Honda NSR

NSR 50


NSR 125

Honda NSR 125 to ucieleśnienie wszystkich marzeń nastoletnich motocyklistów, którzy nie posiadają jeszcze odpowiedniej kategorii prawa jazdy na większe, sportowe jednoślady, a chcieliby już doznać dynamicznej jazdy. Od samego początku cieszyła się dużym zainteresowaniem, głównie za sprawą wytrzymalszej konstrukcji przy nieznacznym spadku mocy (w stosunku do włoskich maszyn), a dziś jest prawdziwą legendą, którą często spotyka się na drogach całego świata. Mimo, że od 1988 roku minęło szmat czasu, a konstrukcja zdążyła się już zestarzeć, "NSR-ka" nadal jest pożądanym jednośladem na rynku wtórnym.

Hondę NSR 125 wyposażono w jednocylindrowy, dwusuwowy silnik o pojemności 124 cm³, który bez blokad fabrycznych producenta rozwija moc 28,5 KM i moment obrotowy ponad 20 Nm. Nie jest najmocniejszym motocyklem w swoim segmencie, aczkolwiek niewysilona jednostka napędowa korzystnie wpływa zarówno na spalanie, jak i na żywotność poszczególnych podzespołów. To właśnie dlatego w porównaniu do np. Aprili RS 125 zużycie paliwa jest o prawie 2 litry mniejsze, a przebieg pomiędzy serwisami został wydłużony o dobre kilka tysięcy kilometrów. Sześciostopniowa skrzynia biegów, gaźnikowy układ zasilania, lekka rama z aluminium i wyczynowy układ wydechowy z zaworem RC-Valve (zmieniającym czas otwarcia okna wydechowego) w zupełności wystarczą, aby zapewnić początkującym motocyklistom odpowiednią dawkę wrażeń. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje NSR niewiele ponad 6 sekund, a prędkość maksymalna wynosi aż 160 km/h. Takie osiągi w maszynie o masie własnej niespełna 140 kilogramów to i tak wystarczający argument, aby poddać się ekonomicznemu myśleniu i wybrać spośród motocykli tej klasy pojemnościowej właśnie Hondę, której bezawaryjność i wytrzymałość na nonszalanckie traktowanie jest nieodłącznym elementem każdego egzemplarza.

Konstrukcja nadwozia oraz podwozia została przystosowana do możliwości jednostki napędowej, więc nie znajdziemy w niej zbędnych innowacji. Do amortyzacji kół użyto konwencjonalnego widelca teleskopowego i pojedynczego elementu resorująco-tłumiącego opartego na podwójnym wahaczu wleczonym, oczywiście w obu przypadkach bez możliwości regulacji. Tarczowy układ hamulcowy doskonale radzi sobie z niewielką masą motocykla oraz gwarantuje przepisową drogę hamowania. Po zajęciu miejsca za sterami użytkownicy będą mogli się napawać widokiem rozbudowanej deski rozdzielczej oraz rasowej kierownicy typu clip-on, która wymusza zajęcie sportowej pozycji.

Honda NSR 125 to niewątpliwe motocykl godny polecenia osobom, które chciałyby nieco poszaleć na torze i napawać się dynamiczną jazdą na co dzień, ale nie posiadają jeszcze niezbędnych uprawnień, aby dosiadać pełnoprawnych maszyn klasy Super Sport. Ponadczasowa stylistyka ze słynnymi, przednimi reflektorami (tzw. "kocie oczy") oraz sportowa kolorystyka z pewnością spodobają się nastoletnim jeźdźcom. Tym bardziej jest to jednoślad warty uwagi, że dziś można go kupić za ułamek ceny nowych "125-tek", a dostarczy zdecydowanie więcej adrenaliny podczas jazdy.

W 2002 roku NSR 125 bezpowrotnie zniknęło z oferty Hondy, a na jego miejscu pojawił sie nowoczesny model CBR 125 z silnikiem czterosuwowym. Mimo znacznie gorszych osiągów oferował ponad dwa razy mniejsze spalanie, co przy równie sportowym wyglądzie zagwarantowało mu ogromną popularność na całym świecie.



NSR 250

Honda NSR 250 to japoński motocykl sportowy zaprojektowany przez wyścigowy wydział producenta, który ma na swoim koncie niezliczoną liczbę wygranych w najbardziej prestiżowych zawodach na świecie. Dzięki rozległej wiedzy i doświadczeniu Honda Racing Corporation udało się stworzyć maszynę, która z pomocą takich kierowców jak Max Biaggi, Sito Pons i Luca Cadalora aż ośmiokrotnie zdobyła tytuł mistrza świata w MotoGP.

Przez 18 lat produkcji (1985-2003) motocykl przeszedł szereg zmian, jednakże bazą zawsze był wyżyłowany, dwucylindrowy silnik w układzie V o pojemności 249 cm³. Chłodzona cieczą, dwusuwowa jednostka napędowa generowała maksymalną moc 45 KM już przy 9500 obr/min, co w połączeniu z sekwencyjną, sześciostopniową skrzynią biegów dawało ogromne przyspieszenia i prędkość maksymalna ponad 180 km/h. Ogromny wpływ na osiągi miała także niebywale niska masa własna, wynosząca jedynie 131 kilogramów. Nowoczesny, gaźnikowy układ zasilania sprawiał, że 16 litrowy zbiornik paliwa zapewniał zasięg ponad 300 kilometrów na jednym tankowaniu.

Honda NSR 250 nieustannie podnosiła poprzeczkę, a w końcowej fazie produkcji jej konstrukcja nie miała sobie równych. Aby nie stracić pozycji lidera japońscy konstruktorzy musieli wdrażać mnogość modyfikacji w jednostce napędowej, podwoziu oraz nadwoziu. Oto najważniejsze z nich:

MC16- Dwa lata po wprowadzeniu do sprzedaży NSR otrzymała nową jednostkę napędową, w której zawory membranowe umieszczono w komorach korbowych silnika, a tuleje cylindrowe pokryto powłoką Nicasil (zmniejszającą tarcie, w efekcie obniżającą zużycie oleju i korzystnie wpływającą na utrzymanie odpowiedniej temperatury silnika). Zastosowano również zawór wydechowy RC-Valve, który zmienia czas otwarcia okna wydechowego, oraz oddzielną chłodnicę oleju dla skrzyni biegów. Nowy model to także gruntowny facelifting, który wystylizował NSR na maszynę wyścigową klasy GP prosto z zespołu fabrycznego Hondy.

MC18- W 1988 roku nadszedł czas na kolejne zmiany. Rok po wprowadzeniu nowej jednostki napędowej ulepszono układ hamulcowy i zawieszenia (przednie i tylne z pełnym zakresem regulacji), a sam silnik trafił w objęcia nowej ramy z lekkich stopów aluminium. Gaźnikowy układ zasilania wyposażono w system PGM, który sterował układem zapłonowym i gaźnikami w zależności od obciążenia. Sama jednostka napędowa również przeszła liczne modyfikacje (większy stopień sprężania, nowe cylindry i suche, wielotarczowe sprzęgło).

MC21- w przedostatniej generacji największe różnice zobaczymy w przełożeniach skrzyni biegów. Dla lepszego prowadzenia zastosowano również większy rozmiar felg, a pojedynczy element resorująco-tłumiący został oparty na nowym wahaczu o zmienionej geometrii.

MC28- czwarta generacja NSR 250 to przede wszystkim nowy wahacz typu Pro-Arm zaprojektowany przez ELF (podobny zastosowano w sportowo-turystycznym modelu VFR 750). Przeprowadzono również pewne zmiany w układzie zapłonowym, co spowodowało ograniczenie mocy do 40 KM.

Niezależnie od wersji, roku produkcji czy generacji Honda NSR 250 to bezkompromisowy motocykl sportowy, który współczesnym czterosuwom z tej samej klasy pojemnościowej potrafiłby narobić wstydu. Doskonałe technologie żywcem wyjęte ze świata motor sportu, ponadczasowa stylistyka i osiągi, które nawet na posiadaczach większych maszyn z pewnością zrobiły by duże wrażenie, to cechy, dzięki którym swego czasu w NSR 250 kochał się cały świat motocyklowy.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe