Yamaha VP

Yamaha VP X-City to seria maksi skuterów wprowadzonych na rynek w 2007 roku. Jednoślady mimo niewielkich pojemności dochodzących do 300 cm ³ odznaczają się sporymi gabarytami, montowane są we Włoszech z podzespołów produkcji japońskiej. Dzięki typowej dla Yamahy wysokiej jakości wykonania również inni producenci (MBK, Peugeot) korzystają z importowanych części instalując je w topowych modeli ze swojej oferty. Motocykle wyposażone w czterosuwowe silniki Minarelli o pojemności 125, 250 i 300 cm ³ cechują się bezawaryjną eksploatacją, nawet na przestrzeni kilkudziesięciu tysięcy kilometrów przekładnia CVT nie miewa kaprysów. Niewysilone jednostki oznaczają także przystępne spalanie, a dzięki układom wydechowym z katalizatorem spełniają współczesne normy emisji spalin. Poza wysoką ceną zakupu nowego modelu, wszystkie cechy VP idealnie wpisują się w zapotrzebowanie polskiego rynku. Poza nienaganną stylistyką w stylu retro, warto zwrócić uwagę na wielkość obręczy. Koła w rozmiarze 16 (przód) i 15 (tył) cali to maksymalne wartości spotykane w świecie skuterów. Takie wymiary w połączeniu z dopracowanym zawieszeniem wyśmienicie sprawdzą się na polskich drogach słabej jakości, a także w mieście, gdzie potrzebna jest duża zwrotność i precyzyjna reakcja na ruch kierownicy. Oczywiście to rozwiązanie ma także minusy, przez duże koła pod siedzeniem znajdzie się miejsce tylko na jeden kask i drobne przedmioty. X-City charakteryzuje się komfortową pozycją za kierownicą oraz doskonałym prowadzeniem, sprawdzi się także jako towarzysz dalszych podróży. Wysoka przednia szyba, dużo miejsca na nogi, obszerna kanapa (na której pasażer również znajdzie sporo przestrzeni) oraz wydajne halogenowe oświetlenie sprawią że każda podróż będzie wygodna i bezpieczna. Jedynie mała moc wersji 125 w zestawieniu z dużą masą własną ogranicza podróżowanie do drugoplanowych dróg, resztę stawki sprawdzi się także na ekspresówkach i autostradach. Codzienną eksploatacje ułatwi zgrabna sylwetka oraz wydajny tarczowy układ hamulcowy, choć niewielki 10,5 litrowy zbiornik paliwa w największej wersji sprawi, że na stacjach benzynowych będziemy dość częstymi gośćmi.

VP 125

Najmniejsza Yamaha z rodziny X-City to zwrot producenta w stronę młodzieży. Gdy prawo jazdy kategorii A1 zaczęło zyskiwać popularność w naszym kraju importerzy postanowili włączyć do oferty model 125, oferujący możliwości zbliżone do jednośladów z manualną skrzynią biegów. Przede wszystkim "125-tka" całą konstrukcję nadwozia i podwozia dzieli z większymi wersjami, co w efekcie skutkuje skutecznym układem hamulcowym, optymalnie zestrojonym zawieszeniem i sporymi gabarytami oferującymi duży komfort użytkowania. Dzięki ciekawej stylistyce X-City nie zginie w miejskim zgiełku, co będzie dodatkową zachętą dla nastolatków. Co prawda linia nadwozia została poprowadzona według klasycznych standardów i kwalifikuje Yamahę do grona nowoczesnych retro pojazdów, aczkolwiek dynamiczne formy oświetlenia i aerodynamiczny wygląd nadają lekko sportowego charakteru. Duże, 16 calowe koła z lekkich stopów aluminium gwarantują sprawne wybieranie nierówności i podręcznikową trakcję. Średniej wysokości szyba zapewnia należytą ochronę przed wiatrem, co więcej została zamocowana na niewielkich dystansach co niweluje turbulencje spowodowane podciśnieniem i nie generuje niebezpiecznych sił przenoszonych na kierownicę, które mogłyby spowodować niekontrolowany manewr na drodze. Ponadto osłona posiada zadowalający zakres regulacji wysokości, co jest ogromnym plusem dla niższych jeźdźców. Niestety maksi skuter Yamahy boryka się z typowym problemem spotykanym w maszynach z dużymi obręczami kół. Pod kanapą znajduje się niewielki płytki schowek, który nie zmieści nawet jednego otwartego kasku. Cechuje się za to dużą szerokością i długością, więc przewożenie sporych pakunków nie będzie sprawiało kłopotów. Konstrukcja przeszczepiona z większych jednostek ma także swoje minusy. Chłodzony cieczą silnik generuje niespełna 15 KM, co przy masie własnej 165 kilogramów daje o sobie znać podczas przyspieszania. Gdy do tego dołożymy dwie osoby i niewielki bagaż okaże się, że małe X-City cierpi na niedobór mocy podczas startu i wyprzedzania innych uczestników ruchu. Jednakże podczas jazdy solo rozpędzimy się do zadowalających 105 km/h, a po przejechaniu 100 kilometrów ze zbiornika paliwa nie zniknie więcej niż 3 litry benzyny. Podczas codziennej eksploatacji te wartości z pewnością stawiają Yamahę w pozytywnym świetle. Miejskie wojaże umili także wyprostowana pozycja za kierownicą, rozbudowana deska rozdzielcza z wbudowanym ciekłokrystalicznym wyświetlaczem oraz należyta osłona nóg przed wiatrem i mżawką. Na pochwałę zasługuje także układ hamulcowy, duże tarcze o średnicy prawie 300 mm należycie wywiązują się z powierzonego zadania. Małe X-City to doskonała alternatywa dla mało komfortowej komunikacji miejskiej i promieniującego żarem w upalne dni wnętrza samochodu. Jest zwinna, ekonomiczna i przyjemna dla oka, posiada więc wszystko czego potrzebują mieszkańcy zatłoczonych metropolii.



VP 250


VP 300


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe