Yamaha FJR - lista pojemności

Yamaha FJR - lista pojemności

Wybierz pojemność FJR

Poniżej znajduje się lista pojemności Yamaha FJR do których posiadamy części motocyklowe w swojej ofercie.

Coś więcej o modelu Yamaha FJR

Model FJR 1300 od kilkunastu lat dzierży miano flagowego krążownika ze stajni Yamahy. Aerodynamiczna budowa obszernej owiewki zapewnia znakomitą ochronę przed wiatrem, regulowane położenie szyby i kierownicy oraz zmienna wysokość kanapy umożliwia dobór odpowiednich ustawień w zależności od obciążenia maszyny i wzrostu użytkowników, a mocna jednostka napędowa o pojemności 1298 cm ³ gwarantuje duże prędkości przelotowe. Jako nieliczna, Yamaha jest także wyposażona w ruchome boczne panele, które dają możliwość skierowania strumienia powietrza na najbardziej optymalny tor. Ma wszystko, aby zapewnić komfort i bezproblemową eksploatację na przestrzeni wielu tysięcy kilometrów. Schowek z gniazdem 12V, podgrzewane manetki oraz rozbudowany zestaw wskaźników z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem tylko potęgują pozytywne wrażenia z jazdy. Sercem motocykla jest czterocylindrowy, chłodzony cieczą silnik w układzie rzędowym o nowoczesnej konstrukcji. Dwa wałki rozrządu sterują pracą czterech zaworów na każdy cylinder, za zasilanie odpowiada system wtrysku paliwa z elektronicznie sterowaną przepustnicą, a napęd na tylne koło dostarczany jest przez bezobsługowy i cichy wał kardana. Jedynie w skrzyni biegów zabrakło współczesnych rozwiązań, bowiem przekładnia ma pięciostopniową budowę. Mimo że FJR świetnie radzi sobie przy dużych prędkościach, to szósty bieg zapewne pozytywnie wpłynął by na wygodę podróżowania i spalanie, choć te i tak oscyluje na zadowalającym poziomie 6l/100 kilometrów. W zależności od warunków panujących na drodze i indywidualnych potrzeb kierowca może wybrać dwa tryby systemu D-Mode. Pozwalają one na zmianę reakcji na ruch manetki gazu i dostępnej mocy silnika. Użytkownik może przełączyć je przyciskiem umieszczonym na kierownicy w każdym momencie jazdy. Jak przystało na motocykl turystyczny o sportowych aspiracjach do wyboru są tryby Sport i Touring. Zastosowane zawieszenie zadowalająco sprawdza się zarówno podczas dynamicznej jazdy solo, jak i wakacyjnego przemieszczania się z pełnym rynsztunkiem i pasażerem. Przedni widelec teleskopowy o 135 mm skoku posiada pełną regulację, zaś tylny, centralny amortyzator oparty na aluminiowym wahaczu posiada dwustopniowy zakres Hard-Soft i jest sterowany za pomocą mechanicznego przełącznika w dolnej części pojazdu. Zintegrowany układ hamulcowy z antyblokującym systemem ABS wykazuje się dobrą skutecznością, mimo że sucha masa motocykla wynosi ponad 300 kilogramów. Ręczna dźwignia uruchamia większość tłoczków przedniego zacisku, a nożna wszystkie na tylnej osi i dwa na przedniej. Taki zestaw w połączeniu z tarczami o średnicy 320 mm jest gwarantem bezpieczeństwa w każdych warunkach. W 2012 roku pojawiła się druga generacja modelu, zawierająca większe pokłady elektroniki. Najważniejszymi nowościami był system kontroli trakcji, który ku uciesze wielbicieli ostrzejszej jazdy można w dowolnym momencie dezaktywować z poziomu kierownicy. Dla spokojniejszych motocyklistów zainstalowano tempomat, który w dużym stopniu ułatwi monotonne przeloty po autostradach i pozwoli na regenerację prawego nadgarstka. Na ten sam sezon do katalogów trafiła wersja AS, posiadająca elektroniczną regulację zawieszeń oraz sześciostopniową skrzynię biegów z automatycznym sprzęgłem i przyciskami zmiany przełożeń na kierownicy. Była to z pewnością odpowiedź na innowacyjny system Hondy o nazwie DCT, która jako pierwsza wprowadziła do świata motocykli takie rozwiązanie. Yamaha FJR 1300 jest na tyle dopracowanym i lubianym motocyklem że Japończycy od 2001 roku, gdy pojawiła się pierwsza generacja, zaniechali rozważań nad jego następcą. Komfort, osiągi i bezpieczeństwo jazdy są podniesione na taki poziom, którego najzwyczajniej nie da się przeskoczyć. Inżynierowie z Hamamatsu dobrze o tym wiedzą i z roku na rok ograniczają swoje działania do optymalizacji oddawania mocy na niskich i średnich pułapach prędkości obrotowej silnika i redukcji masy, która po wprowadzeniu aluminiowej ramy spadła o ponad 8 kilogramów.
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe