check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Ducati

Charakterystyka marki

Szybkie, piękne i zwinne: dokładnie takie są motocykle włoskiej marki Ducati, która ceniona jest już od 1926 roku na całym świecie jako czołowy producent pojazdów jednośladowych o charakterze sportowym. Sportowa elegancja i włoskie wyrafinowanie, które rozkochały w Ducati ludzi zamieszkujących najróżniejsze kontynenty, zapoczątkowane zostały w Bolonii, gdzie powstała firma rodzinna. Firmę tę, stworzyło trzech braci oraz senior włoskiej rodziny z tradycjami, Antonio Cavalieri Ducati. Imiona trzech braci Ducati, Bruno Cavalieri Ducati, Adriano Ducati oraz Marcello Ducati, już na zawsze zapisały się w historii motoryzacji. To właśnie dzięki nim, powstała legendarna firma, która w dalszym ciągu, utrzymuje bardzo wysoką pozycję na rynku motocyklowym.              Tym, co wyróżnia włoski koncern spośród licznych firm o charakterze motocyklowym, jest zastosowanie zaskakujących i zarazem efektownych rozwiązań, które przyczyniły się do poprawy parametrów maszyn Ducati. Pierwszym charakterystycznym elementem, jaki wyróżnia motocykle Ducati, jest specyfika silnika. Silnik, został zmodyfikowany w ten sposób, by zamiast tradycyjnego zamknięcia zaworu poprzez sprężynę, jak ma to miejsce w przypadku wielu innych maszyn, modele włoskiego Ducati posiadały zamknięcie na dodatkową krzywkę. Rozwiązanie tego rodzaju, określa się fachowo mianem rozrządu desmodromicznego i jest ono popularne w przypadku maszyn Ducati. Inną cechą, jaką dysponują motocykle włoskiego koncernu, jest ich niebywała konkurencyjność podczas autentycznej sportowej rywalizacji, której często zawodnicy podejmują się właśnie za sterem Ducati. Za konkurencyjnością i wolą walki, pojawiają się także i imponujące sukcesy, jakimi może poszczycić się firma Ducati. Dzięki wygranej Australijczyka Casey'a Stonera, startującego na motocyklu tej marki, po raz pierwszy od 33 lat włoski koncern przyczynił się do zdobycia tytułu Mistrza Świata MotoGP. W roku 2007 Ducati świętowało zwycięstwo Stonera, a szczęśliwy motocykl, Ducati GP7 Desmosedici doczekał się symbolicznych, pamiątkowych replik.

Artykuły z bloga

907

Ducati 907 to motocykl sportowy produkowany przez włoski koncern w latach 1990-1993. Dynamiczna linia nadwozia, aerodynamiczna owiewka chroniąca kierowcę przed naporem wiatru i silnik typu L2 z charakterystycznym dla bolońskiej marki rozrządem desmodromicznym - model 907 ma wszystko, żeby cieszyć użytkowników szybką jazdą we włoskim, klasycznym stylu. Ducati 907 zostało wyposażone w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie V (typ L o 90 stopniowym kącie rozwidleniu cylindrów) o pojemności skokowej 904 ccm. Chłodzony cieczą silnik czterosuwowy posiada desmodromiczny rozrząd SOHC (dwa zawory na cylinder), cyfrowy zapłon marki Marelli, elektroniczny system wtrysku paliwa i rozrusznik elektryczny. Serce modelu 907 generuje moc maksymalną 90 KM przy 8500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 82 Nm przy 6750 obr./min, co przy masie 215 kilogramów (na sucho, bez płynów eksploatacyjnych i paliwa) zapewnia sprawne przyspieszenie (12,1 sekundy na ¼ mili) i umożliwia jazdę z prędkością maksymalną 222 km/h. Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, suchego sprzęgła wielotarczowego i klasycznego łańcucha napędowego. Na pokładzie Ducati 907 zamontowano zbiornik paliwa o pojemności 21 litrów, który przy średnim spalaniu 5,6 l/100 kilometrów gwarantuje zasięg około 400 kilometrów na jednym tankowaniu. Ducati 907 to nie tylko charakterna jednostka napędowa, ale też dopracowane podwozie - optymalnie zestrojone zawieszenie Marzocchi, sztywna rama i skuteczny układ hamulcowy. Z przodu znajdziemy regulowany widelec teleskopowy (średnica lag - 43 mm) i dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm (w 1991 roku średnica wynosiła 300 mm) z 2-tłoczkowymi zaciskami hamulcowymi. Z tyłu zastosowano regulowany amortyzator duoshock i jedną tarczę o średnicy 245 mm z zaciskiem 1-tłoczkowym. Ducati 907 porusza się na 17 calowych felgach z aluminium, które obuto w opony szosowe o rozmiarach 120/70-17 i 170/60-17 (przód/tył).

SL

Ducati 900 SL Super Light to motocykl sportowy produkowany przez Włochów w latach 1992-1997, który - jak sama nazwa wskazuje - cechuje się niską masą własną. Model 900 SL Super Light na sucho waży tylko 182,5 kilograma, co prawie 30 lat temu robiło kolosalne wrażenie. Lekka konstrukcja, silnik rozrządem desmodromicznym o mocy 78 KM, dopracowane podwozie z komponentami z wysokiej półki (hamulce Brembo i zawieszenie Showa) i rama kratownicowa - to te cechy czynią ten motocykl pełnym charakteru, prawdziwym Ducati. Ducati 900 SL Super Light zostało wyposażone w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie V (90 stopniowy kąt rozwidlenia cylindrów, typ L) o pojemności skokowej 904 ccm. Chłodzony powietrzem silnik czterosuwowy posiada elektryczny rozrusznik, desmodromiczny rozrząd SOHC (dwa zawory na cylinder), elektroniczny zapłon Kokusan i gaźnikowy układ zasilania renomowanej marki Mikuni (model BDST 38-B67, średnica gardzieli 38 mm). Charakterne serce modelu 900 SL Super Light generuje moc maksymalną 78 KM przy 7000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 84 Nm przy 6400 obr./min, co pozwala na jazdę z prędkością aż 221 km/h i bardzo dynamiczne przyspieszenie (Ducati pokonuje dystans ¼ mili w czasie 11,5 sekundy). Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, klasycznego łańcucha napędowego i charakterystycznego dla Ducati suchego sprzęgła wielotarczowego. Ducati 900 SL Super Light posiada zbiornik paliwa o pojemności 17,5 litra. Przy średnim spalaniu na poziomie 5,7 l/100 kilometrów pozwala on na pokonanie dystansu 300 kilometrów na jednym tankowaniu. Szkieletem Ducati 900 SL Super Light jest kratownicowa rama rurowa z rur stalowych o dużej wytrzymałości i dwustronny wahacz wleczony z lekkich stopów aluminium. Z przodu znajdziemy w pełni regulowany widelec teleskopowy USD (średnica lag - 41 mm, skok - 120 mm, produkt marki Showa) i dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami hamulcowymi. Z tyłu zastosowano regulowany, progresywny amortyzator monoshock (skok - 125 mm, wyprodukowany przez firmę Showa) i jedną, 245 mm tarczę hamulcową z 2-tłoczkowym zaciskiem hamulcowym. Ducati 900 SL Super Light porusza się na aluminiowych felgach o średnicy 17 cali, które obuto w opony szosowe o rozmiarach 120/70-17 i 170/60-17 (przód/tył).