KTM SX

SX 50


SX 60


SX 65


SX 85


SX 105


SX 125

SX 125 to obecnie najmniejszy motocykl terenowy w ofercie austriackiego KTM-a który zaraz po opuszczeniu fabryki może startować w motocrossowych zawodach klasy MX2. Jest niezwykle lekki i poręczny, , natychmiastowo zmienia kierunek jazdy. Mimo niewielkiej pojemności pod doświadczonym zawodnikiem potrafi naprawdę wiele, a wobec początkujących stawia naprawdę wysokie wymagania i nie wybacza błędów. Dwusuwowa jednostka napędowa agresywnie oddaje moc, za każdym odkręceniem manetki gazu 40 nasterydowanych koni mechanicznych jest gotowych do rywalizacji. Chłodzony cieczą silnik został stworzony do traktowania na wysokich obrotach, zaawansowany zawodnik od razu wyprzedzi na nim czterosuwową konkurencję. Za przekazanie napędu na tylne koło obute w kostkowe opony odpowiedzialna jest skrzynia biegów o sześciu krótkich przełożeniach, której olej trzeba zmieniać co pięć motogodzin. Niestety ale w przypadku pozostałych podzespołów jest podobnie i koszty eksploatacyjne niemiłosiernie rosną. W przypadku tłoka wymiana przewidziana jest co 15 motogodzin, dodatkowe problemu generuje także brak dozownika oleju, przez co kierowca skazany jest na ręczne przygotowywanie mieszanki. Prosta budowa silnika, 8 litrowy zbiornik paliwa, rama ze stalowych rur molibdenowo-chromowych i tylko najpotrzebniejszy osprzęt sprawiają że "na mokro" motocykl waży jedynie 90,5 kilograma. Nad niewielką masą czuwa prosty tarczowy układ hamulcowy na obu osiach znakomicie sprawdza się w warunkach torowych. Wszelkiego rodzaju wertepy są skutecznie tłumione przez zawieszenie od WP Suspension, które w pełni pozwala na wykorzystanie możliwości zarówno zawodnika jak i samej maszyny. Natomiast nisko umieszczone siedzisko stwarza dobre warunki dla niższych użytkowników, przy okazji nie wpływając negatywnie na prześwit i skok zawieszeń. Początkującym jeźdźcom życie ułatwi hydrauliczne sprzęgło o bardzo małej sile nacisku oraz elektryczny rozrusznik jednostki napędowej, który choć trochę zmniejszy frustrację podczas pierwszych startów i kolejnych wywrotkach. Na początku kariery SX 125 miał bardzo dużą konkurencję, praktycznie każdy liczący się producent posiadał dwusuwową maszynę tej klasy pojemnościowej. Obecnie Austriacy mogą czuć zagrożenie jedynie ze strony Yamahy, choć według wielu KTM prowadzi się bardziej intuicyjnie i odznacza się lepszym przyspieszeniem w średniej partii obrotów.



SX 150


SX 200


SX 200


SX 250

KTM SX 250 to obecnie największy dwusuwowy motocykl z oferty KTM-a, co więcej ma najlepszy stosunek mocy do masy wśród austriackiej rodziny crossów . Został stworzony do ekstremalnej jazdy w każdych warunkach terenowych, przez ogromny skok zawieszeń WP Suspension i duży prześwit nie straszne mu żadne wertepy, koleiny czy grząskie błoto. Mocarna dwusuwowa jednostka osadzona w bardzo lekkiej konstrukcji nie zna granic możliwości, jakiekolwiek ograniczenia narzuca jej jedynie strach w oczach pędzącego zawodnika. Chłodzony cieczą jednocylindrowy silnik o pojemności 249 cm ³ generuje oszałamiające 56 KM, przy czym jest niewiele cięższy od modelu SX 125. Taka moc w połączeniu z masą niecałych 100 kilogramów podczas jazdy wywiera na jeźdźcu skrajne uczucia. Dla dodatkowej redukcji wagi jednostkę wyposażono jedynie w rozrusznik nożny. Siła jednostki z Mattighofen przenoszona jest na tylne koło za pośrednictwem pięciostopniowej skrzyni biegów, z którą współpracuje sterowane hydraulicznie mokre sprzęgło. Nad procesem tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej czuwa niezawodny gaźnik renomowanej marki Keihin. Układ hamulcowy wyposażono w niewielkie tarcze o średnicy 260 i 220 mm, mimo to w terenie wykazują się ponadprzeciętną skutecznością zachęcając do jeszcze ostrzejszej jazdy. Niestety SX 250 jest nieco mniej wszechstronny od mniejszego modelu SX 125. Młodszy brat charakteryzuje się nisko umieszczoną kanapą, dzięki czemu nadawał się dla młodszych adeptów motocrossowego szaleństwa i mniej rosłych zawodników. W przypadku "250-tki" siedzisko zostało umieszczone na wysokości 960 mm, co narzuca pewny wzrost użytkowników. Nie jest także równie zwinny co "125-tka", aczkolwiek według opinii zawodowców jest o wiele stabilniejsza na szybkich zakrętach i odznacza się lepszym prowadzeniem. W 2017 roku przeprowadzono wnikliwą modernizację serii SX, także "250-tka" została wzięta pod lupę. Pojawiło się innowacyjne przednie zawieszenie z widelcem powietrznym AER z asortymentu White Power, które zmniejszyło masę motocykla o 1,2 kilograma. Dodano także zmienne mapy zapłonu, w tym specjalny typ z systemem kontroli trakcji. Mimo że przed pierwszymi testami budziło to kontrowersję, to później motocrossowi zapaleńcy wyrażali się o nim w samych superlatywach.



SX 300


SX 360


SX 380


SX 440


SX 450


SX 500


SX 505


SX 520


SX 525


SX 620


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe