Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
16,47 zł
18,30 zł
Najniższa cena: 18,30 zł
Zębatka przód JT JTF1263.15, 15z rozmiar 428 - JTF1263.15
26,55 zł
29,50 zł
Najniższa cena: 29,50 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 36x48x11/12,5 - P40FORK455037
28,35 zł
31,50 zł
Najniższa cena: 31,50 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 36x48x8/9,5 - P40FORK455035
113,05 zł
Wyłącznik główny zasilania - BA18
8,93 zł
9,40 zł
Najniższa cena: 9,40 zł
Zabezpieczenie uszczelniacza przedniego zawieszenia - CIR-12/1
60,90 zł
Zawór ssący ProX stalowy - 28.2396-2
39,62 zł
Filtr oleju K&N KN143 - KN-143
107,07 zł
112,70 zł
Najniższa cena: 112,70 zł
Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 539 SI (2 szt.) - MCB539SI
Posiadamy Części motocyklowe do Yamaha TT 225
- Yamaha TT 225 1986
- Yamaha TT 225 1987
- Yamaha TT 225 S 1986
Yamaha TT 225
Od samego początku (od 1975 roku) w skład gamy TT wchodziły jedynie motocykle stricte terenowe, od których użytkownicy nie mogli oczekiwać ani komfortu podróżowania, ani zbędnego wyposażenia, które miałoby uprzyjemnić eksploatację. Po zmianach jakie wprowadzono w premierowym modelu TT 600 z 1983 roku większość motocyklistów była pewna, że w najbliższych latach obraz serii TT ulegnie znaczącej metamorfozie. Pojawiła się podwójna kanapa, pozycja za kierownicą stała się bardziej ergonomiczna, zbiornik paliwa powiększono do pojemności, która zapewniała zadowalający zasięg na jednym tankowaniu, a w skład wyposażenia podstawowego wchodziło oświetlenie wraz z kierunkowskazami i lusterka. Modele TT 225 i TT 350, które wprowadzono do oferty trzy lata po przełomowej "600-tce", przejęły te wartości i gwarantowały użytkownikom zarówno wygodę, jak i niesamowite właściwości terenowe.
Yamahę TT 225 wyposażono w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności 223 cm³ generującą moc 20 KM i moment obrotowy na poziomie 25 Nm. Czterosuwowy, chłodzony powietrzem silnik posiadał dwuzaworową głowicę z pojedynczym wałkiem rozrządu, sześciostopniową skrzynię biegów o krótkich przełożeniach oraz układ zasilania z klasycznym gaźnikiem renomowanej marki Teikei. Niewysilony "singiel" zdobył uznanie bezawaryjnego i niezwykle trwałego, a dzięki banalnie prostej budowie nie wzbraniał się przed naprawami w improwizowanych warsztatach podczas off-road'owych przepraw. Co więcej, dzięki niskiej masie własnej motocykla (tylko 100 kilogramów) był on w stanie zapewnić godziwe osiągi zarówno na asfalcie, jak i poza nim.
Jednakże, dzielność w terenie to zasługa nie tylko dobrego źródła napędu. Zawieszeniem przedniego, 21 calowego koła zajmował się widelec teleskopowy o skoku aż 240 mm, a tylnego, 18 calowego centralna kolumna resorująco-tłumiąca oparta na aluminiowym wahaczu wleczonym o skoku 220 mm. W skład wyposażenia seryjnego wchodziły terenowe opony jednej z najlepszych firm w tej dziedzinie- Pirelli. Tarczowo-bębnowy układ hamulcowy świetnie radził sobie z niską masą motocykla, dzięki czemu bezpieczeństwo na drodze było nieporównywalnie większe niż we wcześniejszych modelach (poza TT 600), a podczas terenowych szaleństw użytkownicy mogli pozwolić sobie na więcej niż konkurencja na przestarzałych hamulcach bębnowych.
Mimo dopracowanej konstrukcji pierwsza generacja TT 225 utrzymała się na rynku jedynie przez dwa lata. Co ciekawe, stało się tak głównie za sprawą równolegle wprowadzonego modelu TT 350, który przez niewiele wyższą cenę oraz lepsze osiągi zdeklasował bratni model i przywłaszczył sobie większość jego klienteli. Do wersji 225 powrócono dopiero w 2001 roku i do dziś można ją spotkać w ofercie producenta w nieco zmienionej formie pod postacią modelu TT 230 (jednostka napędowa nadal o pojemności 223 cm³). Tak jak w przypadku innych nowoczesnych modeli z serii TT, tak i obecne generacje modelu TT 225, a później TT 230 zostały przygotowane wyłącznie do jazdy po zamkniętych torach i nie posiadają homologacji drogowej.