Inne modele
- Triumph TTS 750
- Triumph Tiger 850
- Triumph Speed Four 600
- Triumph TR65 650
- Triumph Bonneville 765
- Triumph Daytona 765
- Triumph Street Triple 765
- Triumph Speed Twin 500
- Triumph Rocket III 2300
- Triumph Daytona 500
- Triumph Sport Tiger 500
- Triumph Tiger 1050
- Triumph Rocket III 2500
- Triumph Speed Twin 900
- Triumph Street Twin 900
- Triumph Bonneville 900
- Triumph Tiger 900
- Triumph Scrambler 900
- Triumph Street Scrambler 900
- Triumph Speed Triple 1200
- Triumph Scrambler 1200
- Triumph Bonneville 1200
- Triumph Thruxton 1200
- Triumph Speed Twin 1200
- Triumph Tiger 1200
- Triumph Tiger Explorer 1200
- Triumph Tiger 660
- Triumph Street Triple 660
- Triumph Trident 660
- Triumph Bonneville 800
- Triumph T100 865
- Triumph Scrambler 865
- Triumph Trident 900
- Triumph Sprint 900
- Triumph Speed Triple 1050
- Triumph Street Triple 675
- Triumph Thruxton 865
- Triumph Legend 900
- Triumph Trophy 1215
- Triumph Trophy 1200
- Triumph Speedmaster 800
- Triumph Speedmaster 865
- Triumph Thunderbird 900
- Triumph Thunderbird 1700
- Triumph Thunderbird 1600
- Triumph Daytona 750
- Triumph Daytona 1000
- Triumph Daytona 955
- Triumph Daytona 650
- Triumph Daytona 600
Triumph TTS 750
Triumph TTS 750 to motocykl szosowy produkowany przez angielski koncern w latach 1982-1984. Surowa linia nadwozia, klasyczny wygląd i wyeksponowany silnik o obłych kształtach wyróżniają go na tle dzisiejszych jednośladów. Podstawowe wyposażenie (np. skromny układ hamulcowy, rozrusznik mechaniczny) zdecydowanie nie jest jego wadą, wręcz przeciwnie - dodają mu charakteru w oczach dzisiejszego odbiorcy. Model TTS 750 został wyprodukowany w zaledwie 438 sztukach.
Triumph TTS 750 został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie rzędowym o pojemności skokowej 748 ccm. Chłodzony cieczą silnik czterosuwowy posiada rozrząd SOHC (cztery zawory na cylinder sterowane przez jeden wałek rozrządu), gaźnikowy układ zasilania firmy Amal (średnica gardzieli 34 mm, dwa gaźniki), elektryczny i nożny rozrusznik oraz zapłon TCI. Serce modelu TTS 750 generuje moc maksymalną 58 KM przy 6500 obr./min, co przy masie własnej motocykla na poziomie 191 kilogramów (na sucho, bez płynów) pozwala na jazdę z prędkością 193 km/h i dość sprawne przyspieszenie (13 sekund na dystansie ¼ mili). Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pomocą manualnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach, mokrego sprzęgła wielotarczowego i klasycznego łańcucha napędowego. Na pokładzie Triumpha znajdziemy zbiornik paliwa o pojemności 18,2 litra. Przy średnim spalaniu 5,2 l/100 kilometrów gwarantuje on zasięg 350 kilometrów na jednym tankowaniu.
Konstrukcja Triumpha TTS 750 opiera się na stalowej ramie o budowie pojedynczej kołyski i dwustronnym wahaczu wleczonym. Za amortyzację kół odpowiada konwencjonalny widelec teleskopowy i dwa amortyzatory olejowe renomowanej marki Marzocchi. Nad bezpieczeństwem użytkowników czuwa skuteczny układ hamulcowy - z przodu dwie tarcze o średnicy 254 mm i zaciski dwutłoczkowe, z tyłu jedna tarcza o średnicy 254 mm i zacisk jednotłoczkowy. Triumph TTS 750 porusza się na szprychowych felgach o średnicy 19 i 18 cali (przód/tył), które obuto w opony szosowe o rozmiarach 100-19 i 100-18 (przód/tył).