Kawasaki Z

Z 200


Z 250


Z 300


Z 305


Z 400


Z 440


Z 500


Z 550


Z 650


Z 750


Z 800


Z 900


Z 1000

W swojej kilkudziesięcioletniej historii model Z 1000 doczekał się trzech odrębnych wcieleń, jednakże niezależnie od roku produkcji cechował się tymi samymi założeniami konstrukcyjnymi. W każdym z nich Kawasaki zawarło najlepsze cechy lekkiego motocykla sportowego pozbawionego owiewek, który w rękach dobrego kierowcy potrafił ośmielić niektóre maszyny klasy SuperSport. Pierwsza generacja "Z-ki" narodziła się w pod koniec lat 70' ubiegłego wieku, jej podwalin trzeba doszukiwać się w legendarnym modelu Z1, który był odpowiedzią konstruktorów z Akashi na spektakularną Hondę CB 750 Four. Protoplasta przewyższał głównego konkurenta zarówno pod względem pojemności skokowej silnika, jak i zawartymi w jednostce rozwiązaniami. 82 konie mechaniczne produkowane z czterech cylindrów o objętości 903 cm ³ i głowice z dwoma wałkami rozrządu co prawda nie ukróciły sukcesu koncernu z Kubushiki, aczkolwiek dały początek przełomowemu Z 1000. Nowy "golas" Kawasaki o pojemności 1015 cm ³ i mocy 83 KM z marszu określił swoją pozycję, dzięki wygranej w prestiżowych wyścigach AMA Superbike w Stanach Zjednoczonych pokazał konkurencyjnym maszynom że ich miejsce jest w przytorowym padoku. Do 1983 roku w modelu zachodziły liczne zmiany, głównie na płaszczyźnie pojemności i mocy silnika, pod koniec produkcji dysponował "piecem" o kubaturze 1089 cm ³ i sile 108 KM. Niestety wraz ze spadkiem popularności wyżyłowanych czterocylindrówek zakończono produkcję kultowego modelu. Na swoje odrodzenie Kawasaki Z 1000 musiało czekać 19 lat. Zaprezentowany w 2002 roku dynamiczny naked nawiązywał stylistyką do tuningowych streetfighterów, a jednostka napędowa o mocy prawie 130 KM w zestawieniu z brakiem jakiejkolwiek osłony przed wiatrem zapowiadała naprawdę ekstremalne przeżycia. Sam producent określił motocykl mianem "Hyper Naked Bike", więc przeznaczenie maszyny nie budziło wątpliwości. W niezwykle zwartej, stalowej ramie grzbietowej zainstalowano porządny aluminiowy wahacz, zawieszenie Upside-down o grubych rurach widelca oraz jednostkę napędową i układ hamulcowy z radialnymi zaciskami pochodzącymi z wyczynowego modelu ZX-9R. Silnik o pojemności 953 cm ³ posiadał układ chłodzenia cieczą, cztery zawory na cylinder sterowane za pomocą podwójnego wałka rozrządu i elektroniczny system wtrysku paliwa renomowanej firmy Keihin. Przeniesienie napędu na tylne koło zapewniała precyzyjna sześciostopniowa skrzynia biegów o sportowej charakterystyce, która przykładała się do niebotycznej prędkości maksymalnej, wynoszącej prawie 250 km/h. W stosunku do ZX-9R poprawiono oddawanie mocy i momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów, dzięki czemu przyspieszenia stały na równym poziomie z topowymi jednośladami klasy SuperSport. Pojawił się także układ dopalania spalin i trójdrożny katalizator, który dostosowywał nowego Z 1000 do ówczesnych norm emisji szkodliwych gazów. Druga generacja to także gruntownie przerysowany dizajn, jedynie w układzie wydechowym z czterema tłumikami można dostrzec podobieństwo do pierwowzoru. Linia nadwozia opiewa w liczne ostre kształty, dynamiczna stylistyka przedniej lampy i zadarty "zadupek" nie odstają wyglądem od możliwości reszty konstrukcji. Nad pracami projektantów czuwał uznany rysownik ze świata samochodów, który miał na koncie kilka udanych prac- Marc Jordan. Tak jak poprzednik reinkarnowane Z 1000 przez lata produkcji przechodziło wiele zmian, które nota bene utrzymały ten model na początku listy najszybszych nakedów tej klasy pojemnościowej. Modyfikowano przede wszystkim przełożenia skrzyni biegów, układ zasilania i paliwowy, a także nastawy zawieszeń. Co więcej cały czas aktualizowano pojazd od strony stylistycznej, jak również pod kątem bezpieczeństwa jazdy. Większe tarcze hamulcowe, lepsza aerodynamika i wprowadzony w 2005 roku immobilizer to tylko część przejawów troski o zdrowie użytkowników. Także z tego powodu w jednośladach produkowanych od 2007 roku zostały zmniejszone wibracje pośrednio przenoszone z silnika na motocyklistę, co uzyskano zmieniając punkty mocowania jednostki do dodatkowo lekko przerobionej ramy. Trzecie wcielenie Z 1000 pojawiło się na rynku w 2010 roku. Pojemność jednostki wzrosła do 1043 cm ³, ponadto w ofercie zaistniała obudowana wersja SX. Produkowany równolegle jednoślad charakteryzował się pełną owiewką z regulowaną ochronną szybą, co znacząco wpłynęło na komfort pokonywania dużych dystansów. Takie rozwiązanie przypadło do gustu fanom szybkiej turystyki, którzy otrzymali niezwykle szybką alternatywę dla ociężałych krążowników. Jeździec wraz z pasażerem przyjmowali bardzo pochyloną pozycję, która z jednej strony była gwarantem niskiego naporu powietrza i zadowalającej ochrony przed niekorzystną pogodą, z drugiej po przejechaniu kilkuset kilometrów najzwyczajniej męczyła. Jak widać Kawasaki jednym modelem potrafiło zadowolić szerokie grono motocyklistów. Co ważniejsze topowe "golasy" były zaskakująco oszczędne w eksploatacji i trwałe, a mocna jednostka w połączeniu z dopracowanym zawieszeniem i efektywnym układem hamulcowym gwarantowała bezpieczną i bardzo dynamiczną jazdę.



Z 1100


Z 1300


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe