Ducati Superbike

Superbike 748

Zdjęcie Ducati

Ducati 748 to niezapomniany motocykl klasy SuperSport produkowany przez włoski koncern w latach 1994-2003. Ponadczasowy design stworzony przez projektanta Massimo Tamburini, doskonałe osiągi i dopracowane podwozie- te cechy sprawiały, że wielbiciele Ducati z całego świata marzyli po nocach o mniejszej wersji legendarnej "916-tki". Nic w tym dziwnego, ponieważ nieco mniejsze osiągi, spokojniejszy charakter i lepsze właściwości jezdne czyniły go bardziej przystępnym dla mniej doświadczonych motocyklistów.


Model 748 został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie widlastym (dokładnie L-Twin) o pojemności skokowej 748 cm³. Chłodzony cieczą czterosuw z charakterystycznym dla Ducati rozrządem desmodromicznym generował moc maksymalną 97 KM i maksymalny moment obrotowy 73 Nm, co przy masie własnej 196 kilogramów gwarantowało niezapomniane przeżycia. Wraz z elektronicznym systemem wtrysku paliwa serce modelu 748 zapewniało bezkompromisowe przyspieszenie, agresywną reakcję na ruch manetki gazu oraz prędkość maksymalną ponad 240 km/h. Gdy dołożymy do tego płynnie działającą skrzynię biegów o sześciu przełożeniach (oczywiście manualną) oraz lekko pracujące sprzęgło (mokre, wielotarczowe) otrzymamy jednoślad, którym na torze można zawstydzić nie jednego przedstawiciela królewskiej klasy pojemnościowej.


Trzonem podwozia modelu 748 jest kratownicowa rama z rur ze stali chromowo-molibdenowej, dzięki której kierowcy nie będą musieli się martwić o sztywność czy wytrzymałość podczas naprawdę ostrej jazdy. Na lekkim szkielecie osadzono sztywno zestrojone zawieszenie marki Showa (z wyłączeniem wersji R, w której montowano produkty firmy Öhlins) oraz masywny układ hamulcowy z zaciskami produkowanymi przez lidera w swojej dziedzinie- Brembo. Amortyzację 17-calowych kół powierzono potężnemu widelcowi teleskopowemu typu Upside-down (średnica lag- 43 mm) oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej z amortyzatorem gazowym opartej na jednostronnym wahaczu wleczonym z lekkich stopów aluminium. Wyhamowaniem tak temperamentnego motocykla musiał zająć się zestaw, który nawet podczas wyjazdów na tor zapewni całkowitą skuteczność i wysoki poziom bezpieczeństwa. Przy przednim kole zainstalowano więc dwie wentylowane tarcze hamulcowe typu Wave o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski hamulcowe, zaś przy tylnym, pojedynczą, również wentylowaną tarczę hamulcową typu Wave o średnicy 220 mm i jednotłoczkowy zacisk hydrauliczny. Podczas podziwiania podwozia warto również zwrócić uwagę na felgi. 3-ramienna konstrukcja odlewana z lekkiego aluminium została skąpana w złotym lakierze, który doskonale podkreśla wyścigowy charakter włoskiej marki.

Ducati 748 od zawsze było doskonałą propozycją dla osób, które z biegiem czasu nabrały odpowiednio dużego doświadczenia i chciały w końcu spróbować jazdy naprawdę nieokiełznanym motocyklem. Wysokoobrotowy silnik wydobywający arię dźwięków przez masywny układ wydechowy, wzorowy wygląd o śródziemnomorskim charakterze oraz fakt, że to jeden z członków rodziny Ducati, zapewniło "748-ce" niebywałe uznanie na całym świecie. Po dziewięciu latach brylowania na rynku lekkich Supersport'ów została zastąpiona przez model 916, który z godnością wywiązał się z roli następcy i przez kolejne 4 lata dokładał się do pozycji lidera Ducati w segmencie motocykli sportowych.



Superbike 749


Superbike 848


Superbike 851


Superbike 888


Superbike 916


Superbike 996


Superbike 998


Superbike 999


Superbike 1098


Superbike 1198


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe