Triumph Rocket

Zdjęcie Triumph roadsmile.com

Triumph Rocket III to maszyna wywołująca na europejskim rynku duże poruszenie. W Stanach Zjednoczonych gdzie nawet motocykle typu Boss Hoss z kilkulitrowym silnikiem V8 nie robią już na nikim większego wrażenia, to u nas trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 2294 cm³ osadzona w masywnym muscle bike'u nadal rodzi oznaki niedowierzania i natychmiastowy opad szczęki.

Tym bardziej zadziwiające wydaje się istnienie tego olbrzyma, że stworzyli je specjaliści od klasycznych jednośladów spod brytyjskiej bandery, po których chyba nikt by się nie spodziewał takiego monstrum. Angielscy konstruktorzy wyposażyli Rocket'a III w autorski silnik generujący niebotyczną moc 142 KM i jeszcze większy moment obrotowy 200 Nm. Mocarna "maszyneria" rozpędza ociężałego kolosa do ponad 225 km/h, z czego pierwszą "setkę" na prędkościomierzu użytkownicy zobaczą już po upływie 3 sekund. Brytyjczycy zainspirowani amerykańskimi wyścigami na 1/4 mili spektakularnie przekuli swe marzenia w prawdziwy byt, czego najlepszym potwierdzeniem są właśnie osiągi 362 kilogramowej "Rakiety". Przeniesieniem kolosalnych obciążeń zajmuje się pięciostopniowa skrzynia biegów, klasyczny łańcuch oraz niecodziennie szeroka opona o rozmiarze 240 milimetrów.

Charakterystyka źródła napędu całkowicie odnajduje się w szybkiej jeździe i pozwala na dynamiczne przyspieszenia spod każdych świateł. Mimo dużej masy własnej motocykl na prostej i podczas subtelnych manewrów prowadzi się lekko, problemy zaczynają się dopiero po wejściu w zakręt przy dużej prędkości. Szerokie ogumienie wymusza duży kąt nachylenia, a niski prześwit i niewysoko umieszczone podesty skutecznie to utrudniają. W okiełznaniu Rocket'a na "winklach" pomaga nisko umieszczony środek ciężkości oraz optymalny profil kierownicy zapewniający pewny chwyt.

Triumph Rocket III przez 14 lat obecności na rynku oferowany był w następujących wersjach specjalnych:

  • CLASSIC. Wyróżniała ją poszerzona i bardziej komfortowa kanapa oraz nieco węższa kierownica. Co więcej w miejscu podestów pojawiły się klasyczne podnóżki, a układ wydechowy otrzymał nowe tłumiki zapewniające bardziej stonowane brzmienie.
  • ROADSTER. Po zmianach w jednostce napędowej podstawowy Rocket zmienił się w ulicznego wojownika z zadziornym charakterem. Zmodernizowany silnik generował oszałamiającą moc 148 KM i moment obrotowy aż 221 Nm. Posiadał nowy układ wydechowy z tłumikami ulokowanymi po obu stronach motocykla, które zapewniały bardziej donośny bulgot. Oprócz tego pojawiło się kilka smaczków stylistycznych, jak np. mini owiewka z nieco mniejszymi lampami oraz pokrywająca większość elementów głęboka czerń.
  • TOURER. Była to pierwsza wersja Rocket'a w dwukolorowym malowaniu, która dodatkowo została przystosowana do pokonywania większych dystansów. Paliwożerny "podróżnik" otrzymał wysoką szybę z regulacją wysokości położenia, oparcie dla pasażera oraz dwie boczne sakwy ze skóry naturalnej.
  • TOURING. Ostatnia wersja, która doświadczyła najwięcej modyfikacji. Zmodernizowana rama i mocniejszy wahacz pozwoliły zwiększyć ładowność, a tylne zawieszenie z amortyzatorami Kayaby z podstawowym zakresem regulacji pozwalało na dostosowanie parametrów do aktualnego obciążenia motocykla. Jak przystało na prawdziwy krążownik, Rocket został obdarzony wysoką szybą, bagażnik i pojemne kufry boczne. W silniku zaszło kilka modyfikacji, które zwiększyły moment obrotowy do 209 Nm, ale zmniejszyły moc maksymalną do 106 KM. Pojawiła się również jeszcze szersza tylna opona, zestaw wskaźników został przeniesiony na zbiornik paliwa, a pięcioramienne felgi zastąpiono monolitycznymi, wyciętymi laserowo z jednego bloku aluminium.

Niezależnie od wersji Triumph Rocket III budzi respekt nawet u najbardziej doświadczonych motocyklistów. W roku swojej premiery nie miał na ogólnoświatowym rynku żadnych rywali, którzy mogli by przeskoczyć ogromną pojemność skokową. Co ciekawe w fazie projektu była ona prawie o litr mniejsza, ale wprowadzony w 2002 roku przez Yamahę model Road Star Warrior, a później przez Hondę VTX 1800 wymusiły rozwiercenie silnika do bezkonkurencyjnych rozmiarów.

Rocket 2300

Triumph Rocket III to maszyna wywołująca na europejskim rynku duże poruszenie. W Stanach Zjednoczonych gdzie nawet motocykle typu Boss Hoss z kilkulitrowym silnikiem V8 nie robią już na nikim większego wrażenia, to u nas trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 2294 cm³ osadzona w masywnym muscle bike'u nadal rodzi oznaki niedowierzania i natychmiastowy opad szczęki.

Tym bardziej zadziwiające wydaje się istnienie tego olbrzyma, że stworzyli je specjaliści od klasycznych jednośladów spod brytyjskiej bandery, po których chyba nikt by się nie spodziewał takiego monstrum. Angielscy konstruktorzy wyposażyli Rocket'a III w autorski silnik generujący niebotyczną moc 142 KM i jeszcze większy moment obrotowy 200 Nm. Mocarna "maszyneria" rozpędza ociężałego kolosa do ponad 225 km/h, z czego pierwszą "setkę" na prędkościomierzu użytkownicy zobaczą już po upływie 3 sekund. Brytyjczycy zainspirowani amerykańskimi wyścigami na 1/4 mili spektakularnie przekuli swe marzenia w prawdziwy byt, czego najlepszym potwierdzeniem są właśnie osiągi 362 kilogramowej "Rakiety". Przeniesieniem kolosalnych obciążeń zajmuje się pięciostopniowa skrzynia biegów, klasyczny łańcuch oraz niecodziennie szeroka opona o rozmiarze 240 milimetrów.

Charakterystyka źródła napędu całkowicie odnajduje się w szybkiej jeździe i pozwala na dynamiczne przyspieszenia spod każdych świateł. Mimo dużej masy własnej motocykl na prostej i podczas subtelnych manewrów prowadzi się lekko, problemy zaczynają się dopiero po wejściu w zakręt przy dużej prędkości. Szerokie ogumienie wymusza duży kąt nachylenia, a niski prześwit i niewysoko umieszczone podesty skutecznie to utrudniają. W okiełznaniu Rocket'a na "winklach" pomaga nisko umieszczony środek ciężkości oraz optymalny profil kierownicy zapewniający pewny chwyt.

Triumph Rocket III przez 14 lat obecności na rynku oferowany był w następujących wersjach specjalnych:

  • CLASSIC. Wyróżniała ją poszerzona i bardziej komfortowa kanapa oraz nieco węższa kierownica. Co więcej w miejscu podestów pojawiły się klasyczne podnóżki, a układ wydechowy otrzymał nowe tłumiki zapewniające bardziej stonowane brzmienie.
  • ROADSTER. Po zmianach w jednostce napędowej podstawowy Rocket zmienił się w ulicznego wojownika z zadziornym charakterem. Zmodernizowany silnik generował oszałamiającą moc 148 KM i moment obrotowy aż 221 Nm. Posiadał nowy układ wydechowy z tłumikami ulokowanymi po obu stronach motocykla, które zapewniały bardziej donośny bulgot. Oprócz tego pojawiło się kilka smaczków stylistycznych, jak np. mini owiewka z nieco mniejszymi lampami oraz pokrywająca większość elementów głęboka czerń.
  • TOURER. Była to pierwsza wersja Rocket'a w dwukolorowym malowaniu, która dodatkowo została przystosowana do pokonywania większych dystansów. Paliwożerny "podróżnik" otrzymał wysoką szybę z regulacją wysokości położenia, oparcie dla pasażera oraz dwie boczne sakwy ze skóry naturalnej.
  • TOURING. Ostatnia wersja, która doświadczyła najwięcej modyfikacji. Zmodernizowana rama i mocniejszy wahacz pozwoliły zwiększyć ładowność, a tylne zawieszenie z amortyzatorami Kayaby z podstawowym zakresem regulacji pozwalało na dostosowanie parametrów do aktualnego obciążenia motocykla. Jak przystało na prawdziwy krążownik, Rocket został obdarzony wysoką szybą, bagażnik i pojemne kufry boczne. W silniku zaszło kilka modyfikacji, które zwiększyły moment obrotowy do 209 Nm, ale zmniejszyły moc maksymalną do 106 KM. Pojawiła się również jeszcze szersza tylna opona, zestaw wskaźników został przeniesiony na zbiornik paliwa, a pięcioramienne felgi zastąpiono monolitycznymi, wyciętymi laserowo z jednego bloku aluminium.

Niezależnie od wersji Triumph Rocket III budzi respekt nawet u najbardziej doświadczonych motocyklistów. W roku swojej premiery nie miał na ogólnoświatowym rynku żadnych rywali, którzy mogli by przeskoczyć ogromną pojemność skokową. Co ciekawe w fazie projektu była ona prawie o litr mniejsza, ale wprowadzony w 2002 roku przez Yamahę model Road Star Warrior, a później przez Hondę VTX 1800 wymusiły rozwiercenie silnika do bezkonkurencyjnych rozmiarów.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe