Kawasaki ZR-7

Gdy na początku lat 90' rynek motocyklowy i portfele wielbicieli jednośladów przechodziły załamanie, wielu liczących się producentów postanowiło wprowadzić do oferty proste pojazdy zbudowane na istniejących już podzespołach. Tak narodził się segment który w dzisiejszych czasach nazywany jest "golasami", co dobitnie oddaje wyposażenie i osprzęt owych maszyn. Tę klasę charakteryzowała przede wszystkim niska cena zakupu i eksploatacji, a także silnik chłodzony powietrzem o jak najprostszej konstrukcji (wyprodukowany zazwyczaj na przełomie lat 70' i 80') oraz wytrzymałe podwozie i nadwozie, które bez trudu zniosą niemałe przeciążenia i osiągi archaicznej jednostki. Takim motocyklem było właśnie Kawasaki ZR-7, które w 1999 roku zastąpiło w katalogach niezwykle popularny model Zephyr 750. Na pierwszy rzut oka było widać o wiele atrakcyjniejszą stylistykę nadwozia, która podążała za obecnymi trendami motocyklowej "mody". Była to ogromna zaleta nowego modelu, bowiem jednakowy wygląd Zephyra przez osiem lat produkcji miał prawo sobą znudzić. W stosunku do poprzednika widać także zmiany w tylnym zawieszeniu i ramie, centralna kolumna resorująco-tłumiąca z systemem dźwigni wyparła tradycyjne amortyzatory umieszczone po obu stronach pojazdu, co dodało "Kawie" lekkości i bardziej zadziornego wyglądu. Również na poziomie kierownicy widać kilka świeżych gadżetów, pojawiły się regulowane klamki sprzęgła i hamulca oraz przejrzysta deska rozdzielcza ze wskaźnikiem poziomu paliwa. Jednostka napędowa o pojemności 739 cm ³ generowała wystarczającą do szybkiej jazdy moc 76 KM oraz maksymalny moment obrotowy 63 Nm i oprócz niesamowicie wysokiego spalania, była wolna od wad konstrukcyjnych. Silnik w układzie R4 zasilany był przez cztery gaźniki sprawdzonej firmy Keihin, a za chłodzenie odpowiadało powietrze wspomagane chłodnicą oleju. Przeniesieniem mocy na tylne koło zajmowało się wielotarczowe, mokre sprzęgło i pięciostopniowa skrzynia biegów. Na przedniej osi znajdował się hydrauliczny układ hamulcowy z dwiema ogromnymi tarczami o średnicy 300 mm i zaciskami marki Tokico, więc skuteczność układu nie odstawała od prędkości maksymalnej 205 km/h. W ówczesnych czasach mokra masa pojazdu nie wychodziła poza akceptowalne ramy i wynosiła 230 kilogramów, choć prawie 30 z nich zapewniało paliwo i olej. Po dwóch latach produkcji pojawiła się wersja S, gwarantująca lepszą ochronę przed wiatrem i niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Obszerna owiewka zamocowana do ramy, lepszy reflektor i nowa kierownica skutecznie przyczyniły się także do podniesienia komfortu jazdy na dużych dystansach. Produkcja modelu zakończyła się już w 2003 roku. Czy tak krótki okres sprzedaży był skutkiem niezadowolenia użytkowników i defektami konstrukcji? Bynajmniej. Co prawda motocykliści skarżyli się na zbyt miękką pracę przedniego zawieszenia i nerwowe zachowanie w zakrętach, aczkolwiek kres ZR-7 wyznaczyło prawo. Nowa norma emisji spalin Euro 3 wraz z ostrzejszymi obostrzeniami zdyskwalifikowała przestarzałą budowę czterocylindrowej maszynerii i przeniosła jej obecność na liniach produkcyjnych do przeszłości. Na miejsce modelu weszło nowocześniejsze Kawasaki Z 750, wyposażone w silnik chłodzony cieczą i układ wydechowy z katalizatorem. Szkoda, bowiem ZR-7 mimo wielu zalet nie zdążyło sobie wyrobić renomy i wyrazów uznania wśród szerokiego grona motocyklistów z mniej zasobnym portfelem. A dzięki bardzo mocnemu silnikowi, świetnym osiągom, wygodzie podróżowania, dobrej zwrotności i niskim kosztom zakupu i napraw na pewno by się jej udało osiągnąć sukces na miarę poprzednika. I nawet duży apetyt na paliwo i korodujące gdzieniegdzie podwozie nie byłyby w stanie jej w tym przeszkodzić.

ZR-7 750


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe