Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
30,52 zł
35,90 zł
Najniższa cena: 35,90 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 204 Honda/Kawasaki - HF204
27,04 zł
Łożysko SKF 6005 2RS - 6005-2RSH SKF
13,72 zł
14,44 zł
Najniższa cena: 14,44 zł
Odpowietrznik Tourmax do zacisków Nissin M8 x 1,25 mm - BSC-101
130,53 zł
137,40 zł
Najniższa cena: 137,40 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 598 SV (2 szt.) - MCB598SV
45,94 zł
54,05 zł
Najniższa cena: 54,05 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 204 C chromowany - HF204C
8,06 zł
Podkładka aluminiowa 14x23x3 mm
113,05 zł
Wyłącznik główny zasilania - BA18
Posiadamy Części motocyklowe do Triumph Speedmaster 800
- Triumph Speedmaster 800 2003
- Triumph Speedmaster 800 2004
- Triumph Speedmaster 800 2002
Inne modele
- Triumph Speedmaster 865
- Triumph Speedmaster 885
- Triumph Bonneville 1200
- Triumph Tiger 850
- Triumph Speed Four 600
- Triumph TR65 650
- Triumph Bonneville 765
- Triumph Daytona 765
- Triumph Street Triple 765
- Triumph Speed Twin 500
- Triumph Rocket III 2300
- Triumph Daytona 500
- Triumph Sport Tiger 500
- Triumph Tiger 1050
- Triumph Rocket III 2500
- Triumph Speed Twin 900
- Triumph Street Twin 900
- Triumph Bonneville 900
- Triumph Tiger 900
- Triumph Scrambler 900
- Triumph Street Scrambler 900
- Triumph Speed Triple 1200
- Triumph Scrambler 1200
- Triumph Thruxton 1200
- Triumph Speed Twin 1200
- Triumph Tiger 1200
- Triumph Tiger Explorer 1200
- Triumph Tiger 660
- Triumph Street Triple 660
- Triumph Trident 660
- Triumph Bonneville 800
- Triumph T100 865
- Triumph Scrambler 865
- Triumph Trident 900
- Triumph Sprint 900
- Triumph Speed Triple 1050
- Triumph Street Triple 675
- Triumph Thruxton 865
- Triumph Legend 900
- Triumph Trophy 1215
- Triumph Trophy 1200
- Triumph Thunderbird 900
- Triumph Thunderbird 1700
- Triumph Thunderbird 1600
- Triumph Daytona 750
- Triumph Daytona 1000
Triumph Speedmaster 800
Speedmaster to jeden z dwóch modeli brytyjskiej marki Triumph zbudowanych z myślą o rynku amerykańskim. Pokrewna wersja Amercia, będąca pełnoprawnym krążownikiem o dość ujarzmionym charakterze, w 2003 roku doczekała się szeregu modyfikacji, które zrodziły prawdziwego power cruisera, jakim niewątpliwie jest właśnie Speedmaster. Szeroka kierownica typu Drag-Bar, masywniejszy układ hamulcowy z dwoma tarczami na przednim kole, pękaty zbiornik paliwa w kształcie łzy, skrócony układ wydechowy oraz matowa czerń okalająca większość elementów jednośladu- to głównie dzięki nim ospała America przeobraziła się w prawdziwego chuligana, który bez najmniejszych kompleksów mógł stawać w szranki z konkurencją z oferty Harleya-Davidsona i japońskich koncernów.
Pierwsza generacja Speedmaster'a została wyposażona w dynamiczną jednostkę napędową, która przy 7400 obr/min osiągała zadowalającą moc 61 KM. Pozornie niewielkie osiągi były gwarantem zaskakująco dobrego przyspieszenia (w 5 sekund od 0 do 100 km/h) oraz wysokiej prędkości maksymalnej (190 km/h). Nowoczesna konstrukcja rzędowego "twina" gwarantowała maksimum przyjemności z jazdy, nie zaniedbując przy tym bezawaryjności i niskiego spalania. Czterosuwowy, chłodzony powietrzem i olejem silnik o pojemności 790 cm³ skrywał w głowicy osiem zaworów napędzanych podwójnym wałkiem rozrządu, zasilany był gaźnikowym układem zasilania renomowanej marki Keihin oraz posiadał precyzyjną skrzynię biegów o pięciu przełożeniach.
W podwoziu znajdziemy same sprawdzone i solidne rozwiązania konstrukcyjne, będące główną przyczyną dużej masy własnej. Waga 230 kilogramów (bez płynów) to zasługa m.in. ramy z rur stalowych i masywnego, dwustronnego wahacza z tego samego materiału. Amortyzacją kół zajęły się dwa amortyzatory hydrauliczne i konwencjonalny widelec teleskopowy, zaś ich wyhamowaniem, trzy tarcze o średnicach 310 mm i 285 mm oraz dwutłoczkowe zaciski pływające.
Dzięki regulacji napięcia wstępnego sprężyn użytkownicy mogli dostosować charakterystykę zawieszenia do własnych preferencji, jednakże już fabryczne ustawienia zapewniały komfort jazdy na bardzo wysokim poziomie. Szeroka kierownica i umiejscowienie podnóżków wymuszały poniekąd przyjęcie sportowej pozycji, jednakże dłuższe trasy za sterami Speedmastera nie należały do męczących. Mięsiste siodło zapewniało kierowcy dużą wygodę (w przeciwieństwie do siedziska pasażera, którego praktyczne walory niemalże nie istniały), a spalanie na poziomie 4,5-5 l/100 kilometrów przy 16 litrowym zbiorniku paliwa zapewniało wystarczający zasięg, aby na jednym tankowaniu przejechać dystans, który podczas podróży wydaje się rozsądnym, dziennym limitem.
Trimump Speedmaster może się spodobać pod jeszcze jednym względem, jednakże aby go dostrzec, trzeba znać historię marki i jej wkład w bicie rekordów prędkości. Speedmaster, będący jednym z wielu wariantów modelu Bonneville (nazwa bezpośrednio nawiązująca do miejsca ustanawiania rekordów), gwarantuje użytkownikom posmak czasów, gdy Brytyjczycy królowali w tej dziedzinie i stale rozwijając swoje konstrukcje podnosili poprzeczkę do nieprawdopodobnego poziomu. Oczywiście, nie zapewni takich wrażeń z jazdy co jego dalecy poprzednicy, ale zakorzeni w jeźdźcu poczucie dosiadania wyjątkowej maszyny, która jest efektem pracy zespołu o nieprzedawnionej pasji do oszałamiających prędkości.