check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli WFM

Najpopularniejsze modele

Charakterystyka marki

WFM to polski motocykl, który był produkowany w latach 1954-1966 przez Warszawską Fabrykę Motocykli. Tym co wyróżniało ten model to bardzo prosta i tania konstrukcja i to sprawiło, że zdobył on przychylność miłośników motocykli. Tym bardziej, że był on niezwykle praktyczny i funkcjonalny. Rewelacyjnie sprawdzał się w warunkach wiejskich, gdzie przemierzał polne drogi i często był przeciążany. Ponieważ nie miał zbyt dużego silnika nie sprawdzał się w czasie dalekich wyjazdów turystycznych. Model ten oznaczono jako M06 i stał się bezpośrednim następca produkowanego wcześniej SHL M04 oraz M05. Pierwotna konstrukcja motocykla była złożona z pojedynczej ramy oraz zamontowano w nim nowy silnik SO2. Silnik ten charakteryzował się nowoczesną technologią, która wykorzystywała amortyzatory z  tłumieniem olejowym oraz sprężynami progresywnymi. Szczególną popularnością cieszyła się kolejna wersja była to M04, która była ta, która sprawiał,  że motocykle te, z co raz większą siłą zdobywały rynek. Jego następcami były M05 iM06, ale prawdziwą rewolucją na rynku motoryzacyjnym była modernizacja przeprowadzona w 1957 roku. W motocyklu zamontowano  instalację elektryczną z akumulatorem, wyposażono go w sygnał elektromagnetyczny oraz w prędkościomierz, który jednocześnie liczył przejechane kilometry.

M06

Motocykl WFM 125 M06 produkowany w latach 1954-1966, zrodził się z długiej i krętej historii. Gdy po wojnie rosło zapotrzebowanie na środki transportu postanowiono rozpocząć linię produkcyjną jednośladów opartych na niemieckiej konstrukcji DKW RT 125. Zaczynając od Sokoła 125, przez SHL 125 po licznych modernizacjach zrodził się model WFM 125 M06. Nowoczesna jak na tamte czasy konstrukcja zyskała duże grono odbiorców.Rosnące zapotrzebowanie wymusiło rozdzielenie linii produkcyjnych na dwie fabryki. Do czasu rozdzielenia fabryk, manufaktury w Warszawie i Świdniku wprowadzały te same modernizacje swoich modeli, a jakość podzespołów była na tym samym poziomie. Model M06 cechował się prostą konstrukcją i dużą wytrzymałością, jednak nie uchroniło to WFM przed upadkiem. Warszawska fabryka wstrzymywała się od wprowadzenia udoskonaleń z prototypów do produkcji seryjnej, inaczej niż fabryka w Świdniku. Ostatecznie WFM zamknęły linie produkcyjną dwa lata po Poznańskich targach w 1964 roku na których WSK ze Świdnika zaprezentowała lepszy model za dużo niższą cenę. Pomyśleć że gdyby nie deficyt materiałów i inne decyzje zarządu wytwórni to WFM-ka, zamiast WSK-i, mogła stać się najpopularniejszym motocyklem okresu PRL.