KTM Super Enduro

Gdy w 2005 roku BMW wypuściło model HP2 niewiele osób ze świata motoryzacji miało pomysł do czego go wykorzystać. Motocykl ważący ponad 200 kilogramów był za ciężki do szaleństw w terenie czy startowania w zawodach, a mocą 104 KM można by było się nacieszyć jedynie na asfalcie, po którym szybka jazda była z kolei niemożliwa przez opony i specyfikację zawieszenia. HP2 co prawda dobrze się przyjęło, aczkolwiek bardziej jako irracjonalna maszyna pokroju pierwszego V-maxa czy amerykańskich Boss Hossów, a nie jako jednoślad zachęcający do rywalizacji na wertepach. Mimo to już w następnym roku KTM wprowadził równie niedorzeczny model Super Enduro. Analogicznie masywny i mocarny co jedyny konkurent w nowo powstałym segmencie speed enduro, był niestety jednakowo bezużyteczny. Nie oznacza to jednak że nie wzbudzał zainteresowania, wręcz przeciwnie. Jednakże jak to bywa w przypadku "dużych zabawek dla dużych chłopców" oba motocykle na rynku przyjęły się wyśmienicie. Motocykl został wyposażony w ogromny dwucylindrowy silnik o pojemności 942 cm ³, znany między innymi z Super Duka i Adventurea. Potężny czterosuw o mocy 98 KM początkowo zasilany był przez klasyczne gaźniki, dopiero w 2008 roku doczekał się elektronicznego systemu wtrysku paliwa. W terenie ta moc potrafi dostarczyć ogromnych uniesień emocjonalnych, na szczęście oddawana jest dość liniowo. Możliwości silnika idealnie współgrają ze skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, która nawet w najcięższych warunkach gwarantuje precyzyjne działanie. Układ hamulcowy firmy Brembo składa się z jednej tarczy na każdej z osi, z przodu do dyspozycji mamy dwu tłoczkowy zacisk pływający, z tyłu zaś niestety coś znacznie słabszego. Takie zestawienie wykazuje się wystarczającą skutecznością w terenie, jednak na asfalcie trzeba mieć się na baczności. Zgodnie z tradycją do najlepszych modeli z oferty KTM-a montowane są najlepsze zawieszenia marki White Power z najwyższej półki jakościowej. Nie inaczej jest w przypadku Super Enduro, gdzie "zawiasy" typu Upside-down i Monoshock posiadają ogromną ilość ustawień dostosowując się do każdych warunków terenowych i tempa jazdy. Posiadacze Super Enduro muszą się zmagać nie tylko z ogromną masą 200 kilogramów. Wyraźnie odczuwalny jest także wysoko położony środek ciężkości oraz kanapa na poziomie prawie jednego metra. Dyskwalifikuje on więc zarówno mniej rosłych jeźdźców jaki i niedoświadczonych motocyklistów, którzy po pierwszym odkręceniu manetki gazu nie mogli by liczyć na ulgowe traktowanie. W 2009 roku zakończono produkcję modelu. Aby to uczcić Austriacy wypuścili limitowaną wersję "Erzberg" stylistycznie przypominającą maszyny biorące udział w jednym z najcięższych wyścigów klasy enduro, stworzoną jedynie w 100 egzemplarzach. Otrzymała ona tytanowy układ wydechowy marki Akrapovic, karbonowe osłony silnika, handbary oraz specjalne malowanie wraz z niepowtarzalnym numerem pojazdu. Mimo małego nakładu produkcji "Erzbergi" rozeszły się niczym świeże bułeczki i próżno było ich szukać w salonach już drugiego dnia po rozpoczęciu sprzedaży.

Super Enduro 950


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe