Triumph Daytona

Daytona 600

Daytona to seria motocykli sportowych z oferty angielskiego producenta, który w branży wyścigowej siedzi ponad pół wieku. Triumph posiada najdłuższą historię spośród wszystkich europejskich marek i od kilku pokoleń raczy motocyklistów niebanalnymi jednośladami do rywalizacji na torze. To właśnie on posiada obecny rekord prędkości dla pojazdów dwukołowych, więc jest nadzieja że seryjnie produkowane motocykle zawierają choć pierwiastek ducha prędkości. Mimo że wersja "600" jest na polskim rynku dużo mniej popularna od mocniejszej "675-tki" to nadal zasługuje na uwagę. Jest bardzo dobrze wykonana, posiada mocny silnik i wyróżnia się niesztampową stylistyką. Wygląd Daytony powoduje niesamowite wrażenie. Obszerną karoserię w jaskrawym kolorze przecinają liczne ostre linie, więc nawet gdy Triumph stoi w miejscu ma się wrażenie nieustającego ruchu. Całość wygląda bardzo dynamicznie, a dzięki licznym badaniom w tunelu aerodynamicznym zapewnia niecodziennie niski opór powietrza. Całe szczęście możliwości jednostki napędowej nie ustępują oszałamiającej stylizacji. Czterocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 599 cm³ generuje moc 122 KM i moment obrotowy 68 Nm gwarantując prędkość maksymalną przekraczającą 250 km/h. Taka specyfikacja umieszczona w konstrukcji ważącej niespełna 165 kilogramów od zawsze wywoływała kolosalne wrażenie. W głowicy jednostki napędowej znajdziemy szesnaście zaworów sterowanych podwójnym wałkiem rozrządu, pośrednim przeniesieniem mocy zajmuje się skrzynia biegów o sześciu przełożeniach, zaś rolę układu zasilania pełni nowoczesny, elektroniczny system wtrysku paliwa wielopunktowego. Według doświadczonych motocyklistów jest to jeden z najbardziej żywiołowych napędów, który nie ma sobie równych w odczytywaniu poleceń kierowcy. Doskonałe zawieszenia pozwolą na pełne wykorzystanie potencjału silnika. Przednie koło amortyzuje klasyczny widelec teleskopowy o solidnych goleniach 43 mm średnicy, zaś tylne centralna kolumna resorująco-tłumiąca osadzona na wahaczu z lekkich stopów aluminium. Zarówno przedni jak i tylny system posiada regulację napięcia wstępnego, odbicia i dobicia. Przez szeroki zakres regulacji zawieszenia idealnie sprawdzą się zarówno podczas codziennej eksploatacji jak i bezkompromisowej jazdy po torze wyścigowym. Tak mocne serce musi trzymać w ryzach skuteczny układ hamulcowy zapewniający duże bezpieczeństwo na drodze oraz dobre wyniki na torze. Na frontowej osi zainstalowano dwie tarcze o średnicy 308 mm i czterotłoczkowe zaciski hydrauliczne, a na tylnej jeden dysk o średnicy 220 mm i zacisk dwutłoczkowy. Tak jak w większości modeli angielskiego koncernu podzespoły hamulcowe dostarcza renomowana marka Nissin. Czy koncern, który od ponad 50 lat produkuje wyjątkowo szybkie motocykle mógł dopuścić się zaniedbań na jakiejś płaszczyźnie? Nie od dziś wiadomo że specjalnością Anglików są jednostki trzycylindrowe, co niestety oznacza twierdzącą odpowiedź na powyższe pytanie. Podczas codziennego użytkowania nabywcy skarżą się na szybkie przegrzewanie silnika, a w egzemplarzach z dużym przebiegiem także na awarie elektrycznego i elektronicznego osprzętu źródła napędu. Mimo to Triumph Daytona 600 to realne zagrożenie dla japońskich wyjadaczy w tym segmencie. Takie motocykle jak Honda CBR, Suzuki GSX-R, Yamaha serii R czy Kawasaki ZZ-R z tej klasy pojemnościowej mają prawdziwe powody aby bać się wyspiarskiego rywala. Nawet jeśli na papierze mają lepsze parametry i osiągi, to dopracowana Daytona na drodze szybko je zweryfikuje bez taryfy ulgowej.



Daytona 650


Daytona 675

Daytona 675 to angielski zawodnik który przytarł nosa japońskich bolidom z Wielkiej Czwórki. Poprzez ten model Triumph udowodnił, że na ringu jest jeszcze miejsce dla nowych jednośladów sportowych i klienci nie są skazani na ofertę Yamahy, Kawasaki, Suzuki oraz Hondy. Już w pierwszym roku obecności na rynku okazało się że wyczynowa "600-tka" nie musi posiadać czterocylindrowego silnika, aby generować naprawdę szalone emocje. Dopracowana trzycylindrowa konstrukcja niczym nie ustępuje konwencjonalnym rozwiązaniom. Chłodzona cieczą jednostka napędowa o pojemności 675 cm³ generuje moc 128 KM i moment obrotowy na poziomie 72 Nm dając nieprawdopodobną dynamikę jazdy i prędkość maksymalną ponad 265 km/h. W jej głowicy ukryto dwanaście zaworów sterowanych za pomocą podwójnego wałka rozrządu, zaś do zasilania użyto innowacyjnego układu. Elektroniczny, wielopunktowy system wtrysku paliwa posiada dynamiczny system doładowania powietrza, dzięki któremu ruch przepustnicy przenosi kierowcę w inny wymiar i bezdyskusyjnie wykonuje jego wszystkie polecenia. Zastosowanie tego typu źródła napędu niesie ze sobą kolejne zalety. W porównaniu do powszechnej budowy silnik Daytony jest o jeden cylinder węższy, co nie tylko pozwala nadać konstrukcji mniejszą szerokość i uzyskać lepszy kąt nachylenia w zakrętach, ale także znacząco ogranicza masę własną. I tak sucha waga "675-tki" (z nowym układem hamulcowym o lżejszej pompie i nowymi zaciskami typu Monoblock) wynosi tylko 162 kilogramy i pod tym względem plasuje Daytone w czołówce swojej klasy. Jednakże dobry motocykl sportowy to nie tylko kompaktowy silnik o dużych osiągach, ale też dopracowane podwozie, które równie dobrze sprawdzi się na torze i podczas codziennej eksploatacji. Zawieszenia Triumph'a to optymalny kompromis pomiędzy twardością niezbędną podczas szybkiej gonitwy i komfortu wymaganego w zwykłych przejażdżkach. Przedni widelec teleskopowy typu Upside-down i tylna kolumna resorująco-tłumiąca oparta na aluminiowym wahaczu posiadają pełen zakres regulacji, co pozwoli dobrać ich charakterystykę do przewidywanego stylu jazdy. Spektakularną specyfikację musi okiełznać skuteczny układ hamulcowy zapewniający dobre rezultaty podczas wyścigu oraz całkowite bezpieczeństwo w trudnych warunkach pogodowych. Na przedniej osi znajdziemy dwie tarcze o średnicy 308 mm i czterotłoczkowe, radialne zaciski hydrauliczne, na tylnej zaś pojedynczy dysk o 220 mm średnicy i zacisk jednotłoczkowy. Dzięki niskiej masie, wytrzymałej i bezawaryjnej konstrukcji oraz ergonomicznej pozycji za kierownicą wersja 675 stałą się najbardziej popularnym motocyklem z serii Daytona. Nie bez znaczenia jest również wygląd jednośladu, który nawet na postoju robi fantastyczne wrażenie. Ostre linie nadwozia poprzecinane licznymi przetłoczeniami sprawiają że obok angielskiego produktu nie da się przejść obojętnie. Taka karoseria ma również swoje zadanie podczas jazdy. Rozbudowane owiewki z niską szybą dadzą kierowcy zadowalającą ochronę przed wiatrem i deszczem, a dzięki wielu godzinom spędzonym w tunelu aerodynamicznym powodują nieziemsko niski współczynnik oporu powietrza. Triumph'a Daytone 675 możemy określić w trzech słowach: szybko, pięknie i funkcjonalnie. To ostatnie użytkownicy docenią w codziennej eksploatacji, bowiem 17,5 litrowy zbiornik paliwa i niewygórowane spalanie dają w połączeniu ponad 300 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu. Taka wartość czyni Daytone niezwykle uniwersalną, bowiem można będzie ją wykorzystać do małej turystyki z niecodziennie szybkim tempem pokonywanych kilometrów.



Daytona 750


Daytona 900


Daytona 955


Daytona 1000


Daytona 1200


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe