Suzuki GSX-R

GSX-R 125

Zdjęcie Suzuki

Dla żądnych przygód


Model GSX-R 125 to wejściówka nie tylko do legendarnej gamy motocykli sportowych Suzuki, ale także do szerokiego świata mocnych wrażeń. Wystarczy prawo jazdy kategorii A1, aby móc cieszyć się dynamicznymi przyspieszeniami, podwoziem skrojonym na miarę prawdziwego Supersport'a oraz agresywnym charakterem, jaki przejawia nie tylko wygląd małego ścigacza, ale również jednostka napędowa.


Tym jednośladem Suzuki niewątpliwie skradło serca nastoletnich jeźdźców, którzy wybierając swój pierwszy motocykl nie chcą iść na kompromisy. Aerodynamiczne nadwozie, aktywna pozycja za kierownicą, najniższa masa w tej klasie pojemnościowej, reflektory oparte na technologii LED oraz skuteczny układ hamulcowy z systemem ABS to tylko kilka pozycji z długiej listy zalet małego GSX-R'a. Kolejnym, istotnym elementem na drodze do zwycięstwa z silną konkurencją (jak np. Yamaha YZF-R125 czy KTM RC 125) jest atrakcyjna cena. W salonie Suzuki za najmniejszego przedstawiciela rodu GSX-R przyjdzie zapłacić 17 000 złotych, oczywiście jeśli nabywca zdecyduje się na bazową wersję modelu.


Robi wrażenie


Nie do dziś wiadomo, że modele o małej pojemności skokowej z danej serii projektuje się pod względem wyglądu tak, aby w jak największym stopniu przypominały modele, o których marzą Ci, którzy nie mogą jeszcze sobie na nie pozwolić. Najnowsze GSX-R 125 jest na to najlepszym dowodem, choć chyba żaden z nastoletnich motocyklistów nie będzie miał tego za złe japońskiej marce.


Agresywna linia nadwozia, aerodynamiczne kształty owiewek i "zadupka", masywna końcówka układu wydechowego oraz ażurowe felgi nawiązujące do torowych maszyn z fabrycznego zespołu Suzuki robią fenomenalne wrażenie. Dynamiczną stylistykę dopieszczono pionowymi reflektorami LED, które są znakiem rozpoznawczym większych modeli z serii GSX-R. Dzięki temu, że zużywają 15% mniej energii niż konwencjonalne światła halogenowe poprawia się zarówno dynamika, jak i ekonomia jednostki napędowej.


Tworząc tak dopracowany design Suzuki nie mogło zapomnieć o odpowiednim malowaniu, które w jeszcze większym stopniu spotęgowało by sportowy charakter GSX-R 125. Na 2019 rok producent przewidział trzy wersje kolorystyczne: Metallic Triton Blue, Black Semi Gloss oraz YUH.


Mocne serce


Model GSX-R 125 został wyposażony w jednocylindrową, chłodzoną cieczą jednostkę napędową o pojemności 124 cm³, która w dniu dzisiejszym może pochwalić się najlepszym stosunkiem mocy do masy własnej. Czterozaworowy silnik z podwójnym wałkiem rozrządu generuje moc maksymalną 15 KM i maksymalny moment obrotowy 14 Nm, co w połączeniu z wydajnym układem zasilania zapewnia dynamiczną reakcję na ruch manetki gazu oraz jest gwarantem prędkości maksymalnej ponad 130 km/h. Nowoczesna jednostka jest zasilana elektronicznym systemem wtrysku paliwa, który dzięki wsparciu wielu czujników (m.in. obrotów silnika, ciśnienia, składu spalin, temperatury powietrza zasysanego i cieczy chłodzącej) doskonale odczytuje zamierzenia kierowcy i pozwala na ustalenie niesamowicie niskiego zużycia paliwa. Według danych producenta 11 litrowy zbiornik paliwa umożliwi użytkownikom przejechanie nawet 450 kilometrów, co w tej klasie pojemnościowej jest dość niecodziennym wynikiem przy takich osiągach i charakterystyce motocykla.


Przeniesieniem satysfakcjonującej mocy na tylne koło zajmuje się pośrednio manualna, sześciostopniowa skrzynia biegów o stałym zazębieniu. Za końcowe przeniesienie mocy odpowiada klasyczny łańcuch, który od lat doskonale sprawdza się w tego typu produkcjach.


Opierając się na wiedzy i doświadczeniu w projektowaniu silników większych przedstawicieli serii GSX-R japońscy konstruktorzy stworzyli jedną z najbardziej emocjonujących jednostek napędowych w klasie 125. Maksymalny moment obrotowy dostępny od średniego zakresu prędkości obrotowej silnika, wysoka moc, niskie spalanie i natychmiastowa reakcja na ruch nadgarstka kierowcy to coś, czego szukają wszyscy początkujący motocykliści z prawem jazdy kat. A1.


Dopracowane podwozie


Szkieletem małego GSX-R jest lekka i kompaktowa rama rurowa o doskonałej sztywności, jedna z najlżejszych w tej klasie pojemnościowej. Suzuki zależało na tym, aby GSX-R 125 cechował się tą samą stabilnością i zwrotnością, co większe modele z gamy SuperSport. To właśnie dzięki specjalnej konstrukcji z uwzględnieniem sił skrętnych, wzdłużnych i poprzecznych udało się uzyskać optymalną budowę.


Amortyzację kół powierzono klasycznemu widelcowi teleskopowemu oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej opartej na wahaczu wleczonym ze stali. Zawieszenie zostało zestrojone tak, aby zagwarantować użytkownikom idealny kompromis pomiędzy komfortem jazdy, a sztywnością niezbędną do pewnego pokonywania szybkich zakrętów i stabilnej jazdy na wprost z prędkością maksymalną ponad 130 km/h.


Wyhamowaniem lekkiego pojazdu (masa własna tylko 134 kilogramy) zajmuje się tarczowy układ hamulcowy z dwukanałowym systemem ABS renomowanej marki Bosch. Na przednim kole zainstalowano potężną tarczę hamulcową o średnicy 290 mm i dwutłoczkowy zacisk hydrauliczny, zaś na tylnym, nieco mniejszą, bo 187-mm tarczę i zacisk jednotłoczkowy. W połączeniu ze sportowymi oponami firmy Dunlop zapewniają one krótką drogę hamowania i pełną kontrolę nad torem jazdy, co w finalnym rozrachunku gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa na drogach publicznych i doskonałą efektywność na torach wyścigowych.


Powiew nowoczesności


Na pokładzie GSX-R 125 nie znajdziemy tylu innowacyjnych systemów i nowatorskich rozwiązań konstrukcyjnych, co w większych modelach z serii. Nie oznacza to jednak, że małe GSX-R jest całkowicie pozbawione technologicznych smaczków. W skład wyposażenia podstawowego wchodzi m.in.:


  • System Answer Back, który aktywowany z pokładu pilota wysyła sygnał świetlny za pomocą kierunkowskazów, co pomaga w odnalezieniu motocykla na zatłoczonych parkingach.

  • System Suzuki Easy Start (SSES), który za krótkim dotknięciem przycisku rozrusznika elektrycznego odczytuje polecenia kierowcy i uruchamia jednostkę napędową z kilkusekundowym opóźnieniem. Niby nic, ale kierowca nie musi przytrzymywać przycisku do czasu startu silnika, co na swój sposób jest pewnym udogodnieniem.


Nieoceniony nauczyciel

Suzuki GSX-R 125 to doskonały wybór na pierwszy kontakt z prawdziwym motocyklem klasy SuperSport. Nienaganny wygląd, dynamiczny silnik, podwozie zapewniające komfort i bezpieczeństwo oraz charakter serii GSX-R przyciąga nastoletnich jeźdźców niczym magnes. Nie ma się czemu dziwić, ponieważ niezależnie od tego, czy użytkownicy będą chcieli zdobywać umiejętności na torach wyścigowych, czy wykorzystać go jako codzienny środek transportu w mieście, to GSX-R 125 spełni ich wszystkie oczekiwania. Pewne pokonywanie górskich serpentyn, szalona prędkość na prostej, a może zaawansowana nauka technik dohamowywania w zakręcie? Mały GSX-R jest przygotowany na każdą fantazję swoich nabywców.



GSX-R 250

Zdjęcie Suzuki

W 2016 roku na międzynarodowych targach motoryzacyjnych EICMA w Mediolanie Suzuki zaprezentowało jednoślad o nazwie, którą wierni miłośnicy japońskiej marki z pewnością kojarzą z początku lat 80' ubiegłego wieku. Tak jak prawie cztery dekady temu, tak i dziś model GSX-R 250 to kompaktowy motocykl klasy Supersport, który został stworzony z myślą o okazjonalnych wyjazdach na tor wyścigowy i codziennym poruszaniu się w miejskim zgiełku. Ergonomiczna pozycja za kierownicą umożliwiająca pełne wyczucie motocykla, dość sztywno zestrojone zawieszenie, ogromny zasięg na jednym zbiorniku paliwa oraz mocna jednostka napędowa to cechy, które zadowolą potrzeby nawet najbardziej wymagających motocyklistów z prawem jazdy kategorii A2. Początkujący jeźdźcy ucieszą się również na widok nowego GSX-R 250, ponieważ jego stylistyka wiernie nawiązuje do większych i bardziej pożądanych modeli z kultowej gamy GSX-R. Przeglądając ofertę na sezon 2019 potencjalni nabywcy znajdą jeszcze jedną zadowalającą informację- cena na bieżący model została obniżona do 22 500 złotych.


Model GSX-R 250 został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie rzędowym o pojemności skokowej 249 cm³. Została ona zaprojektowana tak, aby dostarczać jak najwięcej mocy oraz momentu obrotowego w niskim i średnim przedziale prędkości obrotowej silnika, dzięki czemu od samego startu użytkownicy mogą cieszyć się dynamicznym przyspieszeniem i natychmiastową reakcją na ruch manetki gazu. W górnej partii obrotowej osiągi nieco spadają, aczkolwiek powolny, liniowy przyrost mocy pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej wykraczającej ponad wartość 160 km/h. Wydajne chłodzenie cieczą, manualna skrzynia biegów o sześciu idealnie dobranych przełożeniach, ośmiozaworowa głowica sterowana przez pojedynczy wałek rozrządu oraz innowacyjny układ zasilania elektronicznym systemem wtrysku paliwa- wszystko po to, aby dostarczyć początkującym motocyklistom jak największej dawki adrenaliny. Model GSX-R 250 cechują nie tylko osiągi, ale jak przystało na czterosuw także atrakcyjne zużycie paliwa. Średnie spalanie na poziomie około 3 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym) sprawia, że na jednym zbiorniku paliwa o pojemności 15 litrów użytkownicy dysponują zasięgiem prawie 500 kilometrów. Moc maksymalna niespełna 25 KM i niska masa własna (tylko 181 kilogramów ze wszystkimi płynami, w tym benzyną) oczywiście przyczyniają się do tego imponującego wyniku, będąc jednocześnie idealnym połączeniem w przypadku maszyny do codziennej eksploatacji w mieście. Warto również zwrócić uwagę na masywny układ wydechowy, który nie dość, że spełnia najnowsze normy czystości spalin Euro 4, to jeszcze zapewnia podróżującym symfonię niepokornych dźwięków.


Podwozie modelu GSX-R 250 zostało zaprojektowane tak, aby poruszający się nim motocykliści mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie pokonywać na co dzień gęstą siatkę dróg rozbudowanych aglomeracji. Rama z profili i rur stalowych o dużej sztywności stała się idealnym oparciem dla optymalnie zestrojonego zawieszenia renomowanej marki KYB (niestety bez możliwości nawet najmniejszej regulacji), 17 calowych kół obutych w szosowe opony od Dunlop'a oraz skutecznego układu hamulcowego współpracującego z systemem ABS firmy Bosch, która od lat dostarcza najwyższej jakości rozwiązania uniemożliwiające blokadę kół podczas jazdy w niesprzyjających warunkach pogodowych lub gwałtownego wytracania prędkości. Amortyzację kół powierzono klasycznemu widelcowi teleskopowemu o masywnych goleniach oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej osadzonej na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali. Układ hamulcowy to podstawowy, aczkolwiek sprawdzony zestaw w tej klasie pojemnościowej. Na przednim kole znajdziemy pojedynczą, 320-mm tarczę hamulcową typu Wave ujarzmianą przez dwutłoczkowy zacisk hydrauliczny, zaś na tylnym, 230-mm wentylowaną tarczę współpracującą z jednotłoczkowym zaciskiem. Na uwagę zasługują również felgi. Ażurowa konstrukcja w kształcie pochylonej litery Y doskonale nawiązuje do torowych maszyn z zespołu fabrycznego Suzuki, a także do większych modeli z serii GSX-R.

Suzuki GSX-R 250 to doskonała propozycja dla osób poszukujących dynamicznego środka transportu do codziennego poruszania się po betonowej dżungli, który dostarczyłby im odpowiedniej dawki emocji na dobrze znanych trasach. Aerodynamiczna sylwetka o muskularnym wyglądzie, agresywne oświetlenie korzystające z technologii LED, wielofunkcyjny wyświetlacz LCD przekazujący wszystkie istotne informacje oraz trzy wersje kolorystyczne (YAY, QHW i QHV) tworzą wspólnie motocykl, obok którego żaden fan klasy Supersport nie przejdzie obojętnie. Dla samych przyszłych użytkowników GSX-R 250 jednakże nie to będzie najważniejsze. Mocna jednostka napędowa o dużej elastyczności, dopracowane podwozie pozwalające na ostrą jazdę i pewne pokonywanie zakrętów z dużą prędkością oraz niesamowite właściwości jezdne- to właśnie dzięki tym cechom "250-tka" jest uwielbiana przez obecnych właścicieli i to one zapewniły GSX-R takie zainteresowanie wśród motocyklistów legitymujących się prawem jazdy kategorii A2.



GSX-R 600


GSX-R 750


GSX-R 1000

Zdjęcie Suzuki

Z pasji do ścigania


Od czasów premiery pierwszej generacji Suzuki GSX-R 1000 znajduje się w czołówce motocykli klasy SuperSport z królewskiej klasy pojemnościowej. Rywalizując z takimi legendami jak Yamaha YZF-R1 i Honda CBR 1000 japońscy konstruktorzy z Suzuki nieustannie musieli wdrażać najnowsze technologie i autorskie rozwiązania, co doprowadziło ich do obecnej, już szóstej generacji modelu GSX-R 1000. Zawarto w nim wiele patentów, które do tej pory nie gościły w motocyklowym świecie. Najlepszym przykładem są jednostronne dźwigienki zaworowe, które można spotkać w wysokoobrotowych jednostkach napędowych bolidów Formuły 1. Cechuje je nie tylko mniejsza masa od tradycyjnych popychaczy, ale także mniejsza bezwładność oraz możliwość uzyskania większego skoku zaworów i prędkości obrotowej silnika przy zachowaniu dokładnej kontroli położenia.


W modelu na sezon 2019 znajdziemy jeszcze więcej rozwiązań i systemów elektronicznych wykorzystywanych w motocyklach z zespołu fabrycznego Suzuki, które odnoszą liczne sukcesy w Motocyklowych Mistrzostwach Świata MotoGP. Zwiększona wydajność w górnej partii obrotów silnika, większa moc i jeszcze lepsze przyspieszenie to tylko część korzyść, które osiągną motocykliści decydujący się na zmianę swojego obecnego GSX-R'a na najnowszą generację.


Wygląd ma znaczenie


W przypadku GSX-R 1000 wygląd to nie tylko przyjemność dla oczu, ale także istotny wkład w osiągi motocykla. Najnowsza generacja została gruntownie przetestowana w tunelu aerodynamicznym, czego efektem jest smuklejsze nadwozie zapewniające większość stabilność, a co za tym idzie, możliwość osiągnięcia jeszcze większej prędkości maksymalnej. Przyjrzano się również przedniej owiewce i zmodernizowano ją pod kątem odchylenia strumienia powietrza od ramion i dłoni kierowcy. Jej szerokość została zmniejszona o ponad 13 mm, a dzięki nowej linii wiodącej zoptymalizowano pracę systemu Suzuki Ram-Air Direct, który odpowiada za doprowadzenie sprężonego powietrza do obudowy filtra.


GSX-R 1000 prezentuje się świetnie, szczególnie na tle toru wyścigowego. Agresywna linia nadwozia, doskonale zachowane proporcje, dbałość o szczegóły, muskularna sylwetka i niepowtarzalna stylistyka sprawiają, że obok niego nikt nie przejdzie obojętnie. Na sezon 2019 Suzuki przygotowało dla motocyklistów kilka wersji kolorystycznych, dzięki którym każdy z nabywców znajdzie wymarzoną wersję. Metallic Mat Black No.2, Mettalic Triton Blue, Pearl Glacier White i Glass Sparkle Black- każda z nich fenomenalnie oddaje sportowy charakter jednośladu i sprawia, że GSX-R 1000 prezentuje się jeszcze mocniej.


Siła płynie z serca


Suzuki GSX-R 1000 zostało wyposażone w chłodzoną cieczą, czterocylindrową jednostkę napędową o pojemności 999 cm³, podczas produkcji której garściami czerpano z wiedzy zdobytej podczas startów w MotoGP. Szesnastozaworowy silnik z podwójnym wałkiem rozrządu został zespolony z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, która umożliwiła przeniesienie gigantycznych osiągów na drogi publiczne i tory wyścigowe. Moc maksymalna 202 KM i maksymalny moment obrotowy 117 Nm w połączeniu z przepustnicą Ride-by-Wire (która nie ma fizycznego połączenia z manetką gazu i komunikuje się z nią jedynie za pośrednictwem elektronicznego czujnika położenia) zapewniają fenomenalne przyspieszenie, dynamiczną reakcję na ruch manetki gazu i prędkość maksymalną ponad 300 km/h.


Dzięki niskiej masie własnej (tylko 202 kilogramy ze wszystkimi płynami) osiągnięto zużycie paliwa na akceptowalnym poziomie. Według danych producenta średnie spalanie oscyluje na poziomie nieco ponad 5 l/100 kilometrów, co przy 17,5 litrowym zbiorniku paliwa zapewnia zasięg ponad 300 kilometrów na jednym tankowaniu.


Wyścigowe aspiracje


Podwozie GSX-R 1000 umożliwia jazdę po torze wyścigowym bez najmniejszych kompleksów. Zaraz po wyjściu z salonu motocyklista może udać się na najbliższy zamknięty obiekt i bez opamiętania oddać się efektywnemu pokonywaniu zakrętów i oszałamiającej stabilności przy ogromnej prędkości na długich prostych.


Amortyzację 17-calowych kół powierzono masywnemu widelcowi teleskopowemu typu Upside-down oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej osadzonej na dwustronny wahaczu wleczonym z lekkich stopów aluminium. Oba komponenty zawieszenia otrzymały pełną regulację, w której skład wchodzi: napięcie wstępne sprężyny, tłumienie siły odbicia i dobicia oraz regulacja szybko i wolno zmiennego układu tłumienia. Mnogość wyboru ustawień docenią głównie bardzo doświadczeni motocykliści doskonale zaznajomieni z jazdą torową, choć nawet początkujący jeźdźcy na drogach publicznych będą mogli dopasować charakterystykę zawieszenia do swoich potrzeb. Dla jeszcze lepszego prowadzenia Suzuki zamontowało na pokładzie GSX-R 1000 elektronicznie sterowany amortyzator skrętu.


Wyhamowaniem pojazdu zajmuje się tarczowy układ hamulcowy stworzony przez lidera w tej dziedzinie- markę Brembo. Na przednim kole zainstalowano dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski hydrauliczne, zaś na tylnym, pojedynczą tarczę o średnicy 245 mm i zacisk dwutłoczkowy. Doskonałym uzupełnieniem układ hamulcowego jest przeciwpoślizgowy system ABS od firmy Bosch, który nie dopuści do blokady kół podczas gwałtownego wytracania prędkości lub jazdy w niekorzystnych warunkach pogodowych.


Dla ludzi o mocnych nerwach


GSX-R 1000 to obecnie najmocniejszy motocykl w ofercie Suzuki, a także jeden z najmocniejszych w klasie SuperSport o litrowej pojemności jednostki napędowej. Inspirację wyścigami widać w nim także w emocjach, jakie wywołuje w użytkownikach podczas jazdy. Przyspieszenie zaimponuje jeźdźcom z wieloletnim stażem, prędkość maksymalna wywoła lekkie napady paniki, zaś lekkość i precyzja wchodzenia w zakręt wprowadzi każdego w zachwyt.

Suzuki nie zapomniało jednakże o systemach, które zadbają o komfort i bezpieczeństwo motocyklistów. Kontrola trakcji, system ABS czy wielofunkcyjny wyświetlacz LCD, który m.in. przypomni o nadchodzącym przeglądzie technicznym, poinformuje o temperaturze otoczenia, zużyciu paliwa w czasie rzeczywistym i wybranym przełożeniu, to tylko część udogodnień przygotowanych przez japońskich konstruktorów.



GSX-R 1100


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe