check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Napęd skutera - części

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 6926
Pasek napędowy 669 18 30 - 56942
Wariator skuter tuning GY6 4T (139QMB 139QMA) - 56983
Szczęki sprzęgła tylnego tuning 2T - 64006
Sprzęgło dzwon kpl GY6 4T 50 cm3 - 60310
Pasek napędowy 17 x 28 - 56821

21,99 zł

Pasek napędowy 17 x 28 - 56821

stars    (16)
Pasek napędowy 729 x 17.5 x 30 koło 12 cali - 92145
Szczęki sprzęgła tuning GY6 - 60561
Wariator kpl tunning 2T - 56881

107,18 zł

Wariator kpl tunning 2T - 56881

stars    (14)
Szczęki sprzegła Mini Bike Pocket - 59588
Wariator kpl tunning 2T 13 mm frez - 74670
Wariator komplet - 76909

52,00 zł

Wariator komplet - 76909

stars    (12)
 - PAB 23100-GKAK-901

63,46 zł

- PAB 23100-GKAK-901

stars    (11)
Wariator sprzęgło pasek 2T 16mm tuning - 76750
Rolki wariatora 16x13 5,0g - 60293
Pasek napędowy 747x16,5x30 - 77551
Pasek napędowy 765x17.5x30 Buxy Speedfight - 77028
Wiatrak wariatora GY6 4T - 63504
Wariator + sprzęgło pasek 4T - 78260
Rolki wariatora 16x13 5,5g - 56958
Pasek napędowy 729 x 17,7 x 30 - 81531
Sprężyny sprzęgła 9 szt Top Racing 107mm 2T
Zabierak wariatora - 73778

12,04 zł

Zabierak wariatora - 73778

stars    (4)
Kolor - 59492

10,99 zł

Kolor - 59492

stars    (2)
Rolki wariatora 16x13 4,5g - 60292
Wariator sprzęgło pasek 2T 13mm tuning - 80373
Rolki wariatora 15x12 5,0g - 74595
Rolki wariatora 15x12 4.5g - 56875
Sprężyna szczęk sprzęgła tuning GY6 4T - 77266
Rolki wariatora 16x13 6,0g Honda - 60294
Wariator Tuning trzy komplety rolek Peugeot - 80924
Pasek napędowy Bando 788 x 17 x 28
Ślizgi wariatora Top Racing SV1 2T 4T - 6044001
Rolki wariatora 15x12 4.0g - 74594
Rolki wariatora 16X13 3,5g - 60290
Pasek napędowy 755x18x30 - 77376
Rolki wariatora 15x12 3.5g - 74592
Rolki wariatora 16X13 7,0g - 60295
Osłonki blachy wariatora 4T 3 szt. - 80960
Rolki wariatora 15x12 5,5g - 74602
Sprzęgło tylne kpl Yamaha - 76726
Pasek napędowy 842x20x30 ATV 125 150 GY6 - 81529
Wariator komplet 2T - 56863

53,90 zł

Wariator komplet 2T - 56863

stars    (3)
Rolki wariatora 16x13 4,0g - 60291

Przeglądaj według producenta

Napęd skutera - części do Najpopularniejszych motocykli

Artykuły z bloga

Napęd skutera nietypową konstrukcją dla prostego jednośladu

Napędy skuterowe to określenie dla szeregu elementów stosowanych w układach przeniesienia napędu skuterów. Specyfika i parametry pracy tych mechanizmów znajduje zastosowanie najczęściej właśnie w skuterach i stanowi jedną z podstawowych różnic między skuterami i motocyklami. Cechą wspólną napędu skutera i motocykla jest natomiast wymagana jakość i dobór elementów, a także ich kontrola i reakcja na zużycie.

Dlaczego napęd skutera różni od przeniesienia napędu typowego motocykla?

Nietypowa konstrukcja układu napędowego i przeniesienia napędu w skuterach wynika z trzech głównych powodów. Po pierwsze, skutery są zwykle wyposażone w niewielkie jednostki napędowe niewymagające skomplikowanych i niezwykle wytrzymałych elementów przekazujących siły na koło. Po drugie, specyfika użytkowania skutera nie wiąże się z dużymi prędkościami czy przyśpieszeniami. W końcu, jednym z założeń budowy skutera jest prostota konstrukcji mechanizmów i ich użycia.

Napęd do skutera korzysta z prostych, sprawdzonych mechanizmów

Typowy napęd skutera, w miejscu manualnej skrzyni biegów wykorzystuje nawet nie skrzynię automatyczną, ale układ bezstopniowy. Przekładnia bezstopniowa pozwala nie tylko na zmianę przełożenia bez działania kierowcy, ale robi to płynnie, dostosowując przełożenie do chwilowych parametrów jazdy. Co więcej, przekładnia bezstopniowa nie wymaga smarowania takiego, jak typowa skrzynia biegów, jest też łatwiejsza w naprawie w razie uszkodzenia lub zużycia elementów.

Co składa się na typowy napęd do skutera?

Głównymi mechanizmami pracującymi w przekładni bezstopniowej są wariator, sprzęgło odśrodkowe oraz korektor momentu obrotowego. Połączone paskiem napędowym, wariator i korektor momentu płynnie zmieniają średnicę okręgu, po którym porusza się pasek i przez to dostosują przeniesienie napędu do mocy generowanej przez silnik.

Sprzęgło odśrodkowe, dzięki swojej konstrukcji pozwala automatycznie odłączyć napęd od wariatora w momencie, gdy nie jest potrzebne przekazanie mocy. Choć wszystkie te mechanizmy są stosunkowo proste, nawet one składają się z szeregu elementów, których zużycie lub uszkodzenie poważnie utrudni jazdę skuterem.

Prosty napęd do skutera także ma swoje wymagania

Pod kątem poprawnej pracy, napęd skuterowy wymaga przede wszystkim dopasowania elementów poszczególnych mechanizmów skuterów. Nieodpowiednie rolki wariatora czy sprężyny szczęk nie pozwolą na poprawne działanie przekładni w skuterze i odpowiedniej reakcji na parametry pracy silnika czy jazdy. Jest to widoczne szczególnie w przypadku tuningu skutera, który wymaga dostosowania parametrów tych elementów do całego napędu.

Obok doboru, niezbędna jest też kontrola zużycia elementów, w tym paska napędowego, sprężynek czy okładzin szczęk sprzęgła. Brak reakcji na ich zużycie czy uszkodzenie może doprowadzić do zniszczenia układu i unieruchomienia skutera, a co najmniej uszkodzenia danego mechanizmu. Często, choć nie zawsze, objawem awarii w układzie jest gorsza praca przekładni, dlatego warto ją kontrolować także regularnie.

Napęd skutera w wielu odsłonach jego mechanizmów w Gmoto.pl

U nas znajdziesz rozmaite elementy związane z układem przeniesienia napędu stosowanym w skuterach. Oferujemy wysokiej jakości mechanizmy takie, jak sprzęgła, wariatory czy korektory momentu obrotowego, a także wymienne i nietypowe paski napędowe, rolki czy sprężyny szczęk. wykorzystywane w wielu modelach skuterów. Cechy i parametry danego elementu są dostępne po kliknięciu na produkt.