check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Yamaha

Charakterystyka marki

Jeden z największych światowych koncernów zajmujący się produkcją m.in. motocykli, został założony w 1887 roku, kiedy to Tokurasu Yamaha założył firmę Nippon Gakki Company, Ldt. Firma produkowała pianina i organy, sam Tokurasu zbudował własne organy piszczałkowe. Po boomie ekonomicznym, jaki przeżywała Japonia, nastąpił kryzys. Yamaha wchodząc na rynek, nie przewidziała jego załamania. Na 150 firm motocyklowych 110 ogłosiło upadłość. Przed wojną prym wiodły firmy takie jak Rikuo i Meguro, jednak zostały wyparte przez między innymi Daihatsu i Hondę. Prezes spółki Nippon Gakki szukał rozwiązań, do czego mógłby wykorzystać obecną maszynerię, pozostałą po produkcji śmigieł do samolotów w czasie II WŚ. Robiąc badania, założył, że warto będzie wejść w rynek motoryzacyjny, otwierając produkcję jednośladów. W podjęciu decyzji pomogli mu wysłani do Europy naukowcy, którzy mieli zbadać tamtejszą branżę motocykolwą. Naukowcy doszli do wniosku, że japoński rynek przy europejskim wypada słabo i nie może się równać ich standardami. Yamaha stanęła przed szansą skonstruowania produktu o jak najwyższym, światowym poziomie. Yamaha zajęła się produkcją pojazdów jednośladowych w 1955 roku. Były to przede wszystkim motocykle i skutery, quady, a także silniki do łodzi motorowych. Na koncie ma również produkcję samochodów, w tym pojazdu inspirowanego bolidem Formuły 1 - OX99-11. Pierwszym motocyklem Yamahy był YA-1 posiadał dwusuwowy jednocylindrowy silnik. Został „wypuszczony” w lutym 1955 roku, a w lipcu wziął udział w wyścigu Mount Fuji Ascent Race, który zwyciężył. Tego samego roku odział Nippon Gakki został przemianowany na Yamaha Motor Co., Ldt. Yamaha dalej produkowała silniki dwusuwowe, jednak w 1969 roku wynalazła 650-centymetrowy XS-1, pierwszy motocykl czterosuwowy. Silnik powstał dzięki doświadczeniu zdobytym przy pracy z silnikami Toyoty. Rewolucja nastąpiła w roku 1998, kiedy to Yamaha wprowadziła na rynek model YZF „R1”. Model ten dotyczył skrzyni biegów, której ogólna długość była skracana, co pozwalało na bardziej kompaktową jednostkę, dodatkowo silnik i rama były opracowane pod kątem wyścigów.

FZS

W 1997 roku Yamaha na Paris Auto Show zaprezentowała nową linię sportowo-turystycznych motocykli o nazwie FZS. Gdy rok później model FZS 600 wszedł do oficjalnej sprzedaży imponował osiągami. Wyposażony w jednostkę napędową z YZF600R o pojemności 599 cm ³ generował moc 95 KM. Dzięki dopracowanej aerodynamice pół owiewki ze średniej wysokości szybą oraz niedużej wadze 189 kilogramów jednoślad rozpędzał się do 220 km/h, zawstydzając niejedną sportową maszynę. Silnik zapożyczony z Thundercata został zmodernizowany, dzięki czemu odznaczał się bardziej liniowym oddawaniem mocy oraz lepszą pracą w średnim zakresie obrotów. Żwawa jednostka sprawdzała się zarówno w podróży, jak i podczas codziennego użytkowania, a co ambitniejsi wyciskali z niej ostatnie soki na torze. Reszta konstrukcji również nie bała się wyścigowej jazdy. Tarczowy układ hamulcowy oraz zawieszenie pochodzą z flagowego SuperSporta Yamahy- modelu YZF-R1, co gwarantuje bezkonkurencyjną jakość i precyzję. Niestety pod koniec 2003 roku ogłoszono koniec sprzedaży popularnej "600-tki", co było efektem przestarzałej konstrukcji jednostki niespełniającej norm emisji spalin Euro 2. W 2001 roku pojawiła się większa wersja Fazera, model FZS 1000. Motocykl idealnie wpisywał się pomiędzy ekstremalnie sportowy charakter YZF-R1, a ociężałego szosowego turystyka XJR 1300. Jednostkę napędową o pojemności 998 cm ³ przeszczepiono ze wspomnianego superbike'a, jednakże moc oraz moment obrotowy zostały dostosowane do spokojniejszej charakterystyki jednośladu. Mimo to moc 143 KM gwarantowała nieziemskie przyspieszenia, według producenta FZS 1000 do "setki" dochodzi w 2,9 sekundy. Niestety mocny piec nie szedł w parze z nowoczesną konstrukcją (rama z rur stalowych, brak podzespołów z lekkich stopów), dlatego w 2005 roku zakończono produkcje pierwszej generacji. Na jego zastępstwo stawił się nowoczesny model FZ1. Gama FZS kojarzy się większości jedynie z dużymi jednośladami, jednakże ciekawostką jest obecność modelu o niewielkiej pojemności 150 cm ³. Mały FZS produkowany był głównie na rynek indyjski, choć w Europie również można spotkać pojedyncze egzemplarze. Niestety przez bardzo prostą konstrukcję (np. bębnowy hamulec na tylnej osi) oraz niedopracowaną stylistykę nie zyskał dużej popularności w naszych stronach. Niezależnie od pojemności skokowej oraz daty produkcji motocykle z serii FZS to bezkonkurencyjni liderzy początku XXI wieku w segmencie szosowo-turystycznych jednośladów ze sportowym sercem. Zachwycają wszechstronnością, bezproblemową eksploatacją i precyzyjnym prowadzeniem. O niekwestionowanym uznaniu w świecie motoryzacji świadczy duża sprzedaż, pozytywne opinie użytkowników oraz wysokie noty osiągane w testach prestiżowych magazynów "Cycle World" i "Motorrad".

MT-03

MT-03 to lekki szosowy motocykl produkowany przez japoński koncern z Hamamatsu od 2006 roku. Projektanci z Yamahy najwyraźniej byli bardzo dumni ze swojego nowego nakeda, ponieważ już 3 lata przed rozpoczęciem oficjalnej sprzedaży pochwalili się koncepcyjną wersją na targach EICMA w Mediolanie. Nie bez powodu. Nowa pozycja w segmencie MT to powiew świeżości w ofercie Yamahy, bowiem (mimo przynależności do tej samej serii co model "01") jest to motocykl o całkowicie innej charakterystyce, który ciężko sklasyfikować. Nie pręży muskularnych kształtów, tak jak nie powala mocą silnika czy prędkością maksymalną. Gwarantuje za to niezwykle kompaktową konstrukcję o niskiej masie oraz bajeczne prowadzenie, a to wszystko przy zadziornej stylistyce z dwoma masywnymi wydechami kierującymi się ku niebu. MT-03 zostało wyposażone w dynamiczny jednocylindrowy silnik o pojemności 660 cm ³, przeszczepiony z turystycznego enduro XT660Z Tenere. Jednostkę przystosowano do bardziej dynamicznej jazdy po asfaltowych szlakach. Zmodyfikowano układ dolotowy oraz zmieniono charakterystykę zapłonu dostosowując ją do nowego elektronicznego systemu wtrysku paliwa, dzięki czemu poprawiło się oddawanie mocy w niskim i średnim zakresie obrotów. Warto również zwrócić uwagę na innowacyjny system tylnego zawieszenia. Aluminiowy wahacz maksymalnie wyeksponowano, a amortyzator marki Sachs został umieszczony z boku pojazdu na poziomie silnika. Te nietypowe rozwiązanie podkreślono jeszcze bardziej lakierując sprężynę na jaskrawy kolor, dopasowany do jednej z trzech wersji kolorystycznych nadwozia. Z niewielkimi zmianami pierwsza generacja modelu "03" była produkowana do 2014 roku. Po dwóch latach przerwy w sprzedaży, druga generacja MT-03 powróciła pod całkowicie inną postacią. Motocykl otrzymał nowoczesny dizajn oraz dwucylindrowy silnik o pojemności 321 cm ³ generujący moc 41 KM. Całość konstrukcji (w tym także jednostka napędowa) została zapożyczona od bliźniaczego modelu YZF-R3. Ażurowe felgi z lekkich stopów, dynamiczne malowanie oraz muskularne kształty nadwozia czyniły nową MT atrakcyjniejszą, jednak straciła ona zadziorny charakter funbike'a, za który tak ceniono pierwszą generację.