Yamaha HW

HW 125

Yamaha HW 125 "Xenter" to wielozadaniowy skuter miejski stworzony do dynamicznej jazdy po drogach, których nawierzchnia najlepsze czasy ma juz dawno za sobą. Duże, 16 calowe obręcze kół obute w wąskie opony są gwarantem dużej zwrotności i poczuciem całkowitego panowania nad jednośladem. Przez mniejsze opory toczenia w niewielkim stopniu przyczyniają się również do mniejszego spalania, choć niewysilony czterosuw i tak zadowala się skromnymi ilościami paliwa. Takie rozwiązanie pociąga za sobą także pewne ograniczenia. Schowek umieszczony pod kanapą oferuje dużo mniejszą pojemność niż klasyczne skutery osadzone na 12-13 calowych kołach, dlatego nie pomieści nawet kasku otwartego. Sytuację ratuje centralny kufer z listy wyposażania akcesoryjnego, który całkowicie niweluje największą wadę Xenter-a. Pod kierownicą znalazł miejsce drugi, mniejszy schowek na drobiazgi, a duża powierzchnia na stopy bez "przekroku" daje szansę na przewożenie ładunków o znacznych gabarytach. Stylistyka Yamahy jest połączeniem nowoczesnej linii z niewielką dozą klasycznych kształtów. Stonowana kolorystyka zgrabnie łączy się z ażurowymi felgami i ostrymi załamaniami owiewek. Powiew współczesności bije także od ciekłokrystalicznego wyświetlacza umiejscowionego na kierownicy, który oprócz standardowych parametrów, przekaże informację o temperaturze otoczenia i dziennym przebiegu. W oświetleniu została wykorzystana technologia LED, która trochę gryzie się z klasycznymi kierunkowskazami. Mimo to ciekawa forma skromnych reflektorów budzi pozytywne odczucia i nadaje 125-tce nieco groteskowej aparycji. Całość wygląda ciekawie i przyciąga wzrok, nawet wśród motocyklistów. Chłodzona cieczą, czterosuwowa jednostka generuje moc 12 KM, co pozwala na płynne poruszanie się w gąszczu miejskiej dżungli przy jednoczesnym braku spowolnienia wśród innych użytkowników ruchu. Spalanie na poziomie 2,5 litra i prawie całkowicie wyciszający pracę silnika układ wydechowy z masywnym tłumikiem korzystnie wpływają na odbiór małolitrażowej Yamahy. Przyjemność z jazdy potęguje także obecność wałka wyrównoważającego, który wychwytuje większość drgań silnika jakie mogłyby się przenieść na podróżujących. Zainstalowany elektroniczny system wtrysku paliwa korzystnie wpływa na kulturę pracy silnika i znacząco zwiększa ekonomię eksploatacji, ograniczając i tak niewygórowane koszty jazdy Xenter-em. Tarczowo-bębnowy układ hamulcowy cechuje się dobrą skutecznością, dwutłoczkowy zacisk na ogromnej, przedniej tarczy o średnicy prawie 270 mm sprawnie realizuje zamierzenia kierowcy i radzi sobie nawet podczas awaryjnych sytuacji. Xenter posiada autorski układ Yamahy o nazwie UBS, który za pośrednictwem dźwigni tylnego hamulca aktywuje jeden lub oba hamulce w zależności od siły nacisku na klamkę. Zawieszenia zwapniają duży komfort jazdy. Przedni widelec teleskopowy gwarantuje skok 100 mm, zaś tylny centralny amortyzator Monocross nie dość że należycie wywiązuje się z powierzonego mu zadania, to nadaje dziarskiego wyglądu tylnej części pojazdu. Yamaha Xenter 125 dobrze sprawdza się w metropoliach na całym globie, choć w naszym kraju zadebiutowała dopiero w 2012 roku. Intuicyjna obsługa, doskonała zwrotność i niewielki apetyt na paliwo to doskonałe zestawienie dla początkujących i osób poszukujących atrakcyjnej alternatywy dla zatłoczonych środków komunikacji miejskiej. Niewielki, 8 litrowy zbiornik paliwa daje zasięg ponad 300 kilometrów, tak więc krótkie wakacje również nie powinny stawiać przed Yamahą zbyt dużego wyzwania, tym bardziej że w ofercie producenta widnieje długa lista wyposażenia opcjonalnego.



HW 150


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe