Yamaha MT-03

MT-03 to lekki szosowy motocykl produkowany przez japoński koncern z Hamamatsu od 2006 roku. Projektanci z Yamahy najwyraźniej byli bardzo dumni ze swojego nowego nakeda, ponieważ już 3 lata przed rozpoczęciem oficjalnej sprzedaży pochwalili się koncepcyjną wersją na targach EICMA w Mediolanie. Nie bez powodu. Nowa pozycja w segmencie MT to powiew świeżości w ofercie Yamahy, bowiem (mimo przynależności do tej samej serii co model "01") jest to motocykl o całkowicie innej charakterystyce, który ciężko sklasyfikować. Nie pręży muskularnych kształtów, tak jak nie powala mocą silnika czy prędkością maksymalną. Gwarantuje za to niezwykle kompaktową konstrukcję o niskiej masie oraz bajeczne prowadzenie, a to wszystko przy zadziornej stylistyce z dwoma masywnymi wydechami kierującymi się ku niebu. MT-03 zostało wyposażone w dynamiczny jednocylindrowy silnik o pojemności 660 cm ³, przeszczepiony z turystycznego enduro XT660Z Tenere. Jednostkę przystosowano do bardziej dynamicznej jazdy po asfaltowych szlakach. Zmodyfikowano układ dolotowy oraz zmieniono charakterystykę zapłonu dostosowując ją do nowego elektronicznego systemu wtrysku paliwa, dzięki czemu poprawiło się oddawanie mocy w niskim i średnim zakresie obrotów. Warto również zwrócić uwagę na innowacyjny system tylnego zawieszenia. Aluminiowy wahacz maksymalnie wyeksponowano, a amortyzator marki Sachs został umieszczony z boku pojazdu na poziomie silnika. Te nietypowe rozwiązanie podkreślono jeszcze bardziej lakierując sprężynę na jaskrawy kolor, dopasowany do jednej z trzech wersji kolorystycznych nadwozia. Z niewielkimi zmianami pierwsza generacja modelu "03" była produkowana do 2014 roku. Po dwóch latach przerwy w sprzedaży, druga generacja MT-03 powróciła pod całkowicie inną postacią. Motocykl otrzymał nowoczesny dizajn oraz dwucylindrowy silnik o pojemności 321 cm ³ generujący moc 41 KM. Całość konstrukcji (w tym także jednostka napędowa) została zapożyczona od bliźniaczego modelu YZF-R3. Ażurowe felgi z lekkich stopów, dynamiczne malowanie oraz muskularne kształty nadwozia czyniły nową MT atrakcyjniejszą, jednak straciła ona zadziorny charakter funbike'a, za który tak ceniono pierwszą generację.

MT-03 320

Zdjęcie Yamaha

Yamaha MT-03 to małolitrażowy motocykl szosowy, który w 2016 roku dołączył do gamy japońskiego koncernu o futurystycznej nazwie Hyper Naked. Według zapewnień producenta ma on zagwarantować użytkownikom zupełnie nowy wymiar doświadczeń w tej klasie pojemnościowej. Reklamujący go slogan "Dark Side of Japan" zdradza, że wrażenia będą nacechowane sportowymi uczuciami, a motocyklistów porwie dynamiczna stylistyka wyłamująca się poza wszelkie schematy. Czy nowa odsłona MT-03 faktycznie ma szansę zaskoczyć klientów?

Kluczowym parametrem jest masa własna, wynosząca jedynie 150 kilogramów. To właśnie dzięki lekkości konstrukcji jednostka napędowa o pojemności zaledwie 321 cm³ zapewnia doskonałą dynamikę i wrażenia, których dotąd mogliśmy spodziewać się jedynie po jednośladach o znaczenie większej kubaturze silnika. Moc maksymalna 42 KM i maksymalny moment obrotowy 30 Nm dadzą pełną satysfakcję zarówno podczas jazdy w mieście, jak i szaleńczej gonitwie po górskich serpentynach. Prosta budowa dwucylindrowego silnika stała się głównym wyznacznikiem atrakcyjnej ceny nowych egzemplarzy, a mimo to nie zabrakło w niej kutych tłoków i nawęglanych korbowodów. Chłodzony cieczą "twin" skrywa w głowicy osiem zaworów sterowanych podwójnym wałkiem rozrządu, co w połączeniu z elektronicznym systemem wtrysku paliwa gwarantuje kulturalną i ekonomiczną pracę. Według doniesień producenta 14 litrowy zbiornik paliwa zapewni zasięg ponad 300 kilometrów na jednym tankowaniu. Sportowy charakter jednostki napędowej nie kłóci sie z dużą elastycznością, co w połączeniu z precyzyjną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach zapewnia komfortową eksploatację w każdych realiach.

Podwozie to połączenie podstawowych rozwiązań konstrukcyjnych, jednakże nie zmienia to faktu, że dotrzymuje ono tempa "sercu" MT-03. Efektowna amortyzacja przedniego koła to zasługa konwencjonalnego widelca teleskopowego, tylnego zaś- centralnego elementu resorująco-tłumiącego opartego na dwustronnym wahaczu wleczonym. Japońskim inżynierom udało się tak zestroić oba komponenty, aby jazda sprawiała dużą przyjemność podczas pokonywania dróg o kiepskim stanie nawierzchni, ale z zachowaniem takiego "zapasu" sztywności, aby na szybkich odcinkach i zakrętach zapewnić dreszczyk emocji. Układ hamulcowy prezentuje się nieco skromnie na tle muskularnej sylwetki MT-03, aczkolwiek całkowicie wywiązuje się ze swojego zadania. Dwie tarcze o średnicach 298 mm i 220 mm współpracują z dwutłoczkowymi zaciskami hydraulicznymi i wraz z przeciwblokującym systemem ABS dają maksimum skuteczności niezależnie od warunków na drodze.

Yamaha MT-03 świetnie sprawdzi się w rękach początkujących motocyklistów lub tych, którzy wracają do swojej pasji po latach przerwy. Niska masa nieresorowana i kompaktowe rozmiary zapewnią lekkość i łatwość prowadzenia, energiczna jednostka napędowa da przyjemność na wąskich trasach, a efektowny układ hamulcowy i optymalnie zestrojone zawieszenia będą gwarancją najwyższego stopnia bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Gdy dołożymy do tego, że za sterami MT-03 możemy zasiąść już po ukończeniu 18 roku życia (prawo jazdy kategorii A2), to w tej kategorii cenowej ciężko będzie znaleźć motocykl, który przewyższy poziom japońskiego Hyper Naked' a.



MT-03 660


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe