Kawasaki EN

EN 450

Kawasaki EN 450 to motocykl klasy soft chopper produkowany w latach 1985-1990. W stosunku do swojego poprzednika (modelu 440 LTD) cechował się bardziej nowocześniejszą konstrukcją i o wiele mocniejszą jednostką napędową, która pochodziła wprost od najpopularniejszego, jak na tamte czasy, motocykla sportowego japońskiego producenta- Kawasaki Ninja 900. Nie trudno wyobrazić sobie, jak taki "potwór" zachowuje się w tak lekkim jednośladzie. Dla lepszego zobrazowania można przytoczyć fakt, że podczas wyścigów na 1/4 mili model EN 450 wygrywał z Chevroletem Corvette (z silnikiem big block pod maską) zarówno pod względem przyspieszenia od zera do "setki", jak i na pełnym dystansie zawodów.


Zastosowana jednostka napędowa o kubaturze 454 cm³ zapewniała najlepsze osiągi w swojej klasie pojemnościowej, co w latach 80' ubiegłego wieku oznaczało moc 50 KM przy 10 000 obr/min. Dwucylindrowy silnik w układzie rzędowym, będący połową motoru R4 z modelu Ninja, na swoje czasy prezentował naprawdę innowacyjną budowę. Chłodzenie cieczą, cztery zawory na cylinder, podwójny wałek rozrządu i wałek wyrównoważający to prawdziwy przeskok technologiczny w porównaniu do poprzednika, który był chłodzony powietrzem, a w jego głowicy pracowały łącznie cztery zawory sterowane pojedynczym wałkiem rozrządu. W latach swojej największej popularności, tak samo jak dziś, Kawasaki EN 450 był jednym z najlepszych jednośladów dla początkujących motocyklistów. Bezawaryjna jednostka napędowa, w której jedynie napęd końcowy pasem wymagał opieki ze strony użytkowników, doskonale zestopniowana skrzynia biegów o sześciu przełożeniach oraz wysoka kultura pracy i niemalże niezauważalne wibracje przy dużych prędkościach obrotowych to zalety, które zostały docenione przez miłośników "dwóch kółek" na całym świecie (z największymi sukcesami w Stanach Zjednoczonych).


Dopracowana jednostka napędowa, która zapewniła Kawasaki ogromne grono zadowolonych klientów, była również powodem, dla którego EN 450 zniknęło z oferty pięć lat po premierze. W 1990 roku japońska marka zaprzestała produkcji Ninja 900, przez co wytwarzanie silnika opartego właśnie na tym modelu przestałoby przynosić Japończykom korzyści i to właśnie ten fakt zadecydował o śmierci legendarnego chopper'a. W tym samym roku w katalogach pojawił się następca EN 450, czyli Vulcan 500, który został wyposażony w bliźniaczą jednostkę napędową z modelu Ninja 500.


Kawasaki EN 450 miało również swoje słabsze strony, które można było spotkać w większości motocykli tej klasy wyprodukowanych w latach 80'. Tarczowo-bębnowy układ hamulcowy nie zapewniał odpowiedniej siły hamowania, a rama była zbyt "plastyczna", przez co na szybko pokonywanych zakrętach nie zapewniała odpowiedniej sztywności, dającej kierowcom pewność całkowitej kontroli nad maszyną. Jedynym elementem podwozia, który dobrze spisywał się w większości sytuacji, było zawieszenie. Klasyczny widelec teleskopowy i dwa elementy resorująco-tłumiące oparte na wahaczu wleczonym gwarantowały dobrą amortyzację ażurowych kół wykonanych z lekkich stopów aluminium.

W dniu swojej premiery EN 450 zrobił dużą furorę na ogólnoświatowym rynku, a jego upadek po niespełna pięciu latach wśród zapalonych motocyklistów nadszarpną reputację Kawasaki. W dzisiejszych czasach jest doskonałą okazją dla osób, które chciałby się przekonać o czym marzyli podobni im pasjonaci ponad trzy dekady temu, a także dla tych, co szukają niedrogiego i kultowego partnera do pierwszego kontaktu z motoryzacją.



EN 500


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe