Kawasaki GTR

GTR to seria największych długodystansowych turystyków spod znaku Kawasaki. Niezależnie od generacji, roku produkcji czy pojemności skokowej zadziwiają stabilnością prowadzenia, wygodą użytkowania, bezawaryjnością i trwałością innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych. Ogromnym plusem "Kawy" są także mocne jednostki napędowe, które generowały od 100 do 155 KM, czyniąc zeń naprawdę szybką maszynę do dalekich wycieczek. Historia modelu zaczęła się w 1986 roku i pod postacią pojazdów z drugiej ręki jest intensywnie kultywowana do dziś. Przez 27 lat produkcji GTR na każdy sezon podnosił poprzeczkę, dlatego w nowszych modelach (oprócz wysokiej masy własnej) na próżno szukać niedociągnięć i wad. Pierwsza generacja GTR-a została zbudowana od podstaw z produkowanych już podzespołów, silnik i układ hamulcowy zapożyczono od sportowego modelu GPZ 1000 RX. I mimo że napęd został osłabiony o kilkanaście KM, to dużo zyskał na elastyczności dostosowując się do podróżniczego zastosowania. Tarczowe "heble" które świetnie radziły sobie z dużymi osiągami Sporta konstruktorzy musieli przystosować do dużo większej wagi i przeciążeń. Nie ma się co dziwić, bowiem GTR z dwoma osobami i bagażami mógł ważyć dużo ponad pół tony. Typowe choroby wieku dziecięcego zostały poprawione po pierwszym roku sprzedaży. Podwyższono położenie kierownicy, zmniejszono wysokość szyby, zamontowano 18 Ah akumulator oraz wytrzymalszy napinacz łańcucha rozrządu. Aby poprawić aerodynamikę i chłodzenie silnika pojawiły się zmodernizowane boczne panele nadwozia, które jednocześnie nadawały GTR-owi bardziej dynamicznego charakteru. Do czasu prezentacji nowej wersji optymalizowano także przednie zawieszenie, zestaw wskaźników i twardość kanapy. Z roku na rok spadało też zużycie paliwa, które pod koniec pierwszej generacji wynosiło jedynie 8l/100 km. Na 2008 rok zapowiedziano gruntownie przebudowaną odsłonę o nazwie GTR 1400. Już sama nazwa wskazywała na to, że będzie to coś więcej niż tylko facelifting. Pojemność jednostki napędowej wzrosła do 1352 cm ³ co poskutkowało dodatkowymi 55 KM i 46 Nm, czyniąc Kawasaki najmocniejszym Sport Touringiem na rynku. Piec zaczerpnięto z modelu ZZ-R 1400, aczkolwiek w celu poprawienia dostępnego momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów zainstalowano system zmiennych faz rozrządu. Jednakże większa jednostka to nie koniec atrakcji. Radykalnie zmieniono typ ramy, zamiast tradycyjnej konstrukcji z rur stalowych zastosowano wyszukaną skorupę typu Monocoque. Nowy GTR to czołówka bezpieczeństwa jazdy. Na pokładzie znajdziemy układ hamulcowy z ABS-em, kontrolę trakcji, sprzęgło antyhoppingowe oraz system monitorujący ciśnienie w ogumieniu. Jest to również lider pod względem komfortu eksploatacji, w latach swojej świetności dyktował trendy dla konkurencji. Start silnika możliwy jest bez używania kluczyka, wysoka szyba umocowana na dystansach niweluje turbulencje spowodowane przez podciśnienie i posiada szeroki zakres regulacji, wał kardana charakteryzuje się długowiecznością i jest praktycznie bezobsługowy, a seryjnie montowane kufry boczne dają użytkownikowi łącznie 70 litrów przestrzeni bagażowej. Czy do serii GTR można przypisać zatem jakieś wady? Nigdy nie zorganizowano dla niej akcji serwisowych, w Internecie roi się od relacji z dalekich wypraw, a wieloletni użytkownicy nie chętnie rozstali by się ze swoimi maszynami. Te fakty mówią same za siebie. I choć w początkowych modelach zdarzały się problemy z napinaczem łańcucha rozrządu, a z przedniego zawieszenia lubi uciec trochę oleju, to Kawasaki nadal pozostaje niezwykle dopracowanym narzędziem do poskramiania transkontynentalnych tras.

GTR 1000


GTR 1400


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe