check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Honda

Charakterystyka marki

Kto z nas nie słyszał motta „Honda. The Power of Dreams”, oznaczającego potęgę marzeń? Honda - 15-letni chłopiec spędzający dzieciństwo na naprawie rowerów w warsztacie swojego ojca, postanowił opuścić dom rodzinny i wyjechać do Tokio w poszukiwaniu pracy. Trafił na praktyki w zakładzie naprawczym, gdzie pracował między innymi przy naprawie sportowych samochodów. Spędził tam 6 lat, gdzie uzyskał zawód mechanika. Po tym czasie, postanowił założyć własny biznes zajmujący się naprawą samochodów. Rok po otwarciu warsztatu, opatentował własne metalowe szprychy, a następnie otworzył fabrykę produkującą pierścienie tłokowe do małych silników. Już wtedy firma nosiła nazwę Honda. Interes został sprzedany Toyocie, a on powrócił do tematyki aut sportowych. W 1947 roku wyprodukował pierwszy rower napędzany silnikiem, tak zwany moped, który został pierwszym produktem marki Honda. Rok później założył korporację Honda Motor Company Ltd, gdzie rozpoczęła się prężna produkcja kolejnych silników do mopedów. Pierwszym motocyklem był „Dream D”, wprowadzony w 1949 roku. W 1952 Honda powiększyła się o następne dwie fabryki. Rok później skonstruowano pierwszy samochód w typie dostawczym - Hondę T360, który był oferowany jako pick-up i odniósł ogromny rynkowy sukces. Pomimo wprowadzenia samochodów do produkcji, ciągle angażowano się w pracę nad pojazdami jednośladowymi. W 1950 roku powstał pierwszy motocykl Hondy typu D, posiadający dwusuwowy silnik, kolejny - typ E, wyposażony był w czterosuwowy. Rok 69. przyniósł sportowy model Honda Dream CB 750 Four, kilka lat później wprowadzono GL 1000, a następnie turystyczny motocykl z nowym nazewnictwem - Gold Wing (Goldwing). Honda odnosi sukcesy w wielu dziedzinach sportowych. Uczestnictwo w wyścigach z serii MotoGP i Superbike to najlepsza rekomendacja. Ponadto Honda była obecna w Formule 1, gdzie posiadła swój team. W 2008 roku koncern postanowił się wycofać z F1, jako przyczynę podawano problemy finansowe. Ostatnimi kierowcami Honda Racing F1 byli Jenson Button i Rubens Barichello. Honda obecnie produkuje samochody, samoloty, motocykle, skutery i silniki, a także maszyny do celów budowlanych i rolniczych. Zakłady Hondy, obecne w ponad 30 różnych państwach, produkują 25 milionów silników w skali rocznej na świecie, będąc ich największym producentem. Ciekawostką jest, iż syn S?ichir? Hondy - Hirotoshi Honda jest właścicielem Mugen Motorsports, które zajmuje się tuningiem silników Hondy oraz produkcją części.

CBR

Niespodziewane powodzenie na amerykańskim rynku oraz utworzony w 1982 roku dział wyścigowy Honda Racing Corporation spowodowały rosnący popyt na lekkie motocykle sportowe. Honda wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów w 1983 roku stworzyła nową linię „ City Bike Racing”, w skrócie CBR. Jednoślady z tego segmentu od pierwszego modelu charakteryzowały się dobrymi osiągami oraz ciekawymi rozwiązaniami, jak choćby system VTEC zmieniający ilość używanych zaworów odpowiednio do obrotów silnika. Już rok po prezentacji pierwszej generacji zaszły duże zmiany w wyglądzie. Pojazd otrzymał pełną owiewkę, zapewniającą niestety kiepską aerodynamikę. Japończycy przez kolejne lata położyli duży nacisk na ten parametr, dzięki czemu dziś są liderami w tej dziedzinie z kilkoma własnymi tunelami aerodynamicznymi na koncie. W 1987 roku na salony wjechał udany model CBR 1000F, jednakże nie zrobił on tak wielkiego wrażenia jak wprowadzona jednocześnie CBR 600 Huricane. Mniejsza siostra dzięki zaawansowanej aerodynamice i ogromnej mocy zmiażdżyła konkurencję. Do dziś „600-tka” jest najbardziej uznawanym motocyklem tej klasy pojemnościowej. Na opinie zasłużyła sobie legendarną trwałością Hondy i wytrzymałością wysilonej jednostki. Jednakże o niezawodności modelu 600 świadczy przede wszystkim 30 lat nieprzerwanej produkcji, zakończonej dopiero w 2017 roku z powodu nieopłacalności kolejnych modyfikacji mających na celu spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin i hałasu. Motocykle z gamy CBR zyskały też dużą popularność wśród stunterów, którzy najbardziej upodobali sobie model F4i. Warto dodać, że Honda w 2009 roku jako pierwszy producent wdrożył do motocykli klasy Super Sport układ hamulcowy z systemem ABS, co zrewolucjonizowało poniekąd ten segment i jest do dziś stosowanym rozwiązaniem. Niestety przez ostatnie 35 lat produkcji najlepiej sprzedających się motocykli sportowych w Europie dochodziło również do wpadek. Już w pierwszej „600-tce” (F1) przeprowadzano akcję serwisową pompy paliwa, a późniejsze modele cechowała choćby awaryjność napinacza łańcuszka rozrządu. Ci bardziej oszczędni narzekali także na wysokie spalanie, które mimo zastosowania w kolejnych generacjach wtrysku paliwa nie malało. Od początku w szeregach Hondy to właśnie segment CBR gwarantował największą dawkę emocji. Żaden inny motocykl ze skrzydłem na baku nie zaspakajał tak wygórowanych oczekiwań żądnych sportowych wrażeń motocyklistów z całego świata. Do czasu, gdy w 2015 roku Japończycy zaprezentowali model RC213V-S. Torowa wyścigówka z homologacją zawładnęła działem Super Sport spychając topowy model CBR1000RR Fireblade na drugi plan, jednocześnie odbierając dzierżone przez kilka dekad berło w dziedzinie designu, osiągów i nowoczesnych rozwiązań technologicznych.