Triumph Speed Triple

Speed Triple 750


Speed Triple 900


Speed Triple 955


Speed Triple 1050

Speed Triple 1050 to najmocniejszy naked z oferty Triumpha. Przez wiele lat cechowała go specyficzna stylistyka z dwoma charakterystycznymi przednimi reflektorami, nadającymi mu nieco groteskowego wyglądu. Pierwsza generacja przez 17 lat zaskarbiła sobie wielu wielbicieli, aczkolwiek dopiero w 2011 roku model po faceliftingu wzbił szosowego zawadiakę Brytyjczyków na poziom popularności zbliżony do konkurencyjnych zawodników. Nowi dizajn odznaczał się dwoma frontowymi lampami o dość niepokornym kształcie, dzięki czemu "1050-tka" skutecznie imitowała rasowe streetfightery domowej produkcji. Druga generacja to także zwrot w stronę niższej masy. Kompletnie nowa rama została wykonana z aluminium, a przez dodatkowe obniżenie oraz zwężenie jej konstrukcji nie dość że ucięto kolejne gramy, to ponadto dostosowano jednoślad do potrzeb mniej rosłych użytkowników. Mniej kilogramów to także zasługa nowych felg i krótszego wahacza, oczywiście wykonanych z lekkich stopów. Gdy posiadacz pierwotnego Speed Triple zasiądzie za sterami nowej wersji od razu poczuję tę różnicę, tym bardziej że wraz ze spadkiem masy wzrosła moc i moment obrotowy. Poprzez zmiany w układzie dolotowym i wydechowym uzyskano przyrost 5 KM i 8 Nm, co z kolei zaowocowało zwiększeniem prędkości maksymalnej do ponad 200 km/h. Optymalizacje w kierunku większych osiągów wymusiły zastosowanie lepszego ogumienia oraz wytrzymalszych zawieszeń. Na tych podzespołach brytyjscy księgowi postanowili nie oszczędzać, co poskutkowało oponami Metzeler Racetec 3 oraz widelcem Upside-down i tylnym układem typu Monoshock z najwyższej półki marki Showa. Największy naked Triumpha to bardzo wszechstronna maszyna. Pozycja za kierownicą jest komfortowa, podnóżki nie zostały zbyt cofnięte, więc motocykl nie zmusza do jazdy w pełnym pochyleniu. Z drugiej strony rzędowy, trzycylindrowy silnik chłodzony cieczą o mocy 135 KM i momencie 111 Nm zachęca do ostrej jazdy i agresywnego "brania" winkli. Konstruktorzy więc w pewnym sensie połączyli dwa skrajne żywioły, co w przypadku maszyn produkowanych w Europie jest coraz popularniejszym trendem. Nawet sama jednostka napędowa cechuje się pozytywnym "rozdwojeniem jaźni". Jej charakterystykę można umieścić pomiędzy silnikiem V2 a czterocylindrowym "rzędowcem". Już od 2000 obr/min oddaje moc i moment bardzo liniowo, a spadek odczuwalny jest dopiero daleko na czerwonym polu obrotomierza. Jak przystało na układ R3 od Triumpha sześciostopniowa skrzynia biegów i sprzęgło pracuje ciężko i głośno, kolejne biegi wpinane są z wyraźnie zaakcentowanym zgrzytem. Jest to typowa dolegliwość tych podzespołów, co niestety niesłusznie odstrasza wielu motocyklistów podczas zakupu używanego jednośladu. Nad ponad przeciętną mocą czuwa układ hamulcowywyposażony w zaciski firmy Brembo, który zaskakuje skutecznością przy bardzo intuicyjnym dozowaniu siły hamowania. Co więcej za dodatkową opłatą istnieje możliwość dokupienia systemu antypoślizgowego ABS, który według użytkowników nie psuje zabawy podczas szaleństw o niewątpliwie dyskusyjnej legalności na publicznych drogach. Najnowszy Speed Triple 1050 to z pewnością idealna maszyna dla niezdecydowanych, nie mogących wybrać pomiędzy typowo szosowym motocyklem użytkowym, a sportowym "litrem". Jest połączeniem najlepszych cech tych skrajnych światów, a dzięki elektronicznemu systemowi wtrysku paliwa oferuje spalanie na poziomie zbliżone do spokojnych "600-tek" o trzykrotnie mniejszej mocy.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe