KTM Super Adventure

Super Adventure 1290

Zdjęcie KTM

KTM Super Adventure 1290 to największy motocykl szosowo-turystyczny, jaki kiedykolwiek wyjechał z fabryk austriackiej marki z Mattighofen. Stworzono go dla zaprawionych obieżyświatów, którzy bezpiecznie, szybko i komfortowo chcieliby przemierzać setki kilometrów każdego dnia wymarzonej wyprawy. Konstruktorzy i projektanci wyśmienicie wywiązali się z powierzonych zadań, czego efektem jest nowoczesny i bogato wyposażony jednoślad, który dzięki ogromnej funkcjonalności, dużej wytrzymałości i atrakcyjnej stylistyce nigdy nie zawiedzie w podróży i będzie cieszył oko na tle baśniowych krajobrazów. Innowacyjne systemy elektroniczne sprawiają również, że Super Adventure doskonale odnajdzie się w lekkim terenie. Dzięki temu podróżujący nie będą musieli narzucać sobie sztywno wytyczonej trasy drogami asfaltowymi, co z pewnością zrodzi niezapomniane przygody i nie pozwoli oderwać się od kierownicy dopracowanego KTM'a.


Model Super Adventure 1290 otrzymał dwucylindrową jednostkę napędową w układzie widlastym (kąt nachylenia cylindrów równy 75º) o pojemności skokowej 1301 cm³. Chłodzony cieczą, 8-zaworowy czterosuw z podwójnymi wałkami rozrządu w głowicach został wyposażony w nowoczesny układ zasilania elektronicznym systemem wtrysku paliwa, który od podstaw zbudowała firma Bosch. Współpraca KTM'a z niemieckim producentem przyniosła same korzyści. Atrakcyjne zużycie paliwa, bezawaryjność i dynamiczna reakcja na ruch manetki gazu to tylko część z nich. Średnie spalanie utrzymuje się na satysfakcjonującym poziomie 6 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym przy zmiennych trybach jazdy), co w połączeniu ze zbiornikiem paliwa o pojemności aż 23 litrów (choć to i tak mniej od poprzedzającego modelu, który mógł pochwalić się niespełna 30-litrowym bakiem) zapewnia niemalże 400 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu. Niska sucha masa pojazdu (bez płynów Super Adventure waży tylko 215 kilogramów), która również przyczynia się do znakomitego spalania, w zestawieniu z mocą maksymalną 160 KM i maksymalnym momentem obrotowym 140 Nm to gwarant niezapomnianych przeżyć. Adrenalina towarzysząca każdemu odkręceniu manetki gazu, dynamiczne przyspieszenia i prędkość maksymalna ponad 240 km/h- do niedawna takich cech na próżno było szukać w motocyklu nastawionym na transkontynentalną turystykę, co jest kolejnym dowodem na to, że Super Adventure zmienia reguły gry. Jednostka napędowa została sparowana z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach oraz wielotarczowym, sterowanym hydraulicznie sprzęgłem antyhoppingowym, które nie dopuści do blokady tylnego koła podczas ostrej redukcji biegów.


Szkieletem podwozia modelu Super Adventure 1290 jest klasyczna dla austriackich produkcji kratownicowa rama z rur chromowo-molibdenowych, która wraz z dwustronnym wahaczem wleczonym z lekkich stopów aluminium zapewnia doskonałą bazę dla pół-aktywnego zawieszenia renomowanej marki WP oraz skutecznego układu hamulcowego, który powstał we współpracy firm Brembo (zaciski i tarcze hamulcowe) i Bosch (przeciwpoślizgowy system ABS (działający również w złożeniu na zakrętach) i jednostka sterująca). Amortyzację 19- i 17-calowych kół (przód/tył) powierzono masywnemu widelcowi teleskopowemu typu Upside-down oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej. Wyhamowaniem KTM'a zajmują się dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski hydrauliczne (z przodu) oraz pojedyncza, również wentylowana tarcza hamulcowa o średnicy 267 mm i zacisk dwutłoczkowy (z tyłu). Taki zestaw w motocyklu o tak niskiej masie zapewnia imponującą drogę hamowania, a w efekcie- wysoki poziom bezpieczeństwa podczas wakacyjnych wojaży. Super Adventure 1290 otrzymał również najnowszy model opon cenionej marki Metzeler, który gwarantuje wyśmienitą trakcję i przyczepność na bardzo zróżnicowanych nawierzchniach.


Na pokładzie "1290-ki" znajdziemy wiele zaawansowanych systemów elektronicznych oraz innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych, które mają zagwarantować bezpieczeństwo i komfort jazdy oraz spotęgować przyjemność płynącą z przemierzania kolejnych kilometrów. Na wyposażeniu seryjnym modelu Super Adventure 1290 znajdziemy m.in.:


  • 4-stopniową kontrolę trakcji (z możliwością dezaktywowania).

  • Asystent ruszania na wzniesieniu

  • Quickshifter umożliwiający zmianę przełożeń w górę i w dół bez konieczności użycia sprzęgła.

  • Oświetlenie w technologii LED, dzięki któremu podróżujący mogą liczyć na doskonałą widoczność niezależnie od warunków panujących na trasie. Co więcej, na pokładzie znajdziemy również system doświetlania zakrętów złożony z sześciu pionowo umieszczonych diod, które aktywują się kolejno wraz z narastającym pochyleniem motocykla w zakręcie. Warto zaznaczyć, że futurystyczny wygląd przedniego reflektora potęguje nowoczesność tego rozwiązania.

  • Nowoczesny wyświetlacz TNT, który na dobre wyparł tradycyjną deskę rozdzielczą z analogowymi zegarami. Doskonała czytelność, wysoka jakość wyświetlanego obrazu i możliwość spersonalizowania pokazywanych informacji to tylko część jego zalet.

  • Gniazdo USB, Wi-Fi oraz Bluetooth, dzięki którym kierowca będzie mógł połączyć się z systemem motocykla i z poziomu kierownicy np. odbierać rozmowy lub sterować muzyką.

  • Automatycznie wyłączające się kierunkowskazy i grzane manetki.

  • Cztery tryby jazdy (Sport, Street, Rain i Off-Road), dzięki którym kierowca będzie mógł dostosować charakterystykę motocykla do panujących warunków, rodzaju nawierzchni i własnych preferencji. Każdy tryb cechuje się inną reakcją na ruch manetki gazu, czułością kontroli trakcji i systemu ABS, dostępną mocą i momentem obrotowym etc. etc.

  • System stabilizacji jazdy, który szczególnie przyda się podczas gwałtownego hamowania w złożeniu na zakręcie.

Jak widać, KTM Super Adventure 1290 to motocykl przygotowany na każdą sytuację, który z pewnością nie zawiedzie podróżujących. Osiągi godne sportowej maszyny, zawieszenie i układ hamulcowy z najwyższej półki, nienaganny design okraszony tradycyjnym malowaniem "Pomarańczowych" oraz multum systemów elektronicznych dbających o bezpieczeństwo i komfort użytkowników- to wszystko w cenie 69 000 złotych. Czy KTM jest wart tak dużych pieniędzy? Dziesiątki tysięcy sprzedanych egzemplarzy na całym świecie, wiele wypraw w najdalsze zakątki naszej planety oraz niezliczona ilość uśmiechów uchwyconych spod kasku ponad futurystyczną przednią lampą- oto najlepsze dowody na to, że Super Adventure wart jest swojej ceny.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe