Honda CRF

Zdjęcie Honda Honda CRF / Źródło: Honda

CRF to rozległa rodzina motocykli Hondy, w której skład wchodzą jednoślady terenowe z trzech klas: Motocross, Enduro i Dual Sport. Od samego początku, gdy w 2000 roku seria zastąpiła gamę XR, modele o oznaczeniu CRF wiodą prym wśród wielbicieli off-road'u w każdej postaci, w tym także miłośników dalekiej turystyki po krajach, gdzie drogi asfaltowe można policzyć na palcach jednej ręki. Kilka lat temu gama CRF została powiększona o maszynę klasy Supermoto, która przez niespełna pięć sezonów zdążyła zawładnąć sercami pasjonatów tras o nieskazitelnej nawierzchni.

Niezawodność, bezkompromisowa konstrukcja i legendarna trwałość Hondy towarzyszy każdemu motocyklowi tej serii, czego potwierdzeniem jest choćby tytuł "Najlepszego motocykla motocrossowego" w latach 2002-2009 przyznanego CRF 450 R przez renomowane czasopismo Cycle World.

Motocykle z serii CRF dzielą się na następujące segmenty:

CRF-F- to jednoślady przystosowane dla najmłodszych użytkowników. Proste, chłodzone powietrzem jednostki napędowe o pojemności od 50 do 230 cm³ charakteryzuje intuicyjna obsługa i wytrzymała konstrukcja, która przetrwa bezlitosną naukę adeptów jazdy w terenie.

CRF-R- wersje R zostały stworzone do wyczynowej jazdy po zamkniętych torach wyścigowych. Nie posiadają wyposażenia dodatkowego (oświetlenia, kierunkowskazów, rozrusznika elektrycznego, ekologicznych układów wydechowych), dzięki czemu są nieprawdopodobnie lekkie, a potencjał mocnych silników może zostać wykorzystany w pełni. W ofercie znajdziemy wersje z jednostkami o kubaturze od 150 do 450 cm³, z czego to właśnie wspomniana największa opcja cieszy się ogromna popularnością wśród zawodników.

CRF-RX- jest rozwinięciem serii R. Po wprowadzeniu kilku zmian (m.in. zwiększeniu pojemności zbiornika paliwa i rozmiaru tylnego koła oraz rozbudowaniu układu elektrycznego) z flagowej "450-tki" uzyskano motocykl dopasowany do wymagań zawodów klasy Hard Enduro. RX plasuje się pomiędzy bezkompromisową wersją R, a łagodniejszą wersją X.

CRF-X- to najłagodniejszy segment w rodzinie CRF. Motocykle w wersji X posiadają niezbędny osprzęt do uzyskania homologacji drogowej oraz liczne udogodnienia dla użytkowników (rozrusznik elektryczny, pojemny zbiornik paliwa, zawieszenie z możliwością rozbudowanej regulacji). Dla zwiększenia komfortu jazdy przebieg linii momentu obrotowego został złagodzony, co w połączeniu z resztą zmian czynią z CRF-X motocykl nastawiony bardziej na przeprawy w terenie, a nie ostrą jazdę po torze motocrossowym. W latach 2006-2008 Robby Well zasiadając za sterami wersji "X" wygrał wymagający rajd San Felipe 250, czyli 250 milową przeprawę po meksykańskiej pustyni u ujścia rzeki Kolorado.

CRF-L- to najbardziej uniwersalna gama motocykli z rodziny CRF, która bez kompleksów wpisuje się w segment Dual Sport. Posiada kompletnie przebudowaną ramę oraz jednostkę napędową (w stosunku do pozostałych jednośladów serii CRF), a także inne ogumienie i mniej wyczynowe zawieszenie. Diametralną różnicę znajdziemy również w komforcie podróżowania i właściwościach jezdnych na asfalcie, gdzie wersja "L" okaże się wyśmienitym kompanem na każdym kilometrze wymarzonego wyjazdu.

CRF-M- w 2013 roku Honda postanowiła rozpocząć w Europie sprzedaż wersji Supermoto, tym samym rozbudowując swoją ofertę jednośladów przystosowaną do wymagań prawa jazdy kategorii A2. Wersja "M" powstała na bazie CRF-L, jednakże ulepszono w niej zawieszenia, zmniejszono rozmiar kół do 17 cali, zastosowano szersze opony drogowe oraz zwiększono rozmiar tarcz w układzie hamulcowym.

Warto wspomnieć również, że w 2015 roku pod nazwą CRF 1000 L zreinkarnowano legendarny model Africa Twin. Nowoczesny motocykl turystyczny bazując na fenomenie popularnej "Afryki" od pierwszego dnia zyskał ogromne zainteresowanie wśród motocyklistów i ogólnoświatowej prasy, a w kolejnych latach potwierdził godne następstwo jednośladu wykutego rękami morderczego rajdu Paryż-Dakar.

Dla młodszych obieżyświatów Honda przygotowała model CRF 250 Rally, który mimo krótkiej obecności w ofercie japońskiego koncernu świetnie radzi sobie z konkurencją i pieczołowicie spełnia podróżnicze marzenia początkujących globtroterów. Z kolei dla motocyklistów chcących spróbować swoich sił w profesjonalnych zawodach Honda stworzyła wersję CRF 450 Rally, będącą kopią wyczynowego modelu z rajdu Dakar.

Wybierz pojemność CRF

Poniżej znajduje się lista pojemności Honda CRF do których posiadamy części motocyklowe w swojej ofercie.

ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe