check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części motocyklowe
Yamaha XTZ 750 Super Tenere

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 804
Świeca zapłonowa NGK DPR8EA-9 - DPR8EA-9 -10%

16,56 zł

18,40 zł

Najniższa cena: 18,40 zł

Świeca zapłonowa NGK DPR8EA-9 - DPR8EA-9

stars    (18)
Żarówka 12V 4W BA9S postojówka - 83184
Podkładka miedziana 14x22x1.5 mm JMT - 4001796055720
Ramka do tablicy rejestracyjnej motocykl - 18
Naklejka serwisowa wymiany filtra i oleju - 203300
Ramka do tablicy rejestracyjnej Gmoto.pl
Filtr oleju HifloFiltro HF 145 Aprilia/MUZ/Yamaha  - HF145 -15%

14,96 zł

17,60 zł

Najniższa cena: 17,60 zł

Filtr oleju HifloFiltro HF 145 Aprilia/MUZ/Yamaha - HF145

stars    (10)
Magnetyczna śruba spustu oleju M14x1,5
Łożysko SKF 6302 C3 2RS

31,99 zł

Łożysko SKF 6302 C3 2RS

stars    (5)
Ramka do tablicy rejestracyjnej metalizowana
 Łożysko 6302 FAG C3 2RS - 216475
Klocki hamulcowe FA165 - 75241

10,99 zł

Klocki hamulcowe FA165 - 75241

stars    (7)
Żarówka Osram 12V 21W BA15s

7,00 zł

Żarówka Osram 12V 21W BA15s

stars    (3)
Uszczelniacz zaworowy Athena - P400210420105 -10%

9,90 zł

11,00 zł

Najniższa cena: 11,00 zł

Uszczelniacz zaworowy Athena - P400210420105

stars    (2)
Korek zatyczka do wydechu 4T z uchwytem JMP
Żarówka Osram 12V 4W BA9s

6,44 zł

Żarówka Osram 12V 4W BA9s

stars    (4)
Zabezpieczenie uszczelniacza przedniego zawieszenia - CIR-3/1 -5%

8,93 zł

9,40 zł

Najniższa cena: 9,40 zł

Zabezpieczenie uszczelniacza przedniego zawieszenia - CIR-3/1

stars    (5)
Żarówka Osram 12V 21/5W BAY15d
Świeca zapłonowa NGK DPR8EIX-9 irydowa - DPR8EIX9 -10%

66,42 zł

73,80 zł

Najniższa cena: 73,80 zł

Świeca zapłonowa NGK DPR8EIX-9 irydowa - DPR8EIX9

stars    (6)
Uszczelka pokrywy zaworów Athena -10%

15,97 zł

17,74 zł

Najniższa cena: 17,74 zł

Uszczelka pokrywy zaworów Athena

stars    (2)
Żarówka H4 12V 60/55W
Zestaw naprawczy kranika Tourmax - FCK-22 -5%

45,60 zł

48,00 zł

Najniższa cena: 48,00 zł

Zestaw naprawczy kranika Tourmax - FCK-22

stars    (5)
Filtr oleju K&N KN145 - KN-145

39,62 zł

Filtr oleju K&N KN145 - KN-145

stars    (4)
Kierunkowskaz Yamaha lewy-tył/prawy-przód - 77277
Odpowietrznik Tourmax do zacisków Nissin M8 x 1,25 mm - BSC-101 -5%

13,72 zł

14,44 zł

Najniższa cena: 14,44 zł

Odpowietrznik Tourmax do zacisków Nissin M8 x 1,25 mm - BSC-101

stars    (1)
Świeca Awina DPR8EA-9

6,99 zł

Świeca Awina DPR8EA-9

stars    (3)
Kierunkowskaz Yamaha lewy-przód/prawy-tył - 86027
Łożysko 6203 2RSC3 SKF - 6203 2RSH/C3
Łożysko 6302 SKF

21,71 zł

Łożysko 6302 SKF

stars    (2)
Zaworek iglicowy Mikuni typ 4 - M4 -5%

34,10 zł

35,89 zł

Najniższa cena: 35,89 zł

Zaworek iglicowy Mikuni typ 4 - M4

stars    (1)
Linka prędkościomierza

32,16 zł

Linka prędkościomierza

stars    (3)
Łańcuch napędowy DID 520 112 otwarty z zapinką - DID520-112 -20%

133,18 zł

166,47 zł

Najniższa cena: 166,47 zł

Łańcuch napędowy DID 520 112 otwarty z zapinką - DID520-112

stars    (7)
Klocki hamulcowe Moretti

15,28 zł

Klocki hamulcowe Moretti

stars    (1)
Olej do amortyzatorów JMC MAXX 10W Syntetyczny 1 l
Zestaw naprawczy pompy paliwowej - FPS-900 -5%

73,06 zł

76,90 zł

Najniższa cena: 76,90 zł

Zestaw naprawczy pompy paliwowej - FPS-900

stars    (2)
Żarówka 12V 21W BA15s czerwona
Filtr oleju Ison 145 HF145 - ISON 145

Posiadamy Części motocyklowe do Yamaha XTZ 750 Super Tenere

  • Yamaha XTZ 750 H Super Tenere 1989
  • Yamaha XTZ 750 Super Tenere 1990
  • Yamaha XTZ 750 Super Tenere 1991
  • Yamaha XTZ 750 Super Tenere 1992
  • Yamaha XTZ 750 Super Tenere 1993
  • Yamaha XTZ 750 H Super Tenere 1994
  • Yamaha XTZ 750 H Super Tenere 1995
  • Yamaha XTZ 750 H Super Tenere 1996
  • Yamaha XTZ 750 H Super Tenere 1997

Yamaha XTZ 750 Super Tenere

Części motocyklowe

Ténéré to bezkresna równina rozciągającą się na obszarze największej piaszczystej pustyni na naszej planecie. To właśnie na tym skrawku Sahary w latach 90' wyznaczono najtrudniejszy odcinek morderczego rajdu Paryż-Dakar, na którym dla zawodników największym wyzwaniem nie były problemy z nawigacją czy trudny teren, ale temperatury dochodzące do 60 ºC. Jest to miejsce bezwzględne i bezkompromisowe, gdzie nie można sobie pozwolić na choćby najdrobniejsze potknięcie. I właśnie taka sama miała być wyścigowa Yamaha XTZ 750, stworzona tylko po to, aby dowozić zawodników na najwyższe miejsca podium i zdobywać dla japońskiego koncernu kolejne statuetki "Złotego Beduina".

Super Ténére, bo tak ochrzczono premierową rajdówkę z 1988 roku, jako pierwsza na mecie stawiła się jedynie w 1991 roku. Po zawodach stwierdzono zbyt małą moc jednostki napędowej i rozwiercono cylindry do pojemności 849 cm ³. Tak powstał model YZE 850, który w rękach Stephane'a Peterhansena i Edi'ego Orioli wygrywał nieprzerwanie przez 7 kolejnych lat. Mimo że mniejszy model tylko raz zatriumfował, to nie można go nazwać nieudanym, ponieważ "850-tka" prawie w 100% bazowała na jego konstrukcji.

Najważniejszym komponentem XTZ 750 był oczywiście silnik. Serce napędzające motocykl w tak skrajnych warunkach musiało być wytrzymałe i bezawaryjne, ale przede wszystkim przystosowane do pracy w bardzo wysokich temperaturach otoczenia i pod dużym, bezustannym obciążeniem. Aby uchronić jednostkę przed przegrzaniem konstruktorzy z Hamamatsu wyposażyli "750-tkę" w rzadko stosowany układ smarowania, tzw. półsuchą miskę olejową. Dzięki obecności części oleju w samym karterze silnika możliwe było zastosowanie większej ilości oleju niż pojmowała sama miska olejowa, co znacząco zwiększyło wychładzanie jednostki.

Dziesięciozaworowy, dwucylindrowy silnik o pojemności 749 cm ³ generował moc 69 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 67 Nm. Takie osiągi w zestawieniu z precyzyjną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach poskutkowały bardzo dobrą dynamiką i zadowalającą prędkością maksymalną. Mimo dużej masy własnej (około 240 kilogramów) jednoślad w dość szybkim tempie rozpędzał się do okrągłych 200 km/h, ale w konsekwencji pochłaniał dość duże ilości paliwa. Całe szczęście cywilna wersja Yamahy była wyposażona w 26 litrowy zbiornik paliwa, który bez problemów wystarczał na pokonanie ponad 350 kilometrów. Doświadczeni podróżnicy od zawsze chwalili dwie rezerwy paliwa mieszczące razem ponad 5 litrów, podobne superlatywy przypisywano podciśnieniowej pompie o bezkonkurencyjnej niezawodności. Wielu użytkowników decydowało się na zmiany w układzie zasilania z wykorzystaniem komponentów z wersji produkowanej na rynek szwajcarski, mimo że negatywnie wpływało to na przyspieszenia i osłabiało silnik o kilka koni mechanicznych. Stłumione wersje XTZ 750 posiadały gaźniki Mikuni z dyszami o mniejszych średnicach, co pozwalało zejść do spalania około 6 l/ 100 kilometrów.

Jednakże w turystycznym enduro osiągi to nie wszystko. Tarczowy układ hamulcowy z dwoma wentylowanymi dyskami i dwutłoczkowymi zaciskami przy przednim kole gwarantował wysoki stopień bezpieczeństwa jazdy, klasyczne zawieszenia miały zadowalający skok i podstawowy zakres regulacji, zaś obszerna kanapa i ergonomicznie rozmieszczone podnóżki dawały perspektywę komfortowego podróżowania na przestrzeni kilkuset kilometrów. XTZ 750 poruszało się na kołach o średnicy 21 i 17 cali, więc co do trakcji w terenie nie można było mieć zastrzeżeń.

Po ośmiu latach produkcji XTZ 750 zniknęło z oferty Yamahy, jednakże wielbiciele serii nie mieli powodów do zmartwień. Na jej miejsce pojawił się nowocześniejszy i dużo większy model XT 1200 Z, który oferował jeszcze większe możliwości, zarówno pod względem ładowności jak i możliwości terenowych oraz osiągów. Nowe Super Ténére osiągnęło jeszcze większy sukces, ale nie miało swych podwalin w rajdowym świecie, przez co nie roztaczało wokół siebie tak przyjaznej aury.