Yamaha TZR

TZR 50

Zdjęcie Yamaha

Model TZR 50 to sportowy motorower z oferty Yamahy, będący nieodłącznym elementem katalogów japońskiego producenta od ponad 28 lat. Niewiele jednośladów może pochwalić się tak długim stażem na ogólnoświatowym rynku, więc łatwo wywnioskować, że niepozorna "TZR-ka" ma w sobie to "coś". Młodzi motocykliści, którzy po odebraniu karty motorowerowej lub prawa jazdy kategorii AM rządni mocnych wrażeń wyruszają na poszukiwania swojego wymarzonego "ścigacza", prawie zawsze trafiają właśnie na tę maszynę.

Mocna jednostka napędowa ma potencjał, który łatwo uwolnić po pewnych modyfikacjach w układzie zasilania i układzie wydechowym. Dzięki temu fakt, że producent w specyfikacji technicznej podaje moc maksymalną jedynie 1,8 KM ani trochę nie zraża przyszłych użytkowników. Bez poważnego tuningu mechanicznego jednostki napędowe z najniższej klasy pojemnościowej osiągają moc 7,8 KM i moment obrotowy ponad 7 Nm. Takie wartości połączone z lekką konstrukcją, dobrą aerodynamiką i precyzyjną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach to wystarczający powód, aby związać się na dłużej z najmniejszym motocyklem sportowym z oferty azjatyckiego giganta.

Jednocylindrowy, dwusuwowy silnik zasilany jest klasycznym gaźnikiem renomowanej marki Keihin, co nawet przy wysokich osiągach pozwala zachować spalanie na zadowalającym poziomie. Dzięki chłodzeniu cieczą nadwyrężona jednostka napędowa podczas powolnej jazdy w mieście lub szaleńczej gonitwy po torze nie powinna ulec przegrzaniu, co z pewnością będzie ogromnym plusem podczas zdobywania doświadczenia za sterami pierwszego motocykla.

Podwozie w pełni zaspokoi wymagania początkujących motocyklistów. Amortyzacją przedniego koła zajmuje się klasyczny widelec teleskopowy, tylnego zaś, pojedynczy element resorująco-tłumiący osadzony na aluminiowym wahaczu wleczonym. Nieocenionym plusem małolitrażowej Yamahy są fabrycznie montowane opony szosowe Pirelli Sport Demon, które dzięki dużej szerokości (największej w tej klasie pojemnościowej) zapewniają dobrą stabilność i sterowność podczas szybszej jazdy. Kolejnym atutem TZR 50 jest tarczowy układ hamulcowy wyposażony w dwutłoczkowe zaciski hydrauliczne, będące gwarantem całkowitej skuteczności i przepisowej drogi hamowania w każdych warunkach. Wraz z wejściem w życie normy Euro 4 wszystkie modele TZR otrzymały przeciwblokujący system ABS w standardzie.

Yamaha TZR 50 od zawsze wzbudzała sportowe emocje wśród najmłodszych motocyklistów. Gdy w 1990 roku model ujrzał światło dzienne był szosową wersją wyczynowej Yamahy TZ 50 Road Racer, która w klasie "młodzików" odnosiła liczne sukcesy w poważnych zawodach. Od samego początku produkcji także stylistyka przywodzi na myśl torowe maszyny. Generacje z pierwszych lat nawiązywały do diabelnie szybkiego TZR 250, podczas gdy wygląd nowszych egzemplarzy czerpie garściami z królewskiej serii R.

Trzeba przyznać, że niezależnie od roku produkcji czy wersji ten niepozorny jednoślad jeździ i wygląda fenomenalnie, o czym przekonały się dziesiątki tysięcy nastolatków na całym świecie.



TZR 125


TZR 250


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe