Triumph Tiger

Tiger 750


Tiger 800

Triumph Tiger 800 to odpowiedź Anglików na kompaktowe motocykle wyprawowe produkowane na terenie Europy Zachodniej/Środkowej oraz Japonii. Jako przedstawiciel klasy turystycznych enduro jest wyposażony we wszystko, czego będzie potrzebował w wyczerpującej podróży każdy prawdziwy łowca przygód. Od 2011 roku topowi przedstawiciele tej klasy (np. BMW serii F, Ducati Mulistrada, Yamaha Ténéré) zdobyli realne powody, by czuć zagrożenie dla swojej ugruntowanej pozycji. Serce jednośladu zostało stworzone do radzenia sobie w każdych warunkach. Zarówno na bezdrożach jak i asfaltowych szlakach Tiger'owi nigdy nie zabraknie krzepy, bez zważania na obciążenie, kąt nachylenia terenu czy niesprzyjające warunki atmosferyczne. Trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 800 cm³ generuje moc 95 KM i moment obrotowy 79 Nm zapewniając zapas siły w każdym zakresie prędkości obrotowej silnika. Chłodzone cieczą źródło napędu skrywa w głowicy dwanaście zaworów, których pracą steruje podwójny wałek rozrządu. Za zasilanie odpowiada wielopunktowy system wtrysku paliwa sterowany nowoczesną elektroniką, zaś w przeniesieniu napędu pośredniczy pięciostopniowa skrzynia biegów. Przez 7 lat obecności na rynku jednostka wyrobiła sobie renomę wytrzymałej i niezawodnej, nie raz sprawdzając się podczas długodystansowych wojaży. Mimo udanej konstrukcji wyjściowej angielscy konstruktorzy co raz wprowadzają kolejne uaktualnienia. W 2015 roku pojawiły się przepustnice typu drive-by-wire, które zmniejszyły zużycie paliwa o aż 17%. Dzięki temu na 19 litrowym zbiorniku zasięg motocykla wynosi aż 400 kilometrów, co z pewnością docenią jeźdźcy uprawiający włóczęgostwo w niezamieszkałych krainach. W pojedzie nastawionym na poruszanie się w cięższym terenie nie mogło zabraknąć zawieszeń z wysokiej półki renomowanych producentów. W podstawowym modelu Tiger'a postawiono na markę Showa, zaś w wersjach z oznaczeniem XC wykorzystano produkty lidera w tej dziedzinie- WP. W obu przypadkach przednie koło amortyzuje widelec teleskopowy typu Upside-down, zaś tylne pojedynczy element resorująco-tłumiący typu Monoshock oparty na aluminiowym wahaczu dwustronnym. Skok zawieszeń oferowany przez poszczególnych producentów cechuje diametralna różnica. W tańszej opcji (Showa) skok przedniego koła wynosi 180 mm, a tylnego 170 mm. W tej droższej parametr wynosi odpowiednio 220 i 215 mm, czyniąc ogromną różnicę podczas jazdy w trudnym terenie. W podzespołach obu marek przewidziano pełen zakres regulacji. Niewygórowana masa własna podstawowego modelu (199 kilogramów) zapewnia lekkość prowadzenia i zaskakującą zwrotność. Jednakże patrząc na niekończącą się listę wyposażenia akcesoryjnego niski parametr wagi może w natychmiastowym tempie ulec dużemu zaburzeniu. Dodatkowy osprzęt stworzono przede wszystkim pod kątem turystyki, więc zakup np. rozbudowanego systemu gmoli, kufrów bocznych, oświetlenia w technologii LED, hanbarów czy osłony pod silnik nie będzie stanowił najmniejszego problemu. Triumph zadbał również o rozwinięte systemy elektroniczne, więc na pokładzie może znaleźć się m.in. komputer z 6 trybami jazdy (2x Off-Road, Sport, Rain, Road i taki, który użytkownicy mogą sami spersonalizować), kontrolę trakcji, przeciwpoślizgowy system ABS oraz tempomat. Kwestia deski rozdzielczej została rozwiązana na miarę naszych czasów, więc obecność 5 calowego, kolorowego wyświetlacza nie powinna nikogo dziwić. Ekran wyświetli kierowcy wszystkie niezbędne i zbędne informacje (zasięg na posiadanym paliwie, dystans pokonany w ciągu dnia, spalanie mierzone w czasie rzeczywistym, prędkość, obroty etc.). Stylistyka Tiger'a 800 nie odbiega od specyfikacji technicznej. Motocykl ma zwartą budowę, ciekawe detale oraz atrakcyjne malowanie, dzięki którym wyśmienicie będzie się prezentował na tle krajobrazów z niezbadanych zakątków świata. Za dodatkową opłatą użytkownicy będą mogli wyposażyć Tiger'a w szprychowe koła z albuminowymi obręczami, co jeszcze bardziej nada mu terenowego wyglądu. Co najważniejsze stylistyka nie kłóci się z ergonomią jazdy i zabezpieczeniem podróżujących przed wiatrem i deszczem. Wysoka szyba, obszerna kanapa z możliwością regulacji wysokości i optymalnie dobrany profil kierownicy świetnie sprawdzą się na długich dystansach i nie będą powodować uczucia dyskomfortu po kilku godzinach spędzonych w siodle. Jak potwierdzają liczne opinie podróżników oraz co raz większe wyniki sprzedaży mniejszy Tiger dobrze przyjął się na europejskim rynku i na pewno stanie się niezastąpionym kompanem niejednej wyprawy. W 2011 roku zdobył tytuł " Najlepszego motocykla klasy dual-sport" w prestiżowym czasopiśmie Cycle World, który od lat wyrabia opinie u motocyklistów z całego świata.



Tiger 900


Tiger 955


Tiger 1050


Tiger 1200


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe