Suzuki UH

UH 125

Zdjęcie Suzuki

Burgman to dziś w niektórych kręgach synonim wygodnego i niezawodnego skutera, bynajmniej nie tylko w przypadku miłośników marki Suzuki. Jego najmniejsza wersja, czyli model Burgman 125, znajduje się w ofercie japońskiego koncernu już od 2002 roku, a jego najnowsza generacja to motocyklowy majstersztyk przygotowany na nawet najwybredniejsze wymagania współczesnych użytkowników. Bezawaryjna i ekonomiczna jednostka napędowa, nienaganny design nawiązujący do flagowego modelu 650 oraz ergonomiczne nadwozie i podwozie gwarantujące wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy to nieodłączne cechy każdego egzemplarza. Warto zaznaczyć, że te wszystkie zalety mają swoją cenę- dla niektórych niestety zbyt wysoką. Model na sezon 2019 kosztuje aż 17 500 złotych i jest jednym z najdroższych skuterów klasy 125 dostępnych na polskim rynku, przez co nieczęsto można spotkać go w zgiełku naszych aglomeracji.


Model Burgman 125 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 124 cm³, dzięki czemu mogą poruszać się nim motocykliści legitymujący się prawem jazdy kategorii A1 lub B, pod warunkiem minimum 3-letniego stażu za kierownicą samochodu. Chłodzony cieczą silnik z czterozaworową głowicą z pojedynczym wałkiem rozrządu zasilany jest elektronicznym systemem wtrysku paliwa. Nie tylko umożliwia to spełnienie wszystkich wymogów najnowszej normy emisji spalin Euro 4, ale także gwarantuje użytkownikom niskie spalanie. Średnie zużycie paliwa plasuje się w granicach 2-2,5 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym), co przy 10,5-litrowym zbiorniku paliwa zapewnia zasięg nawet ponad 500 kilometrów na jednym tankowaniu. Jednocześnie jednostka Burgman'a 125 cechuje się doskonałym przyspieszeniem (głównie dzięki niskiej masie własnej- 159 kilogramów ze wszystkimi płynami na pokładzie) oraz wysoką prędkością maksymalną. Możliwość sprawnego poruszania się z szybkością 130 km/h to zasługa mocy maksymalnej 12 KM i maksymalnego momentu obrotowego niespełna 11 Nm. Płynne przyspieszanie oraz nienaganna i cicha praca jednostki to z kolei zalety bezstopniowej przekładni automatycznej CVT, która w przypadku serii Burgman zyskała już miano niezniszczalnej.


Podwozie modelu Burgman 125 został uszyte na miarę wygody podróżowania i bezpiecznego przedzierania się przez miejską dżunglę. Amortyzację 13- i 12-calowych kół (przód/tył) powierzono klasycznemu widelcowi teleskopowemu oraz dwóm elementom resorująco-tłumiącym opartym na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali i lekkich stopów aluminium. Wyhamowaniem Burgman'a zajmują się dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 280 mm i 190 mm (przód/tył), na których osadzono odpowiednio dwu- i jednotłoczkowy zacisk hydrauliczny. Dzięki nim droga hamowania jest naprawdę krótka, a w połączeniu z przeciwpoślizgowym systemem ABS układ hamulcowy zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy także podczas złych warunków pogodowych i niespodziewanych sytuacji na drodze.


Warto zaznaczyć, że najnowszy Burgman 125 to skuter pełen przeróżnych "naj" w swojej klasie pojemnościowej. Największy zasięg na jednym tankowaniu, najniższej położone siedzenie kierowcy, najmniejsza szerokość pojazdu i największa pojemność schowków w przedniej czaszy (w jednym z nich znajdziemy gniazdo USB) to tylko początek tej listy. Rzadko spotykaną cechą w tym segmencie jest również możliwość umieszczenia dwóch kasków integralnych pod kanapą, co pod tym względem deklasuje większość konkurencyjnych jednośladów klasy 125.

Suzuki Burgman 125 to odpowiednia propozycja dla osób, które poszukują eleganckiego, ekonomicznego i niezawodnego jednośladu do codziennej eksploatacji w zatłoczonych miastach. Jego zalet nie sposób spisać, ponieważ większości z nich trzeba po prostu doświadczyć. Jedno jest pewne. Wieloletni posiadacze najnowszej i starszych generacji jednym głosem chwalą Burgman'a, co jest najlepszym potwierdzeniem jego doskonałości na pewnych płaszczyznach. Co ciekawe, Suzuki na sezon 2019 postanowiło nieco urozmaicić gamę "małych" Burgman'ów i wprowadziło do oferty aż trzy wersje kolorystyczne: Metallic Mat Black No.2, YUH (perłowa biel) oraz ZRP (klasyczny szary, który towarzyszy tej gamie od samego początku).



UH 150


UH 200

Zdjęcie Suzuki

Suzuki Burgman 200 to maksiskuter produkowany przez japoński koncern od 2007 roku, który w najnowszej generacji garściami czerpie z jednego z najlepszych przedstawicieli maksiskuterów w historii motoryzacji- modelu Burgman 650. Wysoka jakość wykonania, doskonałe właściwości jezdne, bezobsługowa konstrukcja oraz elegancka linia nadwozia z lekkim pazurem- to tylko część zalet Burgman'a. Cechuje go również niezawodna konstrukcja oraz wysoki komfort jazdy, które w przypadku codziennego środka transportu po mieście są równie nieocenione, co łatwość prowadzenia i duża funkcjonalność.


Model Burgman 200 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 200 cm³, więc aby zasiąść za jego sterami, konieczne jest posiadanie prawa jazdy kategorii A2. Chłodzony cieczą czterosuw z czterozaworową głowicą z pojedynczym wałkiem rozrządu został połączony z bezstopniową przekładnią automatyczną CVT. Dzięki niej serce Burgman'a cechuje się płynnym oddawaniem mocy i zdecydowaną reakcją na ruch manetki gazu. Moc maksymalna 17 KM i maksymalny moment obrotowy 15 Nm w połączeniu z niską masą pojazdu (zaledwie 163 kilogramy ze wszystkimi płynami) zapewniają dynamiczne przyspieszenia oraz prędkość maksymalną ponad 140 km/h. Układ zasilania elektronicznym systemem wtrysku paliwa przystosowuje skuter Suzuki do najnowszych norm emisji spalin Euro 4 oraz daje możliwość ekonomicznego poruszania się po mieście. Średnie spalanie na poziomie 3,5 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym) sprawia, że na zbiorniku paliwa o pojemności 10,5 litra użytkownicy będą mogli pokonać dystans 300 kilometrów bez zjeżdżania na stację benzynową.


Podwozie Burgman'a 200 gwarantuje wysoki poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy, łatwe prowadzenie oraz doskonałą stabilność podczas szybkiej jazdy po miejskiej dżungli. Na sztywnej ramie z rur stalowych osadzono miękko zestrojone zawieszenie oraz skuteczny układ hamulcowy, który we współpracy z przeciwblokującym systemem ABS zapewnia krótką drogę hamowania i przewidywalne zachowanie w każdych warunkach- słaba jakość polskich dróg i deszczowa pogoda mu nie straszne. Amortyzacją 13- i 12-calowych kół (przód/tył) zajmuje się klasyczny widelec teleskopowy i dwa elementy resorująco-tłumiące oparte na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali i lekkich stopów aluminium. Wyhamowanie miejskiego krążownika powierzono dwóm wentylowanym tarczom hamulcowym o dużej średnicy oraz dwu- i jednotłoczkowym zaciskom hydraulicznym (przód/tył).


Jak widać, pod względem konstrukcyjnym Burgman 200 niczym nie wyróżnia się na tle rywali, aczkolwiek są inne sfery, gdzie ma znaczącą przewagę nad konkurencyjnymi modelami. Są to przede wszystkim funkcjonalność, ładowność i ergonomia użytkowania. W tych sprawach Burgman to niekwestionowany lider, co potwierdza m.in.:


  • Największy schowek pod kierownicą (aż 5,5 litra pojemności) w tej klasie pojemnościowej, dzięki któremu kierowca ma zawsze najpotrzebniejsze rzeczy pod ręką i może po swojemu zorganizować przestrzeń bagażową pojazdu.

  • Rozbudowana deska rozdzielcza z dwoma analogicznymi zegarami (prędkość i obroty silnika) oraz komputerem pokładowym, dzięki któremu żadna informacja nie ukryje się przed użytkownikiem.

  • Obszerna, wyprofilowana kanapa zapewniająca komfort podróżowania dwóm, dorosłym osobom oraz przestronne podesty dające pewne podparcie i wygodę.

  • Gniazdo 12V pozwalające na ładowanie telefonu lub nawigacji GPS.

  • Schowek pod kanapą o pojemności aż 41 litrów, do którego bez problemu zmieszczą się dwa kaski integralne i najpotrzebniejszy ekwipunek.


Dla niektórych użytkowników takie wyposażenie może okazać się zbyt ubogie, dlatego Suzuki przygotowało obszerną listę wyposażenia dodatkowego. Znajdziemy na niej m.in. podgrzewane manetki dbające o komfort termiczny dłoni w zimne dni, kufer centralny zwiększający przestrzeń bagażową o 35 litrów (dzięki niemu łącznie do dyspozycji podróżujących będzie aż 81 litrów!), wyższą szybę dla lepszej ochrony przed naporem wiatru oraz oparcie dla pasażera, dzięki któremu każda przejażdżka będzie jeszcze bardziej komfortowa.

Suzuki Burgman 200 to doskonała propozycja dla osób potrzebujących kompaktowego i dynamicznego środka transportu na co dzień, którego eksploatacja nie będzie wiązała się z dużym nakładem finansowym. Niskie spalanie, bezawaryjna jednostka napędowa i wytrzymała konstrukcja sprawią, że użytkownicy znaczące wydatki poniosą jedynie na początku przygody z Burgman'em 200. Aby w 2019 roku wyjechać z salonu Suzuki nowym egzemplarzem klient będzie musiał zostawić u dealera aż 18 999 złotych, a po doposażeniu bazowego modelu nawet kilka tysięcy więcej.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe