check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Kawasaki

Charakterystyka marki

Mało kto wie, że marka Kawasaki zajmuje się przede wszystkim budową statków i maszyn budowlanych, zaś w Polsce i na świecie jest postrzegana przez pryzmat motocykli i pojazdów terenowych. W trakcie i przed II wojną światową Kawasaki konstruował samoloty bojowe i okręty. Firma nosi nazwę po jej założycielu, którym był Shozo Kawasaki. Kawasaki rozpoczął działalność na bazie spółki stoczniowej i produkty firmy, były ściśle z nią związane. Do roku 1906 firma Kawasaki Dockyard zajmowała się tylko budową statków. W tym czasie również założono „firmę córkę” - Hyugo Works, która zajęła się produkcją maszyn dla kolejnictwa. W 1918 r. firma skonstruowała pierwszy japoński samolot. 10 lat później w Kawasaki nastąpiło wiele zmian dotyczących przekształceń poszczególnych departamentów. Hyugo Works przekształcono w Kawasaki Rolling Stock Manufacturing. Departament lotnictwa ochrzczono Kawasaki Aircraft, a stalownie nosiły nazwę Kawasaki Steel Corporation. Kawasaki Aircraft rozpoczęło prace nad silnikiem motocykla w 1949 roku, zakończono je w 1952 roku, a masowa produkcja rozpoczęła się w 1953 roku. Silnik, który był chłodzony powietrzem, posiadał moc 4 KM ( 2,9 kW, 3,9 KM) przy 4000 obr. W 1954 roku Kawasaki wyprodukowało pierwszy kompletny motocykl, jednak pod patronatem zależnej spółki Meihatsu - filią Kawasaki Aircraft. W 1960 roku Kawasaki ukończyło budowę fabryki zajmującej się wyłącznie produkcją motocykli i wykupiło Motorcycle Meguro, z którym byli w partnerstwie, jednak Meguro stało się niewypłacalne. W roku 1963 , Kawasaki i Meguro połączyły się tworząc Motorcycle Kawasaki Ltd. Obecnie motocykle Kawasaki są produkowane przez oddział Motorcycle & Engine Kawasaki Heavy Industries w fabrykach w Japonii, USA, Filipinach, Indonezji i Tajlandii. Firma produkuje motocykle, quady, pojazdy użytkowe i skutery oraz ogólnego zastosowania silniki benzynowe. Mottem firmy jest „Let the good times roll!”, czyli w wolnym tłumaczeniu „Bawmy się”. Kawasaki rozpoczęło produkcję motocykli na rynek amerykański w 1975 roku. Dzięki temu firmę zaczęto kojarzyć z branżą motocyklową. Na dzień dzisiejszy Kawasaki należy do czwórki gigantów, takich jak Honda, Yamaha i Suzuki, które trzymają w ryzach ponad połowę rynku motocyklowego.

GTR

GTR to seria największych długodystansowych turystyków spod znaku Kawasaki. Niezależnie od generacji, roku produkcji czy pojemności skokowej zadziwiają stabilnością prowadzenia, wygodą użytkowania, bezawaryjnością i trwałością innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych. Ogromnym plusem "Kawy" są także mocne jednostki napędowe, które generowały od 100 do 155 KM, czyniąc zeń naprawdę szybką maszynę do dalekich wycieczek. Historia modelu zaczęła się w 1986 roku i pod postacią pojazdów z drugiej ręki jest intensywnie kultywowana do dziś. Przez 27 lat produkcji GTR na każdy sezon podnosił poprzeczkę, dlatego w nowszych modelach (oprócz wysokiej masy własnej) na próżno szukać niedociągnięć i wad. Pierwsza generacja GTR-a została zbudowana od podstaw z produkowanych już podzespołów, silnik i układ hamulcowy zapożyczono od sportowego modelu GPZ 1000 RX. I mimo że napęd został osłabiony o kilkanaście KM, to dużo zyskał na elastyczności dostosowując się do podróżniczego zastosowania. Tarczowe "heble" które świetnie radziły sobie z dużymi osiągami Sporta konstruktorzy musieli przystosować do dużo większej wagi i przeciążeń. Nie ma się co dziwić, bowiem GTR z dwoma osobami i bagażami mógł ważyć dużo ponad pół tony. Typowe choroby wieku dziecięcego zostały poprawione po pierwszym roku sprzedaży. Podwyższono położenie kierownicy, zmniejszono wysokość szyby, zamontowano 18 Ah akumulator oraz wytrzymalszy napinacz łańcucha rozrządu. Aby poprawić aerodynamikę i chłodzenie silnika pojawiły się zmodernizowane boczne panele nadwozia, które jednocześnie nadawały GTR-owi bardziej dynamicznego charakteru. Do czasu prezentacji nowej wersji optymalizowano także przednie zawieszenie, zestaw wskaźników i twardość kanapy. Z roku na rok spadało też zużycie paliwa, które pod koniec pierwszej generacji wynosiło jedynie 8l/100 km. Na 2008 rok zapowiedziano gruntownie przebudowaną odsłonę o nazwie GTR 1400. Już sama nazwa wskazywała na to, że będzie to coś więcej niż tylko facelifting. Pojemność jednostki napędowej wzrosła do 1352 cm ³ co poskutkowało dodatkowymi 55 KM i 46 Nm, czyniąc Kawasaki najmocniejszym Sport Touringiem na rynku. Piec zaczerpnięto z modelu ZZ-R 1400, aczkolwiek w celu poprawienia dostępnego momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie obrotów zainstalowano system zmiennych faz rozrządu. Jednakże większa jednostka to nie koniec atrakcji. Radykalnie zmieniono typ ramy, zamiast tradycyjnej konstrukcji z rur stalowych zastosowano wyszukaną skorupę typu Monocoque. Nowy GTR to czołówka bezpieczeństwa jazdy. Na pokładzie znajdziemy układ hamulcowy z ABS-em, kontrolę trakcji, sprzęgło antyhoppingowe oraz system monitorujący ciśnienie w ogumieniu. Jest to również lider pod względem komfortu eksploatacji, w latach swojej świetności dyktował trendy dla konkurencji. Start silnika możliwy jest bez używania kluczyka, wysoka szyba umocowana na dystansach niweluje turbulencje spowodowane przez podciśnienie i posiada szeroki zakres regulacji, wał kardana charakteryzuje się długowiecznością i jest praktycznie bezobsługowy, a seryjnie montowane kufry boczne dają użytkownikowi łącznie 70 litrów przestrzeni bagażowej. Czy do serii GTR można przypisać zatem jakieś wady? Nigdy nie zorganizowano dla niej akcji serwisowych, w Internecie roi się od relacji z dalekich wypraw, a wieloletni użytkownicy nie chętnie rozstali by się ze swoimi maszynami. Te fakty mówią same za siebie. I choć w początkowych modelach zdarzały się problemy z napinaczem łańcucha rozrządu, a z przedniego zawieszenia lubi uciec trochę oleju, to Kawasaki nadal pozostaje niezwykle dopracowanym narzędziem do poskramiania transkontynentalnych tras.

VN-15

Kawasaki VN 1500 Vulcan to motocykl klasy cruiser produkowany przez japoński koncern w latach 1996-2003. Ponadczasowy wygląd, wielki silnik w układzie V generujący duży moment obrotowy od samego “dołu” i bogata oferta oryginalnych akcesoriów sprawiły, że Vulcan 1500 w czasach produkcji był jednym z najlepiej sprzedających się krążowników Kawasaki. Kawasaki VN 1500 Vulcan zostało wyposażone w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie widlastym o pojemności skokowej 1470 ccm. Chłodzony cieczą silnik czterosuwowy posiada rozrząd SOHC (cztery zawory na cylinder sterowane przez jeden wałek rozrządu), cyfrowy zapłon, elektryczny rozrusznik i cyfrowy system wtrysku paliwa (średnica gardzieli - 36 mm). Potężna jednostka modelu VN 1500 Vulcan generuje moc maksymalną 64 KM przy 4700 obr./min i maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr./min. Imponujący moment gwarantuje duży “ciąg” od samego startu, co przekłada się na pełne satysfakcji przyspieszenia i dynamiczną jazdę z prędkością nawet 180 km/h. Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach, mokrego sprzęgła wielotarczowego i bezobsługowego wału napędowego. Na pokładzie ciężkiego cruisera (na mokro Vulcan 1500 waży aż 313 kilogramów) znajdziemy zbiornik paliwa o pojemności prawie 19 litrów. Przy średnim spalaniu na poziomie 6,5 l/100 kilometrów wystarczy on na pokonanie około 300 kilometrów na jednym tankowaniu. Konstrukcja Kawasaki VN 1500 Vulcan została oparta na stalowej ramie o budowie podwójnej kołyski i dwustronnym wahaczu wleczonym. Cruiser posiada miękko zestrojone zawieszenie (klasyczny widelec teleskopowy i dwa amortyzatory pneumatyczne z 4-stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny) i skuteczny układ hamulcowy, który dobrze radzi sobie zarówno z masą, jak i osiągami Vulcana 1500. Z przodu zamontowano dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm i 6-tłoczkowe zaciski, zaś z tyłu - tarczę o średnicy 260 mm i zacisk 2-tłoczkowy. Kawasaki VN 1500 Vulcan porusza się na szprychowych felgach o średnicy 16 cali, które obuto w opony szosowe o rozmiarach 130/90R-16 i 150/80R-16 (przód/tył).