Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
19,13 zł
22,50 zł
Najniższa cena: 22,50 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 155 długi Beta/Husaberg/KTM - HF155
27,04 zł
Łożysko SKF 6005 2RS - 6005-2RSH SKF
81,73 zł
90,81 zł
Najniższa cena: 90,81 zł
Pasuje na przódKlocki hamulcowe EBC FA 181 TT (2 szt.) - FA181TT
39,62 zł
Filtr oleju K&N KN155 - KN-155
81,73 zł
90,81 zł
Najniższa cena: 90,81 zł
Pasuje na tyłKlocki hamulcowe EBC FA 208 TT (2 szt.) - FA208TT
140,31 zł
175,39 zł
Najniższa cena: 175,39 zł
Łańcuch napędowy DID 520 118 otwarty z zapinką - DID520-118
30,27 zł
Łożysko 6005 2RS C3 SKF
106,22 zł
118,02 zł
Najniższa cena: 118,02 zł
Pasuje na przódKlocki hamulcowe EBC FA 181 R (2 szt.) - FA181R
55,85 zł
62,05 zł
Najniższa cena: 62,05 zł
Zębatka przód JT JTF1902.15RB, 15z rozmiar 520 z tłumikiem drgań - JTF1902.15RB
132,63 zł
147,37 zł
Najniższa cena: 147,37 zł
Pasuje na przódKlocki hamulcowe EBC FA 181 HH (2 szt.) - FA181HH
147,72 zł
164,13 zł
Najniższa cena: 164,13 zł
Klocki hamulcowe EBC FA 209/2 HH (2 szt.) - FA209/2HH
59,95 zł
70,53 zł
Najniższa cena: 70,53 zł
Gąbkowy Filtr powietrza HifloFiltro HFF 5014 - HFF5014
Posiadamy Części motocyklowe do KTM Adventure 640
- KTM Adventure 640 LC4 2007
- KTM Adventure 640 LC4 2001
- KTM Adventure 640 LC4 2002
- KTM Adventure 640 LC4 2003
- KTM Adventure 640 LC4 2004
- KTM Adventure 640 LC4 2005
- KTM Adventure 640 LC4 2006
- KTM Adventure 640 R 1999
- KTM Adventure 640 R 2000
- KTM Adventure 640 R LC4 1998
- KTM Adventure 640 R LC4 1999
- KTM Adventure 640 R LC4 2000
- KTM Adventure 640 R LC4
- KTM Adventure 640 R LC4 2004
- KTM Adventure 640 R LC4 2007
- KTM Adventure 640 R LC4 2006
- KTM Adventure 640 R LC4 2005
- KTM Adventure 640 R LC4 2003
- KTM Adventure 640 R LC4 2002
- KTM Adventure 640 R LC4 2001
- KTM Adventure 640 LC4 2000
KTM Adventure 640
Gamy Adventure od austriackiego KTM-a nie trzeba przedstawiać żadnemu podróżnikowi, tym bardziej jeśli interesuje go jazda po szlakach, które sam przeciera. Mocna jednostka napędowa, ogromny zasięg, doskonałe zawieszenie oraz prosta i wytrzymała konstrukcja to cechy, których nie może zabraknąć w żadnym motocyklu przemierzającym prawdziwe odludzia. KTM każdemu zaoferuje to i jeszcze więcej, aczkolwiek będzie to okupione pewną ceną.
Adventure 640 to jeden z tych motocykli, który niweluje wszystkie podziały. Nieważne, po której stronie odwiecznej batalii na linii KTM-BMW będzie stał dany motocyklista, to będzie musiał przyznać, że wiekowe LC4 to maszyna nie do zdarcia. Najlepiej potwierdza to fakt, że seryjne egzemplarze wielokrotnie przejeżdżały linię mety najcięższego rajdu terenowego na świecie (Rajdu Dakar) oraz to, że od pierwszego dnia premiery ten model był i jest nadal wybierany do realizowania wymagających wypraw w najmniej sprzyjające miejsca na naszym globie.
Model Adventure 640 wyposażono w silnik LC4, czyli jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności 625 cm³. Chłodzony cieczą czterosuw skrywa pod głowicą cztery zawory sterowane (za pośrednictwem dźwigienek) pojedynczym wałkiem rozrządu, a za efektowne zasilanie odpowiedzialny jest tradycyjny gaźnik. Jednostka "640-tki" znana jest z naprawdę sportowego charakteru, aczkolwiek to, co najlepsze kierowca otrzyma dopiero po przekroczeniu wysokiego pułapu obrotów. Moc maksymalna 49 KM osiągana jest przy 7000 obr./min., zaś maksymalny moment obrotowy 55 Nm przy 5500 obr./min., co podczas powolnej jazdy w ciężkim terenie wymaga od użytkowników pewnej wprawy. Moc przenoszona jest na tylne koło za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach oraz klasycznego łańcucha, które zapewniają odpowiednią żywotność do pokonywania dużych dystansów z dala od autoryzowanych serwisów i przypadkowych warsztatów. Jedną z bardziej rozpoznawalnych zalet tego modelu jest ogromny zasięg na jednym tankowaniu. Średnie zużycie benzyny na poziomie 6,25 l/100 kilometrów (na asfalcie pod obciążeniem turystycznego ekwipunku i dwójki osób) i 30 litrowy zbiornik paliwa dadzą użytkownikom możliwość przejechania nawet 480 kilometrów bez zjeżdżania na stację benzynową. Mimo, że Adventure nie został zbudowany z myślą o drogach asfaltowych, to wcale nie oznacza to, że nie będzie mógł się na nich wykazać. Prędkość maksymalna 160 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5 sekund pozwolą się cieszyć również z przemierzania bardziej ucywilizowanych odcinków podróży.
Pod wieloma względami podwozie Adventure 640 to klasa sama dla siebie. Jakość wykonania i użytych podzespołów, wytrzymałość, możliwość adaptacji jeszcze lepszych rozwiązań... krótko mówiąc, wszystko to, czego każdy potrzebuje w off-road'zie. Amortyzację kół o rozmiarze 21 i 18 cali (przód/tył) powierzono widelcowi teleskopowemu (w późniejszych latach Upside-down) o skoku 300 mm z regulacją tłumienia odbicia i dobicia oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej opartej na dwustronnym wahaczu wleczonym z lekkich stopów aluminium. Wyhamowaniem KTM'a zajmuje się efektywny układ hamulcowy z pojedynczymi, wentylowanymi tarczami hamulcowymi o średnicy 260 i 230 mm (przód/tył) oraz dwu- i jednotłoczkowymi zaciskami hydraulicznymi.
Przez 10 lat produkcji (1997-2007) model Adventure 640 stale ewoluował. Oto największe zamiany, jakich dokonano z myślą o jeszcze lepszych właściwościach terenowych:
1999 rok- nowoczesny widelec teleskopowy Upside-down (o 48 mm średnicy goleni) wyparł klasyczne rozwiązanie, jednocześnie zwiększając skok i wytrzymałość przedniego zawieszenia
2003 rok- pojawienie się nowej głowicy High Flow zwiększyło moc jednostki napędowej o aż 5 KM
2004 rok- zupełnie nowa stylistyka (egzemplarze po facelifting'u najłatwiej rozpoznać po błotniku umieszczonym zaraz nad kołem, a nie jak w starszych modelach pod samym reflektorem) to z jednej strony większa atrakcyjność dla co raz bardziej wymagającego klienta, z drugiej zaś mniejsza pojemność zbiornika paliwa (zredukowana z 30 do 25 litrów), a co za tym idzie mniejszy zasięg. Równolegle ze zmianą wyglądu poprawiło się bezpieczeństwo jazdy, ponieważ na przedniej osi pojawiła się dodatkowa tarcza hamulcowa z dwutłoczkowym zaciskiem hydraulicznym.
Nieodłącznymi zaletami każdego modelu z gamy Adventure jest lekkość konstrukcji i jej duża wytrzymałość na upadki na niesprzyjającym podłożu, a "640-tka" nie jest wyjątkiem od tej reguły. Wszystkie elementy karoserii zostały wykonane z elastycznego plastiku, który dzięki całkowitej odporności na pęknięcia i złamania pozwala na utrzymanie stanu motocykla na akceptowalnym poziomie przez wiele lat intensywnej eksploatacji. Wiele komponentów nadwozia i podwozia to lekkie stopy aluminium (np. dźwignie i kierownica renomowanej marki Magura), co z kolei pozwoliło na ustalenie niskiej masy własnej pojazdu. Wynik 181 kilogramów ze wszystkimi płynami (w tym 30 litrami paliwa) można uznać za doskonały, tym bardziej, że Adventure 640 zadebiutował na ogólnoświatowym rynku ponad 20 lat temu.
Jak wiadomo, Austriaccy konstruktorzy nigdy nie oszczędzali na podzespołach. Dzięki temu pompa sprzęgła pochodzi z asortymentu wcześniej wspomnianej Magury, gaźnik to produkt japońskiego Mikuni, zbiornik paliwa wykonał Acerbis, terenowe ogumienie to dzieło Metzeler'a (dokładnie model Enduro 3), obręcze kół dostarczył Excel, zawieszenie to produkt z najwyższej półki docenionej marki WP, a układ hamulcowy to komplet od lidera w tej dziedzinie, czyli firmy Brembo. Jedno jest pewne- tak dobrych części w tak dużej ilości nie znajdzie się w żadnym innym motocyklu z tego segmentu.
Podczas wnikliwej analizy modelu Adventure 640 nie można jednakże pominąć pewnych wad. Narwany charakter silnika wymusi na kierowcach dużą dozę uwagi, a wibracje generowane przez ogromnego singla z pewnością dokuczą na dłuższych dystansach. Pomimo zastosowania wałka wyrównoważającego ilość drgań potrafi być naprawdę przytłaczająca, co potwierdzi każdy właściciel, który choć raz wjechał na drogę szybkiego ruchu. Nie jest to jednak koniec ciemnych stron KTM'a. Niski komfort jazdy (m.in. twardo zestrojone zawieszenie i niewygodne siedzisko) na starcie wyeliminuje bardziej wygodnych użytkowników, a wysoko umieszczona kanapa (aż 945 mm od poziomu gruntu) będzie niemałą przeszkodą dla jeźdźców poniżej 180 cm wzrostu.
Jednakże takie niuanse w motocyklu, który wielokrotnie przekroczył linię mety najcięższego rajdu na świecie nigdy nie odbiły się negatywnie na renomie "640-tki". Mimo, że Adventure ma już na karku ponad dwie dekady, to nadal jest chętnie wybieranym motocyklem do spełniania co raz to ambitniejszych wypraw w odległe rejony i nie ma się co temu dziwić, ponieważ jego konstrukcje można śmiało określić mianem "kuloodpornej".