Yamaha YBR

YBR 125

Zdjęcie Yamaha

Yamaha YBR 125 to małolitrażowy motocykl klasy naked, którym mogą poruszać się już 16-nastoletni motocykliści posiadający prawo jazdy kategorii A1. Dzięki niewyobrażalnie trwałej konstrukcji, ponadczasowej stylistyce i przyzwoitym osiągom niemalże rok w rok od dnia premiery jest najlepiej sprzedającym się jednośladem w swojej klasie pojemnościowej. Co więcej, lekkość prowadzenia, łatwość obsługi i niska masa własna zostały docenione przez szkoły nauki jazdy, a widok YBR 125 w garażach świeżo upieczonych motocyklistów to zjawisko, które możemy obserwować nieprzerwanie od 2005 roku, kiedy to model pojawił się w ofercie Yamahy.


Model YBR 125 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 124 cm³. Chłodzony powietrzem czterosuw z dwuzaworową głowicą z pojedynczym wałkiem rozrządu w 2008 roku otrzymał nowoczesny układ zasilania. Zastosowanie elektronicznego systemu wtrysku paliwa sprawiło, że reakcja na ruch manetki gazu jest (jak na tą pojemność silnika) bardzo energiczna, a zużycie paliwa utrzymuje się na atrakcyjnym poziomie. Z nowym układem zasilania (pierwsze modele posiadały gaźniki renomowanej marki Mikuni) średnie spalanie oscyluje w granicach 2-2,5l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 13 litrów może zapewnić użytkownikom nawet 650 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu. Moc maksymalna 10,5 KM i maksymalny moment obrotowy 10 Nm przy masie własnej 110 kilogramów gwarantują dynamiczne przyspieszenia i prędkość maksymalną ponad 115 km/h. Osiągi trafiają na tylne koło za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach i tradycyjnego łańcucha, co pomoże zaznajomić początkujących jeźdźców z obsługą i podstawowym serwisem prawdziwego motocykla, które w późniejszych latach wykorzystają dosiadając większe maszyny.


Szkieletem podwozia modelu YBR 125 jest otwarta rama rur stalowych o dużej sztywności, która zapewnia doskonałe podparcie optymalnie zestrojonemu zawieszeniu i skutecznemu układowi hamulcowemu. Amortyzację kół powierzono klasycznemu widelcowi teleskopowemu o dość filigranowej budowie oraz dwóm elementom resorująco-tłumiącym osadzonym na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali. Wyhamowaniem pojazdu zajmuje się tarczowo-bębnowy układ hamulcowy z pojedynczą, wentylowaną tarczą hamulcową i jednotłoczkowym zaciskiem hydraulicznym przy przednim kole. Na pokładzie znajdziemy również 18-calowe koła z ażurowymi felgami z lekkich stopów aluminium, dzięki którym Yamaha jest bardzo zwinna podczas powolnej jazdy oraz stabilna przy dużych prędkościach i na dynamicznie pokonywanych zakrętach.

Yamaha YBR 125 to doskonała propozycja dla osób, które poszukują sprawdzonego motocykla renomowanej marki, ale jednocześnie nie chcą wydawać góry pieniędzy na pierwszy motocykl. Wytrzymała konstrukcja, niskie spalanie i satysfakcjonujące osiągi pozwolą w szybkim tempie rozwinąć swoje umiejętności i zdecydowanie zwiększyć nową miłość do jednośladów.



YBR 250

Zdjęcie Yamaha

Yamaha YBR 250 zadebiutowała na Polskim rynku w 2007 roku i z marszu stała się ogromnym przebojem. W kraju nad Wisłą wielu użytkowników jednośladów ceni sobie prostotę wykonania, klasyczny charakter i ogromną funkcjonalność swoich maszyn, a produkowany w Brazylii naked od samego początku doskonale trafiał w te gusta. Wraz z siostrzanym modelem o mniejszej pojemności skokowej silnika (modelem YBR 125, którego produkcję powierzono fabrykom ulokowanym w Chinach) z pozoru przeciętna Yamaha zdominowała rynek uniwersalnych motocykli i do dziś jest bardzo cenionym jednośladem na rynku wtórnym.


Model YBR 250 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności 249 cm³, która dzięki satysfakcjonującym osiągom zapewni swoim użytkownikom odpowiednią dynamikę i atrakcyjne zużycie paliwa. Moc maksymalna 21 KM i maksymalny moment obrotowy 20,5 Nm w połączeniu z niewielką masą własną pojazdu (raptem 154 kilogramy ze wszystkimi płynami) to gwarancja zdecydowanej reakcji na ruch manetki gazu i prędkości maksymalnej ponad 140 km/h. Warto zwrócić uwagę również na spalanie, ponieważ w codziennym środku transportu ma one nie mniejsze znaczenie, co osiągi i komfort użytkowania. Średnie zużycie benzyny oscyluje w granicach 2,5-3 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o ogromnej pojemności 19,2 litra zapewni użytkownikom nawet 770 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu. Oczywiście najwyższy wynik uzyskamy zapewne tylko w trasie, aczkolwiek taka wartość nawet dziś, 12 lat po premierze tego modelu, nadal robi niemałe wrażenie. Chłodzony powietrzem czterosuw posiada dwuzaworową głowicę z pojedynczym wałkiem rozrządu oraz nowoczesny układ zasilania. To właśnie dzięki elektronicznemu systemowi wtrysku paliwa uzyskano tak fenomenalne spalanie i żwawą reakcję na ruch manetki gazu. Jednostkę napędową YBR 250 sparowano z mokrym, wielotarczowym sprzęgłem oraz manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach, do których pracy (według wieloletnich użytkowników) nie można mieć żadnych zastrzeżeń. Końcowe przeniesienie napędu zrealizowano za pośrednictwem klasycznego łańcucha napędowego, z którego serwisowaniem poradzi sobie nawet największy nowicjusz w motocyklowym świecie.


Szkieletem podwozia Yamahy YBR 250 jest stalowa rama o konstrukcji zamkniętej, która dzięki swojej dużej wytrzymałości i sztywności zapewnia doskonałe oparcie dla klasycznego zawieszenia oraz skutecznego układu hamulcowego. Amortyzację kół powierzono tradycyjnemu widelcowi teleskopowemu o skoku 115 mm oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej o skoku 120 mm osadzonej na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali. W związku z niską masą i niewygórowanymi osiągami konstruktorzy z Yamahy postanowili zastosować podstawowy zestaw hamulców, co oczywiście nie oznacza, że nie zapewnia on wystarczającej siły hamowania i odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa jazdy. Wręcz przeciwnie. Z przodu zainstalowano wentylowaną tarczę hamulcową o średnicy 282 mm i dwutłoczkowy zacisk hydrauliczny, zaś z tyłu, klasyczny hamulec bębnowy o średnicy 130 mm. Oba charakteryzują się satysfakcjonującą skutecznością i wspólnie zapewniają krótką drogę hamowania. Nie mniej istotnym elementem podwozia są 17-calowe koła o ażurowej budowie felg, dzięki którym użytkownicy będą mogli cieszyć się łatwym prowadzeniem i dużą zwrotnością podczas powolnej jazdy oraz pełną kontrolą na dynamicznie pokonywanych zakrętach.

Yamaha YBR 250 to doskonała propozycja dla wszystkich osób, które zamierzają zacząć swoją przygodę z motoryzacją i poszukują do bólu uniwersalnego jednośladu, ponieważ nowo narodzoną pasję chcieliby połączyć z codzienną eksploatacją. Niskie spalanie, wystarczające osiągi, komfortowo zestrojone zawieszenie i legendarna jakość wykonania Yamahy- to wszystko można zdobyć na rynku wtórnym w naprawdę atrakcyjnej cenie.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe