Triumph America

America 865

Model America 900 został stworzony w celu poprawy popularności marki Triumph na motoryzacyjnym rynku Stanów Zjednoczonych. Masywny cruiser został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową o pojemności, która w docelowym kraju sprzedaży w klasie krążowników należy do jednej z najmniejszych. Mimo to motocykl prezentuje się okazale, nie zabrakło w nim mnóstwa chromowanych elementów i komponentów powodujących opad szczęki. Jednocześnie konstrukcję cechuje wysublimowane podejście angielskich projektantów, dzięki któremu końcowy produkt nie stał się niesmaczny dla europejskiego klienta o mniej spektakularnym upodobaniom od większości motocyklistów zza oceanu. W Americe został osadzony dwucylindrowy silnik w układzie rzędowym o pojemności 865 cm³, który niczym nie odstaje od nowoczesnych konstrukcji z krajów dalekiej Azji. W jego głowicy pracuje osiem zaworów sterowanych podwójnym wałkiem rozrządu, przeniesieniem mocy na tylne koło zajmuje się pięciostopniowa skrzynia biegów, zaś za zasilanie odpowiada nowoczesny system wtrysku paliwa sterowany "inteligentną" elektroniką. Chłodzona cieczą jednostka napędowa generuje moc 61 KM i moment obrotowy 72 Nm. Obiecujące parametry pozwalają rozpędzić dosyć ciężkiego kolosa (masa własna 226 kilogramów) do prędkości maksymalnej prawie 190 km/h. Taka wartość w cruiser'ze stworzonym do niespiesznej jazdy w stronę zachodzącego słońca wydaje się aż nadto wystarczająca. Niemałe osiągi trzymają w ryzach nowoczesne układy, zapewniające bezpieczeństwo i komfort jazdy w nawet najmniej sprzyjających warunkach drogowych i pogodowych. Takie marki jak Kayaba i Nissin nie od dziś dostarczają podzespoły najwyższej jakość maszynom o dużo większych możliwościach, tak więc użycie ich w Americe powinno powodować u motocyklistów błogi spokój. Z przodu pojazdy widnieje jedna tarcza hamulcowa o średnicy 320 mm współpracująca z dwutłoczkowym zaciskiem hydraulicznym oraz solidny widelec teleskopowy z goleniami o 41 mm średnicy. Z tyłu zaś dostrzeżemy nieco mniejszy dysk o średnicy 240 mm i również dwutłoczkowy zacisk oraz dwa amortyzatory z piękną, chromowaną sprężyną oparty na dwuramiennym wahaczu, które oferują regulację napięcia wstępnego. Surowa forma podzespołów i wysmakowane detale komponentów tworzą spójną całość, co więcej nie zaburzają najważniejszych atutów klasy cruiser. Triumph posiada bardzo szeroką kierownicę, wysunięte do przodu podnóżki oraz obszerną kanapę dla dwóch osób. Taki zestaw daje niebywale wygodną pozycję za sterami, co w dalekodystansowym krążowniku wydaje się być nieodzownym atrybutem każdego przedstawiciela tego segmentu. Doskonały silnik, dopracowana konstrukcja i ponadczasowa stylistyka to główne zalety Americi. A więc, czy Triumph dopuścił się jakiś niedopatrzeń? Największymi wadami jest z pewnością niewyraźna deska rozdzielcza oraz niektóre odcinki układu elektrycznego, które w pewnych miejscach bardziej pasowałyby do marketowego "chińczyka" z najniższej kategorii cenowej, a nie do markowego motocykla. Mimo drobnych niedoskonałości Triumph America 900 to maszyna niezwykle interesująca, w której każdy miłośnik gatunku cruiser odnajdzie odzwierciedlenie nawet najbardziej wybrednych wymagań.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe