check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli WSK

Najpopularniejsze modele

Charakterystyka marki

WSK to polskie motocykle produkowane w Świdniku przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego PZL. Jak łatwo można zauważyć, nazwa motocykli pochodzi wprost od nazwy producenta. Pierwszy motocykl WSK pojawił się na polskich drogach w 1954 roku. Było to 20 sztuk, wyprodukowanych z części przywiezionych ze stolicy. Seryjna produkcja WSK ruszyła w 1959 roku. Pierwszy motocykl powstał w 1954 roku, a był to WSK M06. Maksymalną prędkością jaką osiągał było 70 km/h. Kolejny model M06-Z był lepszą wersją M06. Zmodyfikowano silnik, którego moc wzrosła do 6 KM z 4,5 KM. Zmianie uległa również maksymalna prędkość, do 78 km/h. W latach 60. z WSK konkurowała WFM, czyli Warszawska Fabryka Motocykli, zamknięta w 1966 roku. WFM wykonała własne motocykle M06 w kilku wersjach, a także M16 i pierwowzory Żuka, Bąka i Osy, produkowanych w odmianach M50 i M52. Kolejny motocyklem wyprodukowanym przez WSK był M06 B1. Produkcja miała miejsce w Świdniku i z zakładu wyjechało ich aż 500 tysięcy! B1 zużywał zaledwie 2,8 litra paliwa na 100 km i osiągał prędkość do 80 km/h. Ten motocykl otrzymał oznaczenia krajowym znakiem jakości „1”, który nadał mu Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie. WSK-i doczekały się również modelu wyścigowego. Mowa tu o B1, którego pierwszą wersję zademonstrowano na Targach Poznańskich. B1 posiadał silnik W-1, a jego cena w 1968 roku wynosiła 8 tysięcy złotych. Lata 1975-78 przyniosły modele nazwane „rodziną ptaków”, dlatego że oprócz oznaczeń literowych i cyfrowych, motocykle posiadały przydomki takie jak Gil, Lelek, Bąk. Gdy zaprzestano produkcję Lelka i Bąka, skupiono się na produkcji Gila i Kosa. Tymi motocyklami celowano w młode osoby, ponieważ lepiej się prezentowały i różniły wyglądem od pozostałych. Dodatkowo malowane były na jasne kolory, a także dodano kilka ulepszeń, np. zmodyfikowano kształt kanapy. Ostatnim motocyklem produkowanym przez WSK był model M06. Sytuacja miała miejsce 31 października 1985 roku i M06 był ostatnim wyprodukowanym w kraju. Obecnie w Świdniku istnieje muzeum motocykli WSK.

Artykuły z bloga