Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
101,00 zł
Przeciwtalerz Motoforce - MF78.17505
132,83 zł
Napęd prędkościomierza Tec - TC475.015
421,97 zł
Gaźnik Arreche 16mm ssanie ręczne kołnierz 24mm - Szerokość połączenia wlotu: 23 / 24mm Szerokość połączenia filtra powietrza: 32 / 35mm
509,00 zł
Kompletny zestaw wydechowy IXIL Peugeot Buxy Zenith typ SCCL (full system) - P234
Posiadamy Części motocyklowe do Peugeot Buxy 50
- Peugeot Buxy 50 M
- Peugeot Buxy 50 1996
- Peugeot Buxy 50 1997
- Peugeot Buxy 50 RS 1997
- Peugeot Buxy 50 1995
- Peugeot Buxy 50 RS 1996
- Peugeot Buxy 50 1994
- Peugeot Buxy 50 2T RS 1993
- Peugeot Buxy 50 2T RS 1994
- Peugeot Buxy 50 2T RS 1995
Peugeot Buxy 50
Peugeot Buxy 50 to kompaktowy skuter z najniższej klasy pojemnościowej, który został zaprojektowany z myślą o poruszaniu się w niesprzyjającym terenie. Mięsiste opony o terenowym bieżniku, przednie zawieszenie typu Upside-down o większym skoku (w porównaniu do klasycznych jednośladów tego typu) oraz wydajny układ hamulcowy renomowanej marki to cechy, które sprawiają, że Buxy nie został jedynie wystylizowany na maszynę do off-road'u, tak jak ma to miejsce w większości przypadków.
Sercem modelu Buxy jest jednocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 49 cm³, która słynie z dużej podatności na tuning mechaniczny i niemalże całkowitej bezawaryjności. Chłodzony powietrzem, dwusuwowy silnik generuje moc maksymalną 3,5 KM, co przy masie własnej 85 kilogramów zapewnia dynamiczne przyspieszenie oraz prędkość maksymalną około 80 km/h, oczywiście, jeśli dany egzemplarz został pozbawiony blokad producenta nabytych we francuskiej fabryce. Najmniej zadowalającą cechą jednostki napędowej Buxy jest średnie zużycie paliwa w cyklu miejskim, przez które na zbiorniku paliwa o pojemności 5,5 litra zasięg Peugeota wynosi zaledwie 150 kilometrów na jednym tankowaniu. Poza tym dwutakt posiada same zalety: świeca zapłonowa firmy Bosch, gaźnikowy układ zasilania o dużej wydajności i bezstopniowa przekładnia automatyczna CVT zapewniająca cichą pracę i bezobsługową eksploatację to cechy, które docenili użytkownicy z całej europy, zapewniając Buxy'iemu dobrą sprzedaż.
Jednakże największe atuty tego modelu nie skrywają się w jednostce napędowej, a w podwoziu. Amortyzację przedniego koła powierzono odwróconemu widelcowi teleskopowemu marki Showa, czyli jednej z najlepszych firm zajmujących się projektowaniem i produkcją zawieszeń, która największe sukcesy odnosiła w bodajże najbardziej wymagającym (dla zawieszeń) sporcie motorowym na świecie- Motocross'ie. Tylne koło tradycyjnie amortyzuje pojedynczy, hydrauliczny element resorująco-tłumiący oparty na jednostronnym wahaczu wleczonym. Układ hamulcowy to kolejna płaszczyzna, która wyróżnia Peugeot'a na tle konkurencyjnych jednośladów z tej półki cenowej. Przy przednim kole znajdziemy pojedynczą tarczę hamulcową o średnicy 190 mm i jednotłoczkowy zacisk hydrauliczny- oba podzespoły z oferty włoskiego lidera w tej dziedzinie, czyli marki Grimeca. W połączeniu z hamulcem bębnowym o średnicy 110 mm z tyłu zapewnia on ponadprzeciętną skuteczność w każdych warunkach, ówcześnie gwarantując użytkownikom najkrótszą drogę hamowania w tej klasie pojemnościowej. Co ciekawe, podwozie modelu Buxy po przeprowadzeniu pewnych modyfikacji zostało zastosowane w bliźniaczych skuterach Zenith i Speeddake, które również oferują doskonałe właściwości jezdne.
Peugeot Buxy posiada również kilka wad. Największą, która z pewnością dotknie każdego użytkownika, jest brak schowka pod siedzeniem. Zamiast tego francuski producent umieścił zamykaną przestrzeń bagażową w przedniej czaszy skutera, która mimo, że oferuje podobną pojemność co tradycyjne schowki pod kanapą, to nie da się do niej włożyć kasku oraz innych, większych przedmiotów. Dla niektórych motocyklistów niedogodnością będzie również wysoko umieszczona kanapa, która została umieszczona aż 840 mm nad poziomem gruntu.
Peugeot Buxy w latach produkcji (1994-1998) cieszył się dużą popularnością wśród nastoletnich użytkowników, mimo, że w salonach był jednym z najdroższych jednośladów. Jednakże wysoka jakość wykonania i podzespoły najlepszych marek na świecie w pełni tłumaczyły wysoką cenę. Dziś jest ciekawą alternatywą dla nowych skuterów produkcji chińskiej, ponieważ 25 lat różnicy wieku nie będzie zbyt zauważalne w ogólnej konstrukcji pojazdu.