Yamaha FZ6 S2

Zdjęcie Yamaha motocykl.org

Yamaha FZ6 to seria godnych następców takich kultowych motocykli, jak FZ600 oraz XJ 600 N i XJ 600 Diversion. Już w dniu premiery w 2004 roku japoński jednoślad stał się synonimem wielozadaniowości i uniwersalnego charakteru, po stokroć przerastając możliwościami konkurencyjne modele.

W 2007 roku, mimo ogromnej popularności modelu, Yamaha postanowiła wprowadzić do oferty mocniejszą wersję spełniającą oczekiwania bardziej doświadczonych motocyklistów, dla których podstawowe 78 KM wydawało się zbyt małą wartością. W przypadku S2 moc czterocylindrowego silnika została podniesiona do aż 98 KM, czyniąc z FZ6 najmocniejszego (aczkolwiek nie najszybszego) zawodnika w segmencie maszyn szosowo-turystycznych średniej klasy pojemnościowej.

Wprowadzenie wersji S2 zbiegło się z drobnym facelifting'iem wszystkich modeli serii FZ6. Odświeżenie design'u obejmowało m.in. nową owiewkę ulepszoną pod kątem aerodynamiki, bardziej agresywny kształt przednich reflektorów oraz kanapę o lepszej ergonomii i komforcie. Wprawne oko dostrzeże również większe zaoblenia w tylnej części motocykla, gdzie "zadupek" oraz reflektor jeszcze ciekawiej oplatają podwójny układ wydechowy z wysokogatunkowej stali.

Jednostka napędowa pochodząca z modelu YZF-R6 otrzymała nowe mapy zapłonu i wtrysku, co zaowocowało większą mocą i lepszą dostępnością momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów, co pozytywnie wpłynęło na osiągi i dynamikę jazdy.

Podobnie jak w podstawowym modelu "szkieletem" konstrukcji jest nowoczesna rama typu Diamond, która dzięki technologii odlewania wysokociśnieniowego gwarantuje ogromną wytrzymałość i bezkonkurencyjną jakość wykonania. Bardzo cienkie ścianki aluminiowego odlewu pozwoliły zaoszczędzić aż 7 kilogramów (w porównaniu do FZ600), choć mimo tego masa własna motocykla nie należy do najmniejszych w swojej klasie. Gotowy do jazdy FZ6 S2 wraz z opcjonalnym wyposażeniem (np. 5 kilogramowym systemem ABS) i wszystkimi płynami (w tym 19,5 litrami paliwa) waży ponad 215 kilogramów. Całe szczęście duża moc i świetnie pracująca skrzynia biegów nie pozwala zauważyć podróżującym lekkiej "otyłości" jednego z najbardziej wszechstronnych motocykli w historii japońskiego producenta.

Tarczowy układ hamulcowy to mieszanka podzespołów ze sportowej Yamahy YZF-R6 i większego Fazer'a- FZ1. Cechuje go niebywała skuteczność w każdych warunkach oraz wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy, które zawdzięcza m.in. niezawodnej pompie hamulcowej renomowanej marki Brembo. To dzięki niej praca cztero- i dwutłoczkowych zacisków hamulcowych jest tak wydajna, a w zestawieniu z dużymi tarczami hamulcowymi o średnicy 298 mm i 245 mm daje pełną kontrolę nad sytuacją na drodze. Gdy do tak bezkompromisowego zestawu dołączymy opcjonalny system przeciwblokujący ABS, otrzymamy idealny jednoślad do pokonywania dalekich dystansów w niekoniecznie najlepszych warunkach pogodowych po trasach, które czasy świetności mają już dawno za sobą.

Kolejną zmianą w stosunku do pierwszogeneracyjnego FZ6 jest nowy wahacz. Aluminiowy odlew prezentuje się o wiele ciekawiej od poprzedniej konstrukcji z profili, przez co lepiej komponuje się z ramą. Jest również o wiele lżejszy, sztywniejszy i wytrzymalszy co pozytywnie wpływa na prowadzenie motocykla i zużycie elementów resorujących tylnego zawieszenia.

Do uniwersalności FZ6 S2 nie można mieć żadnych zażaleń. W mieście wąska sylwetka, kompaktowa kierownica, niewielki promień skrętu, zwrotność i wyprostowana pozycja za sterami dadzą pełną swobodę podczas przeciskania się w korku, zaś w trasie niezastąpiony okaże się niemal 20 litrowy zbiornik paliwa, który w połączeniu z ekonomicznym spalaniem daje prawie 400 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu. Do tego owiewka zapewniająca zaskakującą ochronę przed wiatrem i deszczem oraz przemyślana tylna część motocykla, która dzięki umieszczeniu wydechów pod siedzeniem daje nieograniczoną możliwość montażu przestronnych kufrów bocznych.

Yamaha FZ6 S2 to idealna propozycja dla doświadczonych motocyklistów, którzy mimo nawet kilkunastoletniego stażu za sterami jednośladu zapewne nie raz zostaną zaskoczeni wszechstronną naturą dzieła japońskich konstruktorów.

FZ6 S2 600

Zdjęcie Yamaha

Yamaha FZ6 to seria godnych następców takich kultowych motocykli, jak FZ600 oraz XJ 600 N i XJ 600 Diversion. Już w dniu premiery w 2004 roku japoński jednoślad stał się synonimem wielozadaniowości i uniwersalnego charakteru, po stokroć przerastając możliwościami konkurencyjne modele.

W 2007 roku, mimo ogromnej popularności modelu, Yamaha postanowiła wprowadzić do oferty mocniejszą wersję spełniającą oczekiwania bardziej doświadczonych motocyklistów, dla których podstawowe 78 KM wydawało się zbyt małą wartością. W przypadku S2 moc czterocylindrowego silnika została podniesiona do aż 98 KM, czyniąc z FZ6 najmocniejszego (aczkolwiek nie najszybszego) zawodnika w segmencie maszyn szosowo-turystycznych średniej klasy pojemnościowej.

Wprowadzenie wersji S2 zbiegło się z drobnym facelifting'iem wszystkich modeli serii FZ6. Odświeżenie design'u obejmowało m.in. nową owiewkę ulepszoną pod kątem aerodynamiki, bardziej agresywny kształt przednich reflektorów oraz kanapę o lepszej ergonomii i komforcie. Wprawne oko dostrzeże również większe zaoblenia w tylnej części motocykla, gdzie "zadupek" oraz reflektor jeszcze ciekawiej oplatają podwójny układ wydechowy z wysokogatunkowej stali.

Jednostka napędowa pochodząca z modelu YZF-R6 otrzymała nowe mapy zapłonu i wtrysku, co zaowocowało większą mocą i lepszą dostępnością momentu obrotowego w średnim zakresie obrotów, co pozytywnie wpłynęło na osiągi i dynamikę jazdy.

Podobnie jak w podstawowym modelu "szkieletem" konstrukcji jest nowoczesna rama typu Diamond, która dzięki technologii odlewania wysokociśnieniowego gwarantuje ogromną wytrzymałość i bezkonkurencyjną jakość wykonania. Bardzo cienkie ścianki aluminiowego odlewu pozwoliły zaoszczędzić aż 7 kilogramów (w porównaniu do FZ600), choć mimo tego masa własna motocykla nie należy do najmniejszych w swojej klasie. Gotowy do jazdy FZ6 S2 wraz z opcjonalnym wyposażeniem (np. 5 kilogramowym systemem ABS) i wszystkimi płynami (w tym 19,5 litrami paliwa) waży ponad 215 kilogramów. Całe szczęście duża moc i świetnie pracująca skrzynia biegów nie pozwala zauważyć podróżującym lekkiej "otyłości" jednego z najbardziej wszechstronnych motocykli w historii japońskiego producenta.

Tarczowy układ hamulcowy to mieszanka podzespołów ze sportowej Yamahy YZF-R6 i większego Fazer'a- FZ1. Cechuje go niebywała skuteczność w każdych warunkach oraz wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy, które zawdzięcza m.in. niezawodnej pompie hamulcowej renomowanej marki Brembo. To dzięki niej praca cztero- i dwutłoczkowych zacisków hamulcowych jest tak wydajna, a w zestawieniu z dużymi tarczami hamulcowymi o średnicy 298 mm i 245 mm daje pełną kontrolę nad sytuacją na drodze. Gdy do tak bezkompromisowego zestawu dołączymy opcjonalny system przeciwblokujący ABS, otrzymamy idealny jednoślad do pokonywania dalekich dystansów w niekoniecznie najlepszych warunkach pogodowych po trasach, które czasy świetności mają już dawno za sobą.

Kolejną zmianą w stosunku do pierwszogeneracyjnego FZ6 jest nowy wahacz. Aluminiowy odlew prezentuje się o wiele ciekawiej od poprzedniej konstrukcji z profili, przez co lepiej komponuje się z ramą. Jest również o wiele lżejszy, sztywniejszy i wytrzymalszy co pozytywnie wpływa na prowadzenie motocykla i zużycie elementów resorujących tylnego zawieszenia.

Do uniwersalności FZ6 S2 nie można mieć żadnych zażaleń. W mieście wąska sylwetka, kompaktowa kierownica, niewielki promień skrętu, zwrotność i wyprostowana pozycja za sterami dadzą pełną swobodę podczas przeciskania się w korku, zaś w trasie niezastąpiony okaże się niemal 20 litrowy zbiornik paliwa, który w połączeniu z ekonomicznym spalaniem daje prawie 400 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu. Do tego owiewka zapewniająca zaskakującą ochronę przed wiatrem i deszczem oraz przemyślana tylna część motocykla, która dzięki umieszczeniu wydechów pod siedzeniem daje nieograniczoną możliwość montażu przestronnych kufrów bocznych.

Yamaha FZ6 S2 to idealna propozycja dla doświadczonych motocyklistów, którzy mimo nawet kilkunastoletniego stażu za sterami jednośladu zapewne nie raz zostaną zaskoczeni wszechstronną naturą dzieła japońskich konstruktorów.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe