check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Honda

Charakterystyka marki

Kto z nas nie słyszał motta „Honda. The Power of Dreams”, oznaczającego potęgę marzeń? Honda - 15-letni chłopiec spędzający dzieciństwo na naprawie rowerów w warsztacie swojego ojca, postanowił opuścić dom rodzinny i wyjechać do Tokio w poszukiwaniu pracy. Trafił na praktyki w zakładzie naprawczym, gdzie pracował między innymi przy naprawie sportowych samochodów. Spędził tam 6 lat, gdzie uzyskał zawód mechanika. Po tym czasie, postanowił założyć własny biznes zajmujący się naprawą samochodów. Rok po otwarciu warsztatu, opatentował własne metalowe szprychy, a następnie otworzył fabrykę produkującą pierścienie tłokowe do małych silników. Już wtedy firma nosiła nazwę Honda. Interes został sprzedany Toyocie, a on powrócił do tematyki aut sportowych. W 1947 roku wyprodukował pierwszy rower napędzany silnikiem, tak zwany moped, który został pierwszym produktem marki Honda. Rok później założył korporację Honda Motor Company Ltd, gdzie rozpoczęła się prężna produkcja kolejnych silników do mopedów. Pierwszym motocyklem był „Dream D”, wprowadzony w 1949 roku. W 1952 Honda powiększyła się o następne dwie fabryki. Rok później skonstruowano pierwszy samochód w typie dostawczym - Hondę T360, który był oferowany jako pick-up i odniósł ogromny rynkowy sukces. Pomimo wprowadzenia samochodów do produkcji, ciągle angażowano się w pracę nad pojazdami jednośladowymi. W 1950 roku powstał pierwszy motocykl Hondy typu D, posiadający dwusuwowy silnik, kolejny - typ E, wyposażony był w czterosuwowy. Rok 69. przyniósł sportowy model Honda Dream CB 750 Four, kilka lat później wprowadzono GL 1000, a następnie turystyczny motocykl z nowym nazewnictwem - Gold Wing (Goldwing). Honda odnosi sukcesy w wielu dziedzinach sportowych. Uczestnictwo w wyścigach z serii MotoGP i Superbike to najlepsza rekomendacja. Ponadto Honda była obecna w Formule 1, gdzie posiadła swój team. W 2008 roku koncern postanowił się wycofać z F1, jako przyczynę podawano problemy finansowe. Ostatnimi kierowcami Honda Racing F1 byli Jenson Button i Rubens Barichello. Honda obecnie produkuje samochody, samoloty, motocykle, skutery i silniki, a także maszyny do celów budowlanych i rolniczych. Zakłady Hondy, obecne w ponad 30 różnych państwach, produkują 25 milionów silników w skali rocznej na świecie, będąc ich największym producentem. Ciekawostką jest, iż syn S?ichir? Hondy - Hirotoshi Honda jest właścicielem Mugen Motorsports, które zajmuje się tuningiem silników Hondy oraz produkcją części.

CRF

CRF to rozległa rodzina motocykli Hondy, w której skład wchodzą jednoślady terenowe z trzech klas: Motocross, Enduro i Dual Sport. Od samego początku, gdy w 2000 roku seria zastąpiła gamę XR, modele o oznaczeniu CRF wiodą prym wśród wielbicieli off-road'u w każdej postaci, w tym także miłośników dalekiej turystyki po krajach, gdzie drogi asfaltowe można policzyć na palcach jednej ręki. Kilka lat temu gama CRF została powiększona o maszynę klasy Supermoto, która przez niespełna pięć sezonów zdążyła zawładnąć sercami pasjonatów tras o nieskazitelnej nawierzchni. Niezawodność, bezkompromisowa konstrukcja i legendarna trwałość Hondy towarzyszy każdemu motocyklowi tej serii, czego potwierdzeniem jest choćby tytuł "Najlepszego motocykla motocrossowego" w latach 2002-2009 przyznanego CRF 450 R przez renomowane czasopismo Cycle World. Motocykle z serii CRF dzielą się na następujące segmenty:CRF-F- to jednoślady przystosowane dla najmłodszych użytkowników. Proste, chłodzone powietrzem jednostki napędowe o pojemności od 50 do 230 cm³ charakteryzuje intuicyjna obsługa i wytrzymała konstrukcja, która przetrwa bezlitosną naukę adeptów jazdy w terenie. CRF-R- wersje R zostały stworzone do wyczynowej jazdy po zamkniętych torach wyścigowych. Nie posiadają wyposażenia dodatkowego (oświetlenia, kierunkowskazów, rozrusznika elektrycznego, ekologicznych układów wydechowych), dzięki czemu są nieprawdopodobnie lekkie, a potencjał mocnych silników może zostać wykorzystany w pełni. W ofercie znajdziemy wersje z jednostkami o kubaturze od 150 do 450 cm³, z czego to właśnie wspomniana największa opcja cieszy się ogromna popularnością wśród zawodników. CRF-RX- jest rozwinięciem serii R. Po wprowadzeniu kilku zmian (m.in. zwiększeniu pojemności zbiornika paliwa i rozmiaru tylnego koła oraz rozbudowaniu układu elektrycznego) z flagowej "450-tki" uzyskano motocykl dopasowany do wymagań zawodów klasy Hard Enduro. RX plasuje się pomiędzy bezkompromisową wersją R, a łagodniejszą wersją X.CRF-X- to najłagodniejszy segment w rodzinie CRF. Motocykle w wersji X posiadają niezbędny osprzęt do uzyskania homologacji drogowej oraz liczne udogodnienia dla użytkowników (rozrusznik elektryczny, pojemny zbiornik paliwa, zawieszenie z możliwością rozbudowanej regulacji). Dla zwiększenia komfortu jazdy przebieg linii momentu obrotowego został złagodzony, co w połączeniu z resztą zmian czynią z CRF-X motocykl nastawiony bardziej na przeprawy w terenie, a nie ostrą jazdę po torze motocrossowym. W latach 2006-2008 Robby Well zasiadając za sterami wersji "X" wygrał wymagający rajd San Felipe 250, czyli 250 milową przeprawę po meksykańskiej pustyni u ujścia rzeki Kolorado.CRF-L- to najbardziej uniwersalna gama motocykli z rodziny CRF, która bez kompleksów wpisuje się w segment Dual Sport. Posiada kompletnie przebudowaną ramę oraz jednostkę napędową (w stosunku do pozostałych jednośladów serii CRF), a także inne ogumienie i mniej wyczynowe zawieszenie. Diametralną różnicę znajdziemy również w komforcie podróżowania i właściwościach jezdnych na asfalcie, gdzie wersja "L" okaże się wyśmienitym kompanem na każdym kilometrze wymarzonego wyjazdu.CRF-M- w 2013 roku Honda postanowiła rozpocząć w Europie sprzedaż wersji Supermoto, tym samym rozbudowując swoją ofertę jednośladów przystosowaną do wymagań prawa jazdy kategorii A2. Wersja "M" powstała na bazie CRF-L, jednakże ulepszono w niej zawieszenia, zmniejszono rozmiar kół do 17 cali, zastosowano szersze opony drogowe oraz zwiększono rozmiar tarcz w układzie hamulcowym.Warto wspomnieć również, że w 2015 roku pod nazwą CRF 1000 L zreinkarnowano legendarny model Africa Twin. Nowoczesny motocykl turystyczny bazując na fenomenie popularnej "Afryki" od pierwszego dnia zyskał ogromne zainteresowanie wśród motocyklistów i ogólnoświatowej prasy, a w kolejnych latach potwierdził godne następstwo jednośladu wykutego rękami morderczego rajdu Paryż-Dakar. Dla młodszych obieżyświatów Honda przygotowała model CRF 250 Rally, który mimo krótkiej obecności w ofercie japońskiego koncernu świetnie radzi sobie z konkurencją i pieczołowicie spełnia podróżnicze marzenia początkujących globtroterów. Z kolei dla motocyklistów chcących spróbować swoich sił w profesjonalnych zawodach Honda stworzyła wersję CRF 450 Rally, będącą kopią wyczynowego modelu z rajdu Dakar.