Triumph Speed Four

Speed Four 600

Triumph Speed Four to motocykl szosowo-turystyczny produkowany w angielskich fabrykach w latach 2002-2006. Przez charakterystyczną aparycję większość motocyklistów uważa go za rozwinięcie bądź odłam serii Speed Triple, choć "Czwórka" jest tak naprawdę nieoczywistym następcą wyczynowego modelu TT600. Wygląd seryjnego streetfighter'a rodzi sportowe emocje i podjudza do chuligaństwa. Potężny układ wydechowy z wysokogatunkowej stali wydaje z siebie niepokojący bulgot, muskularne kształty przeplatają się z aerodynamicznymi owiewkami, zaś wyeksponowana jednostka napędowa budzi postrach wśród konkurencji. Speed Four prowokuje wyglądem do ulicznych wyścigów, jednocześnie uosabiając europejskie pojęcie bezkompromisowego naked'a. Sercem motocykla jest czterocylindrowy silnik w układzie rzędowym o pojemności 599 cm³, będący zmodyfikowaną jednostką ze sportowego TT600. Największe zmiany wprowadzono w rozrządzie, mapach zapłonowych oraz układzie zasilania, zmniejszono także stopień sprężania. W dniu premiery Speed Four zasilany był najnowocześniejszym elektronicznym systemem wtrysku paliwa, w jego głowicy pracowało szesnaście zaworów sterowanych podwójnym wałkiem rozrządu, zaś pośrednim przeniesieniem mocy na tylne koło zajmowała się precyzyjna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Mimo znacznego osłabienia źródła napędu Angielscy konstruktorzy utrzymali moc na poziomie 98 KM i moment obrotowy 68 Nm. Tak duże parametry w maszynie o znikomej wadze poskutkowały niesamowitymi osiągami. Suchą masę własną w granicach 170 kilogramów uzyskano głównie dzięki ramie z lekkich stopów aluminium oraz wahaczowi i felgom z tego samego materiału. I tak gotowy do jazdy Speed Four waży jedynie 204 kilogramy, przez co przyspieszenie do "setki" nie zajmuje mu więcej niż 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna przekracza 215 km/h. Wysokie wyniku udało się pogodzić z ekonomicznym spalaniem, dlatego mimo zadziornego charakteru Triumph nadaje się również do dalszej turystyki. Na 17 litrowym zbiorniku paliwa zasięg wynosi ponad 300 kilometrów, co jak na narowistego streetfihter'a jest całkowicie zadowalającym wynikiem. Podwozie Speed Four to również spuścizna po TT600. Oznacza to, że zarówno klasyczny przedni widelec teleskopowy o solidnych goleniach, jak i tylna centralna kolumna-resorująco tłumiąca posiadają pełen zakres regulacji oraz dość "sztywną" charakterystykę. Dzięki temu przy prędkościach maksymalnych i na dynamicznych zakrętach motocykliści mogą być pewni całkowitej stabilności i efektywnego działania tych podzespołów. Brytyjski koncern od początków swego istnienia dba także o wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy, dostarczając "swoim" motocyklistom maszyny z wyśmienitymi układami hamulcowymi. Speed Four nie jest na tej płaszczyźnie wyjątkiem. Na przedniej osi zainstalowano dwie tarcze o średnicy 320 mm i hydrauliczne zaciski czterotłoczkowe, zaś na tylnej- jeden dysk o średnicy 220 mm i zacisk dwutłoczkowy. Doskonałe podwozie, niebanalna stylistyka i mocarny silnik. Jak taki zestaw wypada na tle konkurencji? Mimo dużego grona rywali z ofert najlepszych marek (w postaci Yamahy FZ6, Kawasaki Z750, Hondy Hornet 600, Suzuki SV 650 oraz Ducati Monster  620) Speed Four otrzymał pierwsze miejsce w opiniotwórczym magazynie Rider za najlepsze podwozie i jednostkę napędową w swojej klasie pojemnościowej. Co ciekawe drugie miejsce nie przypadło żadnemu z wyżej wymienionych zawodników, a bratniemu modelowi Daytona 675. Jak pokazują wyniki sprzedaży Triumpha bardzo dobry produkt zdobędzie ogromną popularność nawet za znacznie wyższą cenę niż pokrewne propozycje innych koncernów. Dopracowana linia nadwozia, sportowy rodowód i doskonała jakość wykonania stały się gwarantem umiłowania wśród europejskich motocyklistów z nieokiełznaną duszą i bardziej zasobnym portfelem.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe