Suzuki DR

DR 125

Zdjęcie Suzuki

Suzuki DR 125 to lekki motocykl produkowany w japońskich fabrykach od 1982 roku, który w zależności od wyposażenia i roku produkcji możemy przypisać do klasy Enduro lub Supermoto. Niezależnie od wersji mała DR-ka charakteryzuje się prostą i niezawodną konstrukcją, niskim spalaniem (jak na lata, w których gościła w ofercie Suzuki) oraz doskonałymi właściwościami jezdnymi, dzięki którym stała się jednym z najchętniej wybieranych jednośladów przez początkujących motocyklistów z prawem jazdy kategorii A1.


Model DR 125 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności 124 cm³, której osiągi w zupełności wystarczają do postawienia pierwszych kroków w świecie off-road'u lub spróbowaniu swoich sił na torze wyścigowym. Moc maksymalna 12 KM i maksymalny moment obrotowy 11 Nm w połączeniu z niewielką masą motocykla (raptem 101 kilogramów ze wszystkimi płynami) zapewniają satysfakcjonujące przyspieszenia. Ze względu na stosowane ogumienie (w wersji S opony terenowe o agresywnym bieżniku, w wersji SM opony szosowe zbliżone do slick'ów) różnice w prędkości maksymalnej poszczególnych wersji znacząco się różnią, aczkolwiek w przypadku wersji SM użytkownicy nie będą mieli problemu z przekroczeniem 110 km/h. Chłodzony powietrzem czterosuw z dwuzaworową głowicą z pojedynczym wałkiem rozrządu znany jest ze swojej niezawodności. Wraz z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach cechuje się niemalże całkowitą bezawaryjnością, a jedyne czynności, jakie będzie musiał wykonywać motocyklista to bieżący serwis i okresowa regulacja luzu zaworowego. Prosta jednostka napędowa charakteryzuje się również ekonomią działania. Gaźnikowy układ zasilania zapewnia spalanie na średnim poziomie 2,5-3 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym), co przy niewielkim zbiorniku paliwa daje możliwość przejechania ponad 200 kilometrów na jednym tankowaniu.


Rdzeń podwozia modelu DR 125 stanowi wytrzymała rama z rur stalowych o znikomej masie, dzięki której kierowca nie musi się martwić o ewentualne uszkodzenia podczas szaleństw w terenie (w wersji S) oraz może być spokojny o sztywność niezbędną do dynamicznego pokonywania zakrętów (w wersji SM). Amortyzacją kół zajmuje się klasyczny widelec teleskopowy oraz centralna kolumna resorująco-tłumiąca osadzona na dwustronnym wahaczu wleczonym. Wyhamowanie pojazdu powierzono klasycznemu zestawowi. Pojedyncza, wentylowana tarcza o średnicy 260 mm i jednotłoczkowy zacisk hydrauliczny przy przednim kole oraz tradycyjny hamulec bębnowy z tyłu (w nowszych wersjach hamulec tarczowy z jednotłoczkowym zaciskiem) doskonale radzą sobie z niewielką masą motocykla, gwarantując odpowiednią drogę hamowania i dużą skuteczność podczas jazdy w terenie.

Suzuki DR 125 to doskonała propozycja dla osób potrzebujących wszechstronnego motocykla, na którym zdobywanie doświadczeń równałoby się z przyjemnością i dobrą zabawą. Bezobsługowa konstrukcja, lekkość i łatwość prowadzenia oraz ergonomiczna pozycja za kierownicą to doskonałe cechy pierwszego motocykla do przecierania szlaków w cięższym off-road'zie lub nauki powerslide'ów na krętych, asfaltowych drogach.



DR 250


DR 350


DR 400


DR 500


DR 600


DR 650


DR 750

Suzuki DR 750 nie bez powodu zostało ochrzczone nazwą "Big". W tym japońskim motocyklu (którego historia rozpoczęła się w 1987 roku wraz z premierą na targach Paris Motor Show) wszystko jest ogromne, począwszy od pojemności skokowej jednocylindrowego silnika, przez gargantuiczne rozmiary, a na kolosalnych możliwościach kończąc. Jak wiele motocykli terenowych z przełomu lat 70' i 80' największy model z serii DR powstał na fali fascynacji, zarówno producentów jak i motocyklistów, morderczym rajdem Paryż-Dakar, gdzie boje toczyli najtwardsi zawodnicy dosiadający jak najlepiej przygotowanych jednośladów. W dniu swoich narodzin "Big" był największym jednośladem z klasy enduro jaki kiedykolwiek wszedł do produkcji wielkoseryjnej, aczkolwiek w kolejnych latach przez zbyt dużą masę częściej spotykano go w roli objuczonego krążownika na nieutwardzonych szlakach, a nie w ciężkim terenie. Co ciekawe ociężały "Big" kilkukrotnie wystartował w rajdzie który był inspiracją do jego stworzenia, ale nigdy go nie wygrał, mimo że za kierownicą zasiadywał dwukrotny zwycięzca zawodów i belgijska legenda rajdów terenowych- Gaston Rahier. Jednocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 727 cm ³ była nowoczesną konstrukcją i miała bardzo duży potencjał. W głowicy potężnej maszynerii pracował pojedynczy wałek rozrządu sterujący pracą czterech zaworów, za zapłon mieszanki odpowiadały dwie świece, a chłodzeniem monstrualnego cylindra zajmowało się jedynie powietrze i olej. Mimo braku jakiejkolwiek chłodnicy czy wentylatora cały system działał na tyle efektywnie, że nawet upalna aura afrykańskiego rajdu i nieprzerwana jazda na "pełnym gazie" nie powodowały przegrzania silnika. Aby zapewnić zadowalający poziom komfortu i nie zniechęcić cywilnych nabywców DR 750 zostało wyposażone w dwa wałki wyrównoważające, które sprawnie pochłaniały większość wibracji płynących z dużej pojemności skokowej przełomowego "singla". Największą wadą serca "Big'a" był brak dekompresatora, co znacząco utrudniało start jednostki. Bolączkę wyeliminowano dopiero w 1990 roku gdy na rynku pojawiła się druga generacja z nowym silnikiem o zwiększonej pojemności (DR 800), co przysporzyło Suzuki wzrost zainteresowania modelem. Mimo że silnik generował moc tylko 50 KM, które musiały podołać niemałej masie 210 kilogramów i dużym oporom toczenia terenowych opon, motocykl przyspieszał sprawnie i gwarantował przyzwoite prędkości przelotowe. Pięciostopniowa skrzynia biegów umożliwiała jazdę pod dużym obciążeniem bez spadku wydajności, ale nie dawała kierowcy wystarczającej elastyczności, dlatego na szybkich odcinkach użytkownicy byli skazani na ciągłą zmianę przełożeń. Prawdziwym żywiołem "Big'a" od początku były wyprawy po zapomnianych szlakach o nieutwardzonej nawierzchni, co najlepiej pokazuje fabryczna wersja Touring wyposażona w seryjne kufry boczne, skrzynie centralną i osłonę pod silnikiem, aczkolwiek nawet podstawowe modele zgłaszały pełną gotowość do podróży. Duży zbiornik paliwa zapewniał ponad 550 kilometrów zasięgu, łatwość prowadzenia nie powodowała nadmiernego zmęczenia, zawieszenia o dużym skoku świetnie radziły sobie z nierównościami, zaś obszerna kanapa i wysoko umieszczona kierownica zapewniały wygodną pozycję. Kolejnymi zaletami na bezkresnych pustkowiach będzie bardzo mała awaryjność i niepodatność na ciężkie traktowanie w trudnym terenie, co w podróży zaoszczędzi nerwów, a na co dzień zmniejszy koszty eksploatacji. Największa wada konstrukcji dotknie z kolei mniej rosłych jeźdźców. Kanapa zamontowana na poziomie 90 cm dla wielu okażę się barierą nie do przeskoczenia. Suzuki DR 750 "Big" to niewątpliwie motocykl godny uwagi, szczególnie gdy poszukujemy niebanalnej maszyny na długie lata włóczęgostwa. Duża ładowność i zasięg, mocny i oszczędny silnik oraz skuteczny układ hamulcowy i dobre właściwości jezdne to tylko część jego zalet, których pełną listę pozna się dopiero po sezonie spędzonym w siodle tego niezwykłego jednośladu. W 1990 roku DR 750 zniknęło z oferty producenta na rzecz DR 800, aczkolwiek oprócz nowego silnika konstrukcja motocykla znacząco się nie zmieniła.



DR 800


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe