check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Romet

Charakterystyka marki

ROMET to nazwa firmy jak również marka popularnych w latach 1948-1998 motorowerów. Obecnie firma ta działa  jako Arkus & Romet Group oraz jako Romet Motors. Początek powstania zakładów ROMET datuje się na rok 1948, kiedy to zgodnie z zarządzeniem ówczesnego Ministra Handlu i Transportu powstała w Bydgoszczy fabryka, która przede wszystkim miała produkować rowery i części zamienne do nich. Firma oprócz Bydgoszczy miała swoje zakłady również w Czechowicach -Dziedzicach oraz Poznaniu. Pierwszy motorower marki Romet wyjechał z fabryki w 1961 roku. Ta popularna „motorynka” pobiła serca miłośników jednośladów. Pomysł aby w fabryce rowerów powstał pojazd z silnikiem był odpowiedzią na potrzeby rynku. Ponieważ w tamtym czasie granice, również te handlowe były zamknięte konstruktorzy metodą prób i błędów tworzyli nowy pojazd testując go na drogach, a nie jak to zwykle bywa w dziale tekstowym. Silnik pierwszej „motorynki” posiadał moc 1,4 KM oraz skrzynię biegów z dwoma biegami. Aby go zapalić należało użyć korb i pedałów. Pierwszy model nazwano MR230 Komar. Bez wątpienia podbił on motoryzacyjny rynek na długi czas. Zainteresowanie tym pojazdem zdecydowanie przerosło oczekiwania konstruktorów, którzy usilnie rozpoczęli pracę nad kolejnymi modelami. Pojazdy produkowane pod marką Romet cieszyły się dużą popularnością nie tylko w Polsce, ale po otwarciu rynków, również za granicą. Ostatni z modeli produkowanych przez tą fabrykę powstał w 1988 roku. Było to Chart 2010- nowoczesny pojazd stylistyką nawiązujący do najpopularniejszych rozwiązań technologicznych tamtego okresu. Posiadał montowane seryjnie  kierunkowskazy oraz dwuosobową kanapę. Modelem tym zainteresowali się nawet japońscy producenci. Firma nie przetrwała prywatyzacji i w1995 roku ogłosiła bankructwo, by w 2006 roku odrodzić się we współpracy z firmą Arkus.

Kadet

Kadet to kolejna wersja motoroweru ze stajni Rometu produkowana w latach 1980-1990. Tym razem konstruktorzy z Bydgoszczy stworzyli model przychylny płci pięknej. Przez niskie załamanie centralnej części ramy kobiety mogły siadać na motorowerze bez konieczności przekładania nogi przez kanapę, tak jak ma to miejsce w klasycznych konstrukcjach.Przez pierwsze lata produkcji Kadet był wypuszczany na rynek z klasyczną skrzynią biegów, jednak po 9 latach Romet zdecydował się na produkcję dwóch modeli równolegle, różniących się zastosowaną skrzynią biegów. Przez cztery, ostatnie lata produkcji Kadet był wyposażony w czechosłowacki silnik Jawy z automatyczną skrzynią biegów, co było kolejnym, dużym plusem dla kobiet i młodszych użytkowników. Motorower jako że posiadał udogodnienia rzadko spotykane na polskim rynku zyskał duże grono odbiorców.