Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
14,49 zł
16,10 zł
Najniższa cena: 16,10 zł
Uszczelka kolektora wydechowego Athena 38x45x5,3 - S410510012003
8,93 zł
9,40 zł
Najniższa cena: 9,40 zł
Zabezpieczenie uszczelniacza przedniego zawieszenia - CIR-3/1
18,79 zł
22,10 zł
Najniższa cena: 22,10 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 401 Honda/Kawasaki/Yamaha/Triumph - HF401
26,82 zł
29,80 zł
Najniższa cena: 29,80 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 41x53x8/9,5 - P40FORK455052
17,18 zł
Nakrętka zębatki M10X1.25 mm
64,60 zł
68,00 zł
Najniższa cena: 68,00 zł
Komplet naprawczy siłownika sprzęgła Tourmax - CCK-201
91,87 zł
102,08 zł
Najniższa cena: 102,08 zł
Pasuje na przód i tyłKlocki hamulcowe EBC FA 088 (2 szt.) - FA088
104,41 zł
109,90 zł
Najniższa cena: 109,90 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód z kapturkami Tourmax 41x53x8/10,5 - FSD-036B
35,75 zł
39,72 zł
Najniższa cena: 39,72 zł
Uszczelka wydechu łącząca Athena 35x41x30 - S410485012030
39,62 zł
Filtr oleju K&N KN401 - KN-401
Posiadamy Części motocyklowe do Yamaha FJ 1100
- Yamaha FJ 1100 1984
- Yamaha FJ 1100 1985
Yamaha FJ 1100
Yamaha FJ 1100 została zaprezentowana w 1984 roku i natychmiast stała się jednym z największych bestsellerów lat 80', co ważne, nie tylko w ofercie japońskiego giganta z Wielkiej Czwórki. Połączenie dużej funkcjonalności ze sportowo-turystycznym charakterem okazało się dla Japończyków na tyle genialnym posunięciem, że z doświadczenia zdobytego przy produkcji tego modelu korzystają do dziś, np. przy projektowaniu kolejnych generacji spadkobiercy serii FJ, czyli FJR 1300.
Przełomowe podejście do budowy nadwozia, a w szczególności do przedniej części karoserii, zaowocowało doskonałą aerodynamiką, która przełożyła się nie tylko na doskonały komfort podróżujących, ale także na mniejsze zużycie paliwa. Bezkonkurencyjna ochrona przed napierającym wiatrem i niekorzystnymi warunkami pogodowymi pokazywała swoje zalety głównie w trasie, co nie oznacza, że azjatyccy konstruktorzy zapomnieli o poruszaniu się w betonowej dżungli. Smukła sylwetka i przemyślany rozkład mas gwarantowały fenomenalną sprawność w mieście, dając pełną swobodę podczas powolnych manewrów i w trakcie przeciskania się w korku. Stworzenie takiej sylwetki nie było by jednak możliwe, gdyby nie umieszczenie alternatora za blokiem silnika, a nie tak jak w przypadku typowych konstrukcji z tamtych lat bezpośrednio na czopie wału korbowego.
Model FJ 1100 został wyposażony w czterocylindrową jednostkę napędową o pojemności 1097 cm³. Co ciekawe, po zwiększeniu pojemności skokowej stanowiła serce modelu XJR 1300 aż do 2015 roku, kiedy to w życie wprowadzono normę emisji spalin Euro 4 o zbyt restrykcyjnych wymogach, które zdyskwalifikowały tę konstrukcję. Rzędowa czwórka cechowała się bardzo prostą budową, która przyczyniła się do niemalże całkowitej bezawaryjności i wytrzymałości na duże obciążenia. Chłodzenie powietrzem, manualna skrzynia biegów o pięciu przełożeniach, szesnastozaworowa głowica z podwójnym wałkiem rozrządu, gaźnikowy układ zasilania (renomowanej marki Mikuni), napęd końcowy łańcuchem firmy D.I.D. to zestaw, który w latach 80' ubiegłego wieku podbił serca motocyklistów z całego świata. Tak nieskomplikowana budowa jednostki napędowej miała swoje wady i zalety. Na plus można zaliczyć niskie koszty napraw i części zamiennych, jednakże dużym minusem był brak szóstego biegu, przez co na trasie ciężko było utrzymać niskie spalanie. Niekwestionowanym atutem FJ 1100 były osiągi, mimo, że silnik nie należał do wysilonych i dysponował dużo większym potencjałem. Połączenie mocy maksymalnej 125 KM i masy 260 kilogramów (ze wszystkimi płynami i pełnym zbiornikiem paliwa o pojemności 24 litrów) mogło przynieść tylko jeden efekt- dynamiczne przyspieszenia ocierające się o klasę Supersport i prędkość maksymalną ponad 250 km/h.
Podwozie zostało zaprojektowane tak, aby użytkownicy mogli w pełni wykorzystać możliwości rzędowej czwórki podczas intensywnej eksploatacji w mieście i poza nim. Przednie koło amortyzuje klasyczny widelec teleskopowy, który został doposażony w regulację napięcia wstępnego sprężyny i system Anti-Dive zapobiegający "nurkowaniu" przedniego koła podczas hamowania. Z tyłu użyto centralnej kolumny resorująco-tłumiącej (gazowo-olejowej) opartej na wahaczu typu Pro-Link, aczkolwiek bez możliwości regulacji. Na frontowej osi zamontowano dwie wentylowane tarcze hamulcowe i dwutłoczkowe zaciski hydrauliczne, zaś na tylnej, jedną tarczę i zacisk jednotłoczkowy. Zarówno zawieszenie jak i układ hamulcowy stworzono z myślą o optymalnym połączeniu sportowego charakteru, dużego bezpieczeństwa jazdy i jeszcze większego komfortu podróżowania. Mimo, że większość maszyn produkowanych w tamtym okresie borykała się z problemami na tych płaszczyznach, to inżynierowie Yamahy podołali powierzonemu zadaniu.
Yamaha FJ 1100 to motocykl, który na stałe wpisał się do historii motoryzacji, mimo, że był produkowany jedynie przez dwa lata. W 1986 roku ustąpił miejsce modelowi FJ 1200, który niemalże całkowicie bazował na jego konstrukcji, a największe zmiany odnotowano w jednostce napędowej (większa pojemności i moc) oraz podwoziu (zmodyfikowane zawieszenie).