Yamaha DT - lista pojemności

Yamaha DT - lista pojemności

Wybierz pojemność DT

Poniżej znajduje się lista pojemności Yamaha DT do których posiadamy części motocyklowe w swojej ofercie.

Coś więcej o modelu Yamaha DT

Gdy w pod koniec lat 60' amerykański rynek motocyklowy zanotował drastyczny spadek zainteresowania nowymi modelami jednośladów, dział sprzedaży Yamahy rozpoczął intensywne poszukiwania nowych możliwości zarobku. Po niedługim czasie stwierdzono że mimo dostępności seryjnych maszyn terenowych, np. ze stajni Husqvarny i Bultaco, nadal wielu kierowców wybiera tańsze szosowe maszyny i przerabia je do jazdy po bezdrożach. W tak zmodyfikowanych maszynach, zwanych scramblerami, montowano osłony pod silnikiem, podnoszono wydech i wzmacniano kierownice. Japończycy postanowili zawalczyć w tym segmencie, tworząc przystępny cenowo lekki motocykl terenowy. Pierwszy model z serii DT (nazwany zwyczajnie"1") wypuszczono do sprzedaży w 1968 roku. Jednoślad od razu zyskał popularność i uznanie wśród terenowych wyjadaczy, o czym świadczy choćby 12 tysięcy sztuk sprzedanych w pierwszym roku produkcji. Yamaha stworzyła nowy segment jednośladów, który przetrwał do dziś pod nazwą dual-sport. Pierwsze DT-ki posiadały jednocylindrowe silniki o pojemności 250 cm ³, kostkowe opony oraz przednie zawieszenie o dużym skoku firmy Cerani, a specjalna konstrukcja ramy zapewniała zadowalający prześwit. Motocykl ten był na tyle znaczący w historii, że wpisano go na listę Zabytków Japońskiej Techniki Motoryzacji. Seria DT była produkowana nieprzerwanie do 1985 roku. Przez 17 lat sprzedaży ukazywała się pod rozmaitymi postaciami, zarówno w kwestii osprzętu, jak i pojemności silnika. Najnowsze modele łatwo pomylić z wyczynową serią WR. Jednakże motocykle z serii DT odznaczają się dużo spokojniejszą charakterystyką, nie są dopuszczane do udziału w zawodach, posiadają także prostsze układy hamulcowe i wydechowe. Jako że DT to także motocykl drogowy, wyposażono go w wygodniejszą kanapę oraz większy zbiornik paliwa, dzięki czemu na dłuższej trasie przeszkadzać może jedynie szum opon o agresywnym bieżniku. Seria DT była pierwszym seryjnie produkowanym motocyklem terenowym dla mas. Dzięki niemu wrażenia poza szlakowych szaleństw, które do 1968 roku były zarezerwowane wyłącznie dla elity, stały się dostępne dla szerszego grona motocyklistów.
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe