check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Kawasaki

Charakterystyka marki

Mało kto wie, że marka Kawasaki zajmuje się przede wszystkim budową statków i maszyn budowlanych, zaś w Polsce i na świecie jest postrzegana przez pryzmat motocykli i pojazdów terenowych. W trakcie i przed II wojną światową Kawasaki konstruował samoloty bojowe i okręty. Firma nosi nazwę po jej założycielu, którym był Shozo Kawasaki. Kawasaki rozpoczął działalność na bazie spółki stoczniowej i produkty firmy, były ściśle z nią związane. Do roku 1906 firma Kawasaki Dockyard zajmowała się tylko budową statków. W tym czasie również założono „firmę córkę” - Hyugo Works, która zajęła się produkcją maszyn dla kolejnictwa. W 1918 r. firma skonstruowała pierwszy japoński samolot. 10 lat później w Kawasaki nastąpiło wiele zmian dotyczących przekształceń poszczególnych departamentów. Hyugo Works przekształcono w Kawasaki Rolling Stock Manufacturing. Departament lotnictwa ochrzczono Kawasaki Aircraft, a stalownie nosiły nazwę Kawasaki Steel Corporation. Kawasaki Aircraft rozpoczęło prace nad silnikiem motocykla w 1949 roku, zakończono je w 1952 roku, a masowa produkcja rozpoczęła się w 1953 roku. Silnik, który był chłodzony powietrzem, posiadał moc 4 KM ( 2,9 kW, 3,9 KM) przy 4000 obr. W 1954 roku Kawasaki wyprodukowało pierwszy kompletny motocykl, jednak pod patronatem zależnej spółki Meihatsu - filią Kawasaki Aircraft. W 1960 roku Kawasaki ukończyło budowę fabryki zajmującej się wyłącznie produkcją motocykli i wykupiło Motorcycle Meguro, z którym byli w partnerstwie, jednak Meguro stało się niewypłacalne. W roku 1963 , Kawasaki i Meguro połączyły się tworząc Motorcycle Kawasaki Ltd. Obecnie motocykle Kawasaki są produkowane przez oddział Motorcycle & Engine Kawasaki Heavy Industries w fabrykach w Japonii, USA, Filipinach, Indonezji i Tajlandii. Firma produkuje motocykle, quady, pojazdy użytkowe i skutery oraz ogólnego zastosowania silniki benzynowe. Mottem firmy jest „Let the good times roll!”, czyli w wolnym tłumaczeniu „Bawmy się”. Kawasaki rozpoczęło produkcję motocykli na rynek amerykański w 1975 roku. Dzięki temu firmę zaczęto kojarzyć z branżą motocyklową. Na dzień dzisiejszy Kawasaki należy do czwórki gigantów, takich jak Honda, Yamaha i Suzuki, które trzymają w ryzach ponad połowę rynku motocyklowego.

VN-15

Kawasaki VN 1500 Vulcan to motocykl klasy cruiser produkowany przez japoński koncern w latach 1996-2003. Ponadczasowy wygląd, wielki silnik w układzie V generujący duży moment obrotowy od samego “dołu” i bogata oferta oryginalnych akcesoriów sprawiły, że Vulcan 1500 w czasach produkcji był jednym z najlepiej sprzedających się krążowników Kawasaki. Kawasaki VN 1500 Vulcan zostało wyposażone w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie widlastym o pojemności skokowej 1470 ccm. Chłodzony cieczą silnik czterosuwowy posiada rozrząd SOHC (cztery zawory na cylinder sterowane przez jeden wałek rozrządu), cyfrowy zapłon, elektryczny rozrusznik i cyfrowy system wtrysku paliwa (średnica gardzieli - 36 mm). Potężna jednostka modelu VN 1500 Vulcan generuje moc maksymalną 64 KM przy 4700 obr./min i maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr./min. Imponujący moment gwarantuje duży “ciąg” od samego startu, co przekłada się na pełne satysfakcji przyspieszenia i dynamiczną jazdę z prędkością nawet 180 km/h. Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach, mokrego sprzęgła wielotarczowego i bezobsługowego wału napędowego. Na pokładzie ciężkiego cruisera (na mokro Vulcan 1500 waży aż 313 kilogramów) znajdziemy zbiornik paliwa o pojemności prawie 19 litrów. Przy średnim spalaniu na poziomie 6,5 l/100 kilometrów wystarczy on na pokonanie około 300 kilometrów na jednym tankowaniu. Konstrukcja Kawasaki VN 1500 Vulcan została oparta na stalowej ramie o budowie podwójnej kołyski i dwustronnym wahaczu wleczonym. Cruiser posiada miękko zestrojone zawieszenie (klasyczny widelec teleskopowy i dwa amortyzatory pneumatyczne z 4-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny) i skuteczny układ hamulcowy, który dobrze radzi sobie zarówno z masą, jak i osiągami Vulcana 1500. Z przodu zamontowano dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm i 6-tłoczkowe zaciski, zaś z tyłu - tarczę o średnicy 260 mm i zacisk 2-tłoczkowy. Kawasaki VN 1500 Vulcan porusza się na szprychowych felgach o średnicy 16 cali, które obuto w opony szosowe o rozmiarach 130/90R-16 i 150/80R-16 (przód/tył).