Suzuki DL

DL 250

Zdjęcie Suzuki

Suzuki V-Strom 250 to lekki motocykl sportowo-turystyczny stworzony dla osób, które mimo młodego wieku chcą odbywać co raz to śmielsze i dalsze wyprawy w nieznane strony. Urzeka surową stylistyką, w której widać nawiązania do protoplastów serii DL. Jak zapewnia producent przedni reflektor to ukłon w stronę dziś już legendarnego modelu DR BIG, zaś cała reszta odnosi się do pozostałych członków gamy V-Strom, która nieprzerwanie jest częścią gamy japońskiego koncernu od niespełna 20 lat.


Model V-Strom 250 został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie rzędowym o pojemności skokowej 248 cm³, dzięki której najmniejszym członkiem współczesnej gamy DL mogą poruszać się motocykliści legitymujący się prawem jazdy kategorii A2. Chłodzony cieczą czterosuw posiada czterozaworową głowicę z pojedynczym wałkiem rozrządu, manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach oraz układ zasilania elektronicznym systemem wtrysku paliwa, który zapewnia żwawą reakcję na ruch manetki gazu oraz ekonomiczne spalanie. Moc maksymalna 25 KM i maksymalny moment obrotowy 23,5 Nm w jednośladzie o nie tak małej masie własnej (prawie 188 kilogramów ze wszystkimi płynami, w tym 17-litrami paliwa) są gwarantem doskonałego przyspieszenia i prędkości maksymalnej ponad 160 km/h. Niewielkiego twin'a cechuje również niskie zużycie paliwa. Średnie spalanie plasuje się na poziomie 3,5 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym), co przy zbiorniku paliwa o pojemności 17 litrów w najlepszym przypadku zapewni podróżującym ponad 480 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu. Jak widać, zarówno osiągi, waga motocykla i dostępny dystans bez zajeżdżania na stację benzynową czyni z małego V-Strom'a idealnego kompana do pełnowymiarowej turystyki. Warto zaznaczyć, że dzięki nowoczesnemu układowi wydechowemu z trójdrożnym katalizatorem i sondą lambda "250-tka" została przystosowana do najnowszych norm emisji spalin Euro 4.


Rdzeniem podwozia modelu V-Strom 250 jest solidna rama z rur stalowych o optymalnej sztywności, dzięki której dynamiczne pokonywanie zakrętów i stabilna jazda na wprost z dużą prędkością przyniosą kierowcom dużo przyjemności. Zarówno zawieszenie, jak i układ hamulcowy to dobrze znane i powszechnie stosowane rozwiązania, choć przeciwpoślizgowy system ABS od renomowanej firmy Bosch to już rzadkość w tej klasie pojemnościowej. Amortyzację 17-calowych kół powierzono klasycznemu widelcowi teleskopowemu o dość filigranowej budowie oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej opartej na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali. Zarówno z przodu jak i z tyłu znajdziemy pojedynczą, wentylowaną tarczę hamulcową oraz dwutłoczkowe zaciski hydrauliczne. Mimo, że w podwoziu V-Strom'a 250 nie znajdziemy żadnych innowacji, to gwarantuje ono wysoki komfort i bezpieczeństwo jazdy, co w motocyklu turystycznym jest niezastąpioną zaletą.

Suzuki V-Strom 250 to doskonała propozycja dla osób, które nie ograniczają się jedynie do asfaltowych szlaków. Zastosowane zawieszenie i wytrzymała rama pozwolą na przygody w lekkim terenie, zaś dual-sport'owe opony dadzą mnóstwo przyjemności zarówno na szutrze, jak i asfalcie.



DL 650

Zdjęcie Suzuki

Mistrz kompromisów


Suzuki V-Strom 650 to lekki motocykl klasy Adventure, który gości w ofercie japońskiego giganta od ponad 15 lat. Jego wszechstronny charakter i ogromna niezawodność sprawia, że można zastosować go do dowolnego celu, a i tak nigdy nie zawiedzie. Kompaktowe rozmiary i niska masa doskonale sprawują się w codziennej jeździe po mieście, optymalna moc jednostki napędowej zaspokoi potrzeby doświadczonych podróżników i umożliwi jazdę początkującym jeźdźcom, zaś ogromna ładowność, wytrzymałe zawieszenie oraz doskonała ochrona przed wiatrem i deszczem idealnie sprawdzą się na najdalszych wyprawach w nieznane.


Przygotowany na realizację Twoich marzeń


Model V-Strom 650 został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie widlastym o pojemności skokowej 645 cm³. 90-stopniowy V-twin generuje moc maksymalną 71 KM i maksymalny moment obrotowy 62 Nm, dzięki którym 213-kilogramowa maszyna (za wszystkimi płynami, w tym 20-litrami paliwa) oferuje bardzo dynamiczne przyspieszenia i prędkość maksymalną ponad 190 km/h. Dzięki elektronicznemu systemowi wtrysku paliwa silnik V-Strom'a cechuje się znakomitą ekonomią, a pękaty bak o pojemności 20 litrów zapewnia użytkownikom około 400 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu. Średnie spalanie na poziomie 5 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym) to jednakże nie tylko zasługa układu zasilania, ale również nowoczesnej konstrukcji. Chłodzenie cieczą, czterozaworowe głowice z podwójnym wałkiem rozrządu oraz manualna skrzynia biegów o sześciu optymalnie dobranych przełożeniach, a także wspomniana niska waga motocykla umożliwiają podróżującym rzadkie korzystanie z usług stacji benzynowych. Gdy dodamy do tego elektryczny rozrusznik i elektroniczny zapłon nabywcy V-Strom'a będą skazani na wygodną eksploatację i niezawodne działanie jednostki napędowej przez wiele sezonów, podczas których będą mogli zabierać Suzuki na co raz to dalsze wyprawy.


Komfort i bezpieczeństwo przede wszystkim


Podwozie V-Strom'a 650 zostało skonstruowane tak, aby nawet najśmielszy kurs obrany przez kierowcę zakończył się dotarciem do celu. Szkieletem motocykla jest sztywna rama z wytrzymałych rur stalowych i komponentów z lekkich stopów aluminium, na której zostało osadzone wszechstronne zawieszenie i skuteczny układ hamulcowy. Amortyzacją 19- i 17-calowych kół (przód/tył) zajmuje się masywny widelec teleskopowy typu Upside-down oraz centralna kolumna resorująco-tłumiąca oparta na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali. Warto zaznaczyć, że zarówno przednie i tylne zawieszenie otrzymało regulację, dzięki której każdy z użytkowników będzie mógł dopasować nastawy do aktualnie pokonywanej trasy i obciążenia jednośladu. Kolejnym atutem V-Strom'a 650 jest efektywny układ hamulcowy gwarantujący krótką drogę hamowanie, który oczywiście jest wspomagany przeciwpoślizgowym systemem ABS. Na przednim kole znajdziemy dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 310 mm i czterotłoczkowe zaciski hydrauliczne, zaś na tylnym- pojedynczą tarczę o średnicy 240 mm i zacisk dwutłoczkowy. Dzięki niskiej masie i ABS-owi nawet podczas jazdy w najgorszą pogodę po nieutwardzonych szlakach kierowca będzie miał pewność kontroli nad przebiegiem zdarzeń na drodze.


Nowe, dobre czasy


Bezpowrotnie minęły czasy, gdy motocykle turystyczne były surowe, a w braku nawet najmniejszych udogodnień dla podróżujących upatrywano dużą niezawodność i łatwe naprawy poza cywilizacją. I dobrze, ponieważ w najnowszej generacji V-Strom'a 650 już w bazowej wersji znajdziemy szereg systemów i gadżetów umilających czas spędzony za kierownicą na kilkuset kilometrowych trasach. Podgrzewane manetki zadbają o komfort dłoni w zimne dni, rozbudowany wyświetlacz LCD przekaże informację o niezbędnych i pozornie zbędnych parametrach, system Asystent Niskich Obrotów umożliwi łatwy start, zaś system kontroli trakcji zwiększy bezpieczeństwo na drogach i zapewni jeszcze efektywniejszą jazdę w terenie. Od pewnego czasu w motocyklach turystycznych niezbędnym wyposażeniem stało się również gniazdo 12V, które oczywiście znajdziemy na pokładzie V-Strom'a 650. Pozwala ono na naładowanie telefonu lub nawigacji GPS, dzięki czemu kierowca zawsze będzie miał kontakt ze światem i zminimalizuje ryzyko niechcianego zgubienia się w obcym terenie.


Dla łowców niewygód


W ofercie na sezon 2019 znajdziemy specjalną wersję modelu V-Strom 650, która doskonale wpisuje się w obecne trendy klasy Adventure. Wersję XT odróżnimy od bazowego modelu nie tylko po specjalnej wersji kolorystycznej, ale również po szprychowych kołach ze złotymi obręczami, ażurowej osłonie silnika oraz fabrycznych handbar'ach, które ochronią dłonie przed zagrożeniami czyhającymi w cięższym terenie. Wraz z wprowadzeniem kilku udogodnień wzrosła oczywiście cena (całe szczęście tylko o 3 500 złotych) oraz masa własna pojazdu, choć dodatkowe trzy kilogramy nie powinny znacząco wpływać na sprawność na off-road'owych szlakach.

Bez znaczenia, którą wersję V-Strom'a 650 wybierze motocyklista odwiedzający salonu Suzuki i tak ma przed sobą wiele fantastycznych lat obcowania z jednym z najlepszych motocykli turystycznych ze średniej klasy pojemnościowej. Wszechstronny charakter, optymalne osiągi i wytrzymałe podwozie- to wszystko w przystępnej cenie, którą zdecydowanie warto ponieść i od pierwszych dni snuć plany na najbliższą wakacyjną wyprawę. 



DL 1000

Zdjęcie Suzuki

Mocniejszy nie zawsze znaczy lepszy


Suzuki V-Strom 1000 to motocykl klasy Adventure, który od wielu lat wykorzystywany jest przez motocyklistów z całego świata jako narzędzie do realizacji nawet najambitniejszych podróżniczych marzeń. Nie jest to kwestia przypadku czy udanych działań marketingowych specjalistów z Suzuki, lecz zasługa wielu składowych V-Strom'a, które na dużych dystansach pokazują swoje prawdziwe oblicze. Mocna konstrukcja, doskonała sprawność w lekkim terenie, wytrzymałe podwozie i duża ładowność to niezastąpione cechy w momentach, kiedy kierowca jest zdany wyłącznie na siebie i na swój motocykl. Co ciekawe, największy przedstawiciel gamy DL odniósł rynkowy sukces mimo teoretycznie niewielkich osiągów jednostki napędowej. Na tle innych motocykl turystycznych z tej samej klasy pojemnościowej V-Strom wypada niekorzystnie, ponieważ w niektórych przypadkach jest słabszy od rywali nawet o 50 % oferowanej mocy. W praktyce okazuje się jednak, że generowana moc ponad 100 KM jest w pełni wystarczająca do dynamicznej jazdy w pełnym rynsztunku, a niepowtarzalny charakter V-Twin'a dodaje uroku każdemu przejechanemu kilometrowi za kierownicą Suzuki.


Przygotowany na każdą podróż


Model V-Strom 1000 został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie V (kąt rozwidlenia cylindrów równy 90 stopni) o pojemności skokowej 1037 cm³. Oferowane przez nią osiągi idealnie sprawdzą się na długich trasach, gdzie dynamiczne przyspieszenia i poruszanie się z prędkością maksymalną ponad 200 km/h nie będzie kolidowało z dwójką podróżujących na pokładzie i solidnym ekwipunkiem wyprawowym. Moc maksymalna 101 KM, maksymalny moment obrotowy 101 Nm i niska masa własna pojazdu (232 kilogramy ze wszystkimi płynami, w tym 20-litrami benzyny) to optymalne połączenie w motocyklu klasy Adventure. Niezawodność na długich dystansach i w ciężkim terenie zapewnia V-Strom'owi nowoczesna konstrukcja silnika. Chłodzony cieczą twin posiada czterozaworowe głowice z podwójnymi wałkami rozrządu, współpracuje z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach i jest zasilany wydajnym systemem wtrysku paliwa, nad którym pieczę trzyma zaawansowana elektronika. To właśnie dzięki niemu średnie spalanie utrzymuje się na atrakcyjnym poziomie ok. 4,5-5 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym), a 20-litrowy zbiornik paliwa w najbardziej optymistycznym scenariuszu może zapewnić użytkownikom ponad 400 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu, co z dala od utartych szlaków nie raz jest najważniejszym parametrem dosiadanej maszyny.


Off-road'owe aspiracje


Podwozie V-Strom'a 1000 zostało przygotowane do ciężkiej pracy pod dużym obciążeniem w niesprzyjających warunkach. Na solidnej ramie z rur stalowych i elementów z lekkich stopów aluminium osadzono wytrzymałe zawieszenie oraz efektywny układ hamulcowy współpracujący z przeciwpoślizgowym systemem ABS. Amortyzację kół powierzono masywnemu widelcowi teleskopowemu typu Upside-down oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej opartej na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali. Wyhamowaniem pojazdu zajmują się dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski hydrauliczne (z przodu) oraz pojedyncza, 240-mm tarcza i zacisk dwutłoczkowy (z tyłu). Przy tak niskiej masie ich praca jest wręcz fenomenalna, co przekłada się na krótką drogę hamowania i poczucie znaczącej kontroli nad przebiegiem nieoczekiwanych sytuacji na drodze. Dodatkowo w wersji XT (zarówno w modelu 1000, jak i 650) znajdziemy szprychowe koła z obręczami z lekkiego aluminium, które pomagają w amortyzacji nierówności trasy podczas niespiesznej jazdy w terenie.


Dostosowany do Twoich potrzeb


Motocykliści wybierający model V-Strom 1000 mogą być pewni bogatego wyposażenia seryjnego, nowoczesnych układów i systemów ułatwiających życie w podróży oraz długiej listy akcesoriów wyprawowych. W cenie bazowego modelu na pokładzie znajdzie się m.in. system kontroli trakcji zwiększający bezpieczeństwo jazdy w trudnych warunkach, gniazdo 12 V do podłączenia nawigacji/telefonu komórkowego, system Suzuki Easy Start ułatwiający rozruch silnika, wielofunkcyjny wyświetlacz LCD o niezliczonej liczbie przekazywanych informacji, wysoka szyba z możliwością regulacji wysokości bez użycia narzędzi, Asystent Niskich Obrotów eliminujący ryzyko zgaśnięcia jednostki podczas ruszania i powolnej jazdy oraz regulowane zawieszenie, dzięki któremu kierowca będzie mógł dostosować jego działanie do aktualnego obciążenia motocykla i rodzaju pokonywanej drogi.


Warto zwrócić uwagę również na akcesoria, jakie Suzuki przygotowało z myślą o długich wyprawach. Kufer centralny w połączeniu z kuframi bocznymi zapewni aż 90 litrów przestrzeni bagażowej, stopka centralna pozwoli bezpiecznie postawić motocykl na niepewnym gruncie, podgrzewane manetki zapewnią komfort w chłodniejsze dni, gmole zabezpieczą silnik przed uszkodzeniem podczas upadku, zaś dodatkowe oświetlenie wykorzystujące technologię LED zapewni lepszą widoczność podczas jazdy po nieprzetartych szlakach. Wybierając droższą wersję XT (za którą przyjdzie dopłacić zaledwie 2 500 złotych) nabywcy otrzymają wspomniane szprychowe koła, osłony dłoni (handbary) oraz osłonę silnika- każde z nich przydatne podczas off-road'owych przygód.


Przygoda = V-Strom

Suzuki V-Strom 1000 to doskonała propozycja dla doświadczonych motocyklistów, którzy potrzebują jednośladu godnego ich ambitnych planów wyprawowych. Zarówno jego konstrukcja, jak i nowoczesne rozwiązania oraz atrakcyjna stylistyka idealnie wpiszą się w każdą podróż, zapewniając użytkownikom wszystko, czego będą potrzebowali na dalekim wyjeździe. Niezależnie od pokonywanej trasy, rodzaju nawierzchni czy własnych preferencji obierania kursu podróży- Suzuki V-Strom na pewno nie zawiedzie motocyklistów, którzy mianowali go na towarzysza swojej przygody.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe