Honda XL

XL 50


XL 125


XL 185


XL 200


XL 250


XL 350


XL 500


XL 600


XL 650


XL 700


XL 1000

Początek lat 80' ubiegłego wieku był przełomowym momentem w ofertach wielu producentów motocykli turystycznych. Zyskujący ogromną popularność morderczy rajd Paryż-Dakar zrodził takie modele jak Honda Transalp i Africa Twin, które świetnie radziły sobie w terenie i oferowały szerokie możliwości dalekodystansowego podróżowania poza utartymi szlakami. Jednakże na początku lat 90' masowe zainteresowanie pustynnymi zawodami spadło i motocykliści zaczęli poszukiwać bardziej wygodnych maszyn, które pozwolą na komfortową jazdę po asfaltowych trasach, czego na próżno było szukać w hitach sprzed kilkunastu lat.

Tak narodziła się Honda XL 1000 Varadero, która pod koniec 1998 roku na dobre zagościła w salonach sprzedaży japońskiego producenta. Nie pozbawiono jej jednak wszystkich cech poprzedników. Duży prześwit, solidna osłona silnika oraz zawieszenia o dużych skokach pozostały na swoim miejscu, mimo że XL kompletnie nie nadawał się do podróżowania po bezdrożach. Głównie za sprawą sporej masy, która w ostatniej generacji wzrosła do przerażających 280 kilogramów. Co więcej, Varadero posiada wiele elementów konstrukcyjnych przejętych od sportowego VTR 1000 F, co w jeszcze większym stopniu odciąga go od wertepów. Chłodzona cieczą, dwucylindrowa jednostka napędowa w układzie V generuje moc 95 KM i maksymalny moment obrotowy 98 Nm. Dzięki dużej efektywności przy wysokich obrotach i odpowiednio dobranym przełożeniom sześciostopniowej skrzyni biegów prędkość maksymalna przekracza 200 km/h, a przyspieszenie do pierwszej "setki" zajmuje jedynie 3,5 sekundy. Jak widać nawet dane techniczne podane przez producenta mijają się z osiągami turystycznych enduro. Jako maszyna typowo szosowa charakteryzuje się spokojną i równomierną pracą silnika, precyzyjną skrzynią biegów i "miękko" zestrojonymi zawieszeniami.

W 2001 roku serce pojazdu wyposażono w immobilizer, który znacząco podniósł bezpieczeństwo pojazdu podczas postojów w nieznanym terenie. Już po 5 latach produkcji Varadero doczekało się gruntownych zmian stylistycznych i mechanicznych. Pojawił się elektroniczny system wtrysku paliwa (znów z wyczynowego VTR 1000 F), trójdrożny katalizator, dodatkowe przełożenie w skrzyni biegów, zintegrowany układ hamulcowy z systemem ABS, a praca przedniego zawieszenia otrzymała "twardszy" charakter, co wyeliminowało niesprzyjające zachowania przy dużych prędkościach przelotowych i na ostrych zakrętach.

Nowy układ zasilania i wydechowy dostosowały Varadero do nadchodzącej normy emisji spalin Euro 3 oraz przyczyniły się do zmniejszenia spalania, które w poprzedniej wersji wynosiło ponad 8 l/100 kilometrów i przez większość użytkowników było wartością nie do zaakceptowania. Zmodernizowane panele boczne oraz przeprojektowana główna czasza zyskała podwyższoną szybę ochronną, dlatego druga generacja cechuje się jeszcze lepszą osłoną przed wiatrem i niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, czyniąc XL 1000 liderem komfortu w swoim segmencie.

Honda Varadero to bez wątpienia motocykl odpowiednio przystosowany do pokonywania dużych dystansów z solidnym obciążeniem. Mimo że jej wygląd wskazuje na co innego, to nie sprawdzi się na drogach o luźnej nawierzchni. W zamian zagwarantuje niezapomniane doznania na utwardzonych szlakach. Wiele podzespołów zapożyczonych od maszyn o dużo większych osiągach gwarantują duży stopień bezpieczeństwa jazdy, a znikome właściwości terenowe dobrze sprawdzą się w miejskich realiach. Rozbudowana paleta wyposażenia akcesoryjnego pozwoli na odpowiednie przygotowanie do podróży, a atrakcyjna sylwetka będzie cieszyła oka właściciela także poza sezonem wakacyjnym.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe