Honda GL - lista pojemności

Honda GL - lista pojemności

Wybierz pojemność GL

Poniżej znajduje się lista pojemności Honda GL do których posiadamy części motocyklowe w swojej ofercie.

Coś więcej o modelu Honda GL

Gdyby nie Shichiro Irimajiri, wieloletni inżynier Hondy i kierownik projektu, seria GL nigdy nie ujrzałaby światła dziennego. To on pracując nad jednostkami do bolidów Grand Prix stworzył koncepcję motocykla z wielocylindrowym silnikiem typu bokser. Nowoczesna sześciocylindrowa konstrukcja wyposażona po raz pierwszy w układ chłodzenia cieczą była przełomem w historii firmy, jednocześnie zapewniała niski środek ciężkości i duży moment w szerokim zakresie obrotów . Niestety, gdy w 1973 roku nad projektem przejął władzę Toshio Nouze, zadecydowano o użyciu mniejszej, czterocylindrowej jednostki. Mimo gorszych osiągów była krótsza, co pozwoliło na zaprojektowanie lepszej pozycji dla jeźdźca. Zaprezentowana w 1974 roku na targach Intermot w Kolonii finalna wersja GL-a była wyposażona w litrowy silnik typu bokser z dotychczas niespotykanym rozwiązaniem, jakim był napęd wałków rozrządu paskiem zębatym. Poza układem chłodzenia cieczą, w nowym GL-u znalazł się także tarczowy układ hamulcowy i napęd wałem kardana, co w zestawieniu z np. obniżającym środek ciężkości zbiornikiem paliwa umieszczonym pod kanapą dawało niezwykle przełomowy motocykl. Patrząc na obecnie produkowane Gold Wingi może zadziwić fakt że Honda pierwszą generację GL-a kierowała na rynek maszyn szosowo-turystycznych o sportowej charakterystyce. Owe oczekiwania Japończyków w pierwszych latach pogrzebały wrażenia odbiorców, którzy przez dużą masę, wynoszącą prawie 300 kilogramów, gabaryty i małą sztywność podwozia upatrzyli sobie w GL-u idealną maszynę do długodystansowych podróży. To skłoniło producentów do refleksji i w modelu na 1980 rok całkowicie zmienili koncepcję, przeobrażając nieudolnego sportowca we flagowy krążownik. I tak rozpoczął się nowy rozdział tej firmy. Linię produkcyjną przeniesiono do Ohio w USA, umieszczając fabrykę w kraju największego rynku zbytu. Zwiększono pojemność jednostki do prawie 1100 cm³, pojawiło się pneumatycznie regulowane zawieszenie, a pełna owiewka, kufry i turystyczne siedziska stały się nieodłącznym elementem motocykla. Rewolucja z początku lat 80’ doprowadziła do powstania najbardziej komfortowej gamy motocykli w historii motoryzacji. W międzyczasie pojawiły się takie rozwiązania jak wsteczny bieg czy poduszka powietrzna, a do seryjnego wyposażenie weszła na stałe nawigacja, system nagłośnienia z radiem i interkomem oraz podgrzewane siedzenia i manetki. Obecnie produkowany GL 1800 zadba o kierowcę i pasażera w każdym aspekcie bezpieczeństwa i komfortu. Użytkownicy na pewno nie muszą martwić się też o naprawy i serwisowanie, ponieważ seria GL, jak wszystkie produkty Hondy, odznacza się legendarną wytrzymałością i długowiecznością podzespołów. Jedyne co może odstraszać potencjalnych nabywców, a już na pewno niedoświadczonych motocyklistów, to masa własna. GL1800 z najbogatszym wyposażeniem waży prawie pół tony…
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe