check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Suzuki

Charakterystyka marki

Jak powszechnie wiadomo, Suzuki należy do wiodących producentów motocykli na świecie. Uściślając Suzuki znajduje się w czołówce wraz z Yamaha, Honda i Kawasaki. Historia Suzuki należy do nietuzinkowych, bowiem korporacja początkowo była powiązana...z jedwabiem. Michio Suzuki, Japończyk mieszkający w nadmorskiej miejscowości zajmował się produkcją i sprzedażą krosien do przemysłu jedwabniczego. Pracowity Michio ciągle udoskonalał swoje produkty, poświęcał wiele czasu, aby krosna tkackie były jak najlepszej jakości i dodatkowo nieskomplikowane w obsłudze. Jednym z jego sukcesów było wynalezienie maszyny tkackiej, która trafiła na eksport do innych krajów. Suzuki zajmował się krosnami przez blisko 30 lat, odnosząc spore sukcesy, wynalazł również 120 patentów w dotyczących przemysłu jedwabniczego. Jednak Micho czuł niedosyt, pragnął aby jako przedsiębiorstwo rozwijało się w innych kierunkach. I tak na podstawie obserwacji, wywnioskował, że samochód należy do dóbr, których mu i jego klientom brakuje. Po dwóch latach od wstępnego projektu, Japończyk posiadał już parę pierwowzorów niedużego samochodu. Prototypy były napędzane innowacyjnymi, czterocylindrowymi silnikami, które były chłodzone cieczą, a skrzynia biegów była wykonana z aluminium. Niestety z powodu II wojny światowej Micho musiał zaprzestać produkcji samochodów, które były uznane przez rząd za zbędne w obecnej sytuacji. W końcowych latach wojny, Micho powrócił do swojego dawnego zajęcia, czyli produkcji krosien. Szczęśliwie dla Suzuki, rynek amerykański wyraził zapotrzebowanie na import bawełny przez Japonię. Sytuacja nie trwała długo, bo w 1951 roku nastąpiło załamanie rynku. Gwałtowne zmiany spowodowały powrót do idei produkcji pojazdów. Dodatkowo w powojennej Japonii wzrosło zapotrzebowanie na tani i trwały środek transportu. Rozpoczęto sprzedaż silników, które można było zamontować do roweru, toteż pierwszym wytworem Suzuki był rower z silnikiem o nazwie „Power Free”. Urządzenie okazało się tak pomysłowe, że Micho opatentował silnik, a także otrzymał od nowego rządu dotację na badania w zakresie inżynierii motocyklowej. W tym momencie powstało Suzuki Motor Corporation. W latach 1953-54 produkcja motocykli osiągała świetne wyniki, blisko 6 tysięcy miesięcznie. Firma przekształciła się w Suzuki Motor Co., Ldt. Micho Suzuki był człowiekiem otwartym na nowoczesność. Wynalazł pojazd noszący nazwę „Suzulight”, który cechował się innowacyjnością w kwestii napędu i zawieszenia. Co ciekawe takie rozwiązania pojawiły się w samochodach dopiero 50 lat później! Obecnie Suzuki posiada 15 fabryk w 14 krajach, a także 133 dystrybutorów w 119 krajach.

GS

Zapoczątkowana w 1976 roku seria GS zakończyła pewną erę w historii Suzuki Motor Corporation. Do tego czasu firma specjalizowała się głównie w motocyklach z silnikami dwusuwowymi, od 1909 roku (czyli przez 67 lat przed utworzeniem gamy GS) marka wypuściła na rynek jedynie dwa małolitrażowe modele z jednostkami czterosuwowymi, nieprzerwanie rozwijając segment dwusuwów. Apogeum poprzedzającym pierwsze modele GS była trzycylindrowa szosowa "750-tka" klasy Grand Turismo, spalająca horrendalne ilości mieszanki. Pierwsze maszyny z segmentu GS wyposażono w silniki o pojemności 750 cm ³ i 450 cm ³, ich konstrukcja była wzorowana na jednostce napędowej Kawasaki Z1. Po modernizacjach stała się podstawą konstrukcyjną wszystkich typów silników czterosuwowych aż do 1980 roku, gdy pojawiła się seria GSX posiadająca czterosuwowe piece nowej generacji. Pod oznaczeniem GS produkowano motocykle z różnych klas pojemnościowych, od miejskich "125-tek", przez szosowe nakedy średniej pojemności, aż po model GS1200SS z klasy Super Sport, odznaczający się wyjątkowo zawadiacką stylistyką. Wśród niezawodnych japońskich maszyn każdy mógł znaleźć motocykl dostosowany do potrzeb, zainteresowań i zasobności portfela. Dzięki bezawaryjnej konstrukcji oraz ekonomicznym czterosuwowym sercom, Suzuki zdobyła duże grono odbiorców między innymi w Australii i Afryce, w której niezawodny i tani sprzęt to przecież podstawa transportu dużej części społeczeństwa. Jednakże GS posiadał także drugie oblicze. Oprócz idealnego jednośladu dla mas, odnalazł się również na torze. Fabryczny team Suzuki odnosił liczne zwycięstwa, głównie za sprawą głównego tunera zespołu- Japończyka Hideo Yoshimura. Przygotowane przez niego maszyny wygrywały na kilku kontynentach, m.in. w Daytona Superbike 78', AMA Superbike 79' i 80' oraz Castrol Six Hour w 1979 roku. Jednakże największą wygraną odniósł zmodyfikowany model GS1000, który dwukrotnie jako pierwszy przekroczył linię mety toru Greame Crosby podczas Mistrzostw Świata Formuły TT w latach 1980-1981. Początkowe modele GS odznaczały się uniwersalnością, sprawdzały się podczas dalszych podróży oraz codziennej jazdy w miejskim zgiełku, zyskując miano Universal Japanese Motorcycles. Po 1980 roku Suzuki postanowiła jednakże bardziej ukierunkować swoje modele, dając światu wiele niepowtarzalnych maszyn na miarę przełomu XX i XXI wieku.