Piaggio X8

X8 125

Zdjęcie Piaggio

Praktyczny, komfortowy i ekonomiczny. Tak, te cechy najlepiej pasują do następcy przełomowego modelu Hexagon, który jako jeden z nielicznych przyczynił się do stworzenia wizji współczesnego maxiskutera. Piaggio X8 przejęło najlepsze cechy swojego protoplasty, ale zaprezentowało je użytkownikom w nowoczesnym wydaniu i z wykorzystaniem najnowszych technologii połowy pierwszej dekady XXI wieku.

Jako przedstawiciel segmentu Grand Tour, X8 oferuje podróżującym spektrum najlepszych właściwości skuterów tej klasy pojemnościowej. Nowoczesna jednostka czterosuwowa z gamy LEADER charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niskim zużyciem paliwa, choć konstruktorzy nie zapomnieli oczywiście też o wysokich osiągach. Dynamiczne przyspieszenia to zasługa mocy 15 KM i momentu obrotowego na poziomie 12 Nm, dzięki którym uzyskano również wysoką prędkość maksymalną, wynoszącą około 120 km/h. Czterozaworowy, zasilany gaźnikiem silnik o pojemności 124 cm³ w dniu swojej premiery spełniał najnowsze normy emisji spalin Euro 3, co udało się osiągnąć dzięki systemowi dopalania spalin i układowi wydechowemu z trójdrożnym katalizatorem. Zbiornik paliwa o ponad przeciętnej pojemności 12 litrów zapewnia prawie 400 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu, co w skuterze o aspiracjach turystycznych z pewnością stanie się pretekstem do dalszych wyjazdów. 

O bezpieczeństwo podróżujących zadba efektywny układ hamulcowy z dwoma tarczami o średnicach 260 i 240 mm, na których osadzono jednotłoczkowe zaciski hydrauliczne. Taki zestaw w połączeniu z optymalnie zestrojonym zawieszeniem oraz kołami o średnicy 14 i 12 cali obutymi w dość szerokie opony sprawdzi się w najgorszych sytuacjach, co w efekcie da długie lata bezstresowej eksploatacji.

Bazując na doświadczeniach nabytych przy produkcji modelu Hexagon konstruktorzy przyłożyli ogromną uwagę do właściwości jezdnych. Już niedługo po rozpoczęciu jazdy każdy uświadomi sobie, jak dużym przeskokiem na tej płaszczyźnie może pochwalić się X8. Zarówno zwrotność podczas powolnych manewrów jak i stabilność przy osiąganiu prędkości maksymalnej nie zawiedzie nikogo, kto miał okazję eksploatować poprzedzający model. Nie jest jednak zasługa tylko większych kół i nowocześniejszego zawieszenia, bowiem duży postęp osiągnięto również w przypadku konstrukcji ramy i ergonomii za kierownicą.

Piaggio X8 wyznacza również nowe standardy ładowności w swojej klasie pojemnościowej. Schowek pod kanapą, do którego użytkownicy mają dostęp tak jak w Hexagonie, czyli z tylnej części pojazdu, ma zatrważającą pojemność 56 litrów. W przypadku, gdy ktoś chciałby dodatkowo zwiększyć przestrzeń ładunkową pod kanapą, producent przewidział specjalną nakładkę dającą dodatkowe 20 litrów. Gdy dołożymy do tego największy kufer centralny jaki widnieje na liście wyposażenia opcjonalnego, uzyskamy wartość ponad 100 litrów. Dla porównania niewiele więcej pomieści bagażnik... Daewo Tico, co w przypadku jednośladu jest oszałamiającym wynikiem. 

Piaggio X8 to z pewnością skuter wyjątkowy, który w dniu swojej premiery na rynku europejskim nie miał większej konkurencji. Dzięki nietypowej konstrukcji, nowoczesnym rozwiązaniom mechanicznym oraz ogromnej niezawodności zyskał popularność zbliżoną do swojego poprzednika. Jednakże mając na uwadze większe wymagania klientów i szersze grono rywali z tego segmentu można by stwierdzić, że był jednak od niego lepszy i gdyby w takiej formie pojawił się w czasach Hexagona z pewnością zawładną by raczkującym rynkiem maxiskuterów.



X8 150


X8 200


X8 250


X8 400


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe