Junak M10

Produkowany w latach 1956-1965, w Szczecinie był najcięższym i jedynym motocyklem z czterosuwowym silnikiem w okresie PRL. W ówczesnych czasach był również najszybszy. Franciszek Stachewicz ustanowił specjalnie przygotowanym modelem rekord prędkości, rozpędzając się do zawrotnych 149 km/h. Policja Obywatelska również doceniła jego potencjał i wykorzystywała model M10 jako motocykl pościgowy. Junak jednak nie był pozbawiony wad. Jego głównym minusem była wysoka cena, przez co dla przeciętnego Kowalskiego był prawie nieosiągalny.

Jeżeli jednak już ów Kowalski nabył Junaka, dostał w gratisie kilka jego mankamentów. Podczas deszczu iskrownik był zalewany przez wodę lecącą spod przedniego koła, przez co układ zapłonowy musiał być stale monitorowany aby nie doszło do awarii. Kolejnym uciążliwym mankamentem konstrukcyjnym była wiecznie zalana olejem prądnica, co w późniejszych czasach rozwiązywano zamianą na zewnętrzny alternator.

Jednak Junak nie bez powodu był obiektem westchnień wielu miłośników motoryzacji. Przemawiał do swoich odbiorców również długą listą zalet. Samoczynne smarowanie łańcucha, głowica ze stopów aluminium czy tłumienie olejowe amortyzatorów to tylko parę nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w krążowniku ze Szczecińskiej wytwórni. Największą zaletą był gang silnika, który wielu kojarzył się z maszynami zza oceanu, a Junak był nazywany potocznie "Polskim Harleyem".

Wybierz pojemność M10

Poniżej znajduje się lista pojemności Junak M10 do których posiadamy części motocyklowe w swojej ofercie.

ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe