Honda GL

Gdyby nie Shichiro Irimajiri, wieloletni inżynier Hondy i kierownik projektu, seria GL nigdy nie ujrzałaby światła dziennego. To on pracując nad jednostkami do bolidów Grand Prix stworzył koncepcję motocykla z wielocylindrowym silnikiem typu bokser. Nowoczesna sześciocylindrowa konstrukcja wyposażona po raz pierwszy w układ chłodzenia cieczą była przełomem w historii firmy, jednocześnie zapewniała niski środek ciężkości i duży moment w szerokim zakresie obrotów . Niestety, gdy w 1973 roku nad projektem przejął władzę Toshio Nouze, zadecydowano o użyciu mniejszej, czterocylindrowej jednostki. Mimo gorszych osiągów była krótsza, co pozwoliło na zaprojektowanie lepszej pozycji dla jeźdźca.

Zaprezentowana w 1974 roku na targach Intermot w Kolonii finalna wersja GL-a była wyposażona w litrowy silnik typu bokser z dotychczas niespotykanym rozwiązaniem, jakim był napęd wałków rozrządu paskiem zębatym. Poza układem chłodzenia cieczą, w nowym GL-u znalazł się także tarczowy układ hamulcowy i napęd wałem kardana, co w zestawieniu z np. obniżającym środek ciężkości zbiornikiem paliwa umieszczonym pod kanapą dawało niezwykle przełomowy motocykl. Patrząc na obecnie produkowane Gold Wingi może zadziwić fakt że Honda pierwszą generację GL-a kierowała na rynek maszyn szosowo-turystycznych o sportowej charakterystyce. Owe oczekiwania Japończyków w pierwszych latach pogrzebały wrażenia odbiorców, którzy przez dużą masę, wynoszącą prawie 300 kilogramów, gabaryty i małą sztywność podwozia upatrzyli sobie w GL-u idealną maszynę do długodystansowych podróży. To skłoniło producentów do refleksji i w modelu na 1980 rok całkowicie zmienili koncepcję, przeobrażając nieudolnego sportowca we flagowy krążownik. I tak rozpoczął się nowy rozdział tej firmy. Linię produkcyjną przeniesiono do Ohio w USA, umieszczając fabrykę w kraju największego rynku zbytu. Zwiększono pojemność jednostki do prawie 1100 cm³, pojawiło się pneumatycznie regulowane zawieszenie, a pełna owiewka, kufry i turystyczne siedziska stały się nieodłącznym elementem motocykla.

Rewolucja z początku lat 80’ doprowadziła do powstania najbardziej komfortowej gamy motocykli w historii motoryzacji. W międzyczasie pojawiły się takie rozwiązania jak wsteczny bieg czy poduszka powietrzna, a do seryjnego wyposażenie weszła na stałe nawigacja, system nagłośnienia z radiem i interkomem oraz podgrzewane siedzenia i manetki. Obecnie produkowany GL 1800 zadba o kierowcę i pasażera w każdym aspekcie bezpieczeństwa i komfortu. Użytkownicy na pewno nie muszą martwić się też o naprawy i serwisowanie, ponieważ seria GL, jak wszystkie produkty Hondy, odznacza się legendarną wytrzymałością i długowiecznością podzespołów. Jedyne co może odstraszać potencjalnych nabywców, a już na pewno niedoświadczonych motocyklistów, to masa własna. GL1800 z najbogatszym wyposażeniem waży prawie pół tony…

Wybierz pojemność GL

Poniżej znajduje się lista pojemności Honda GL do których posiadamy części motocyklowe w swojej ofercie.

Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe